det blir en hel del att citera så förlåt mig för att jag bortser från att kommentera uppenbart trams..
Självklart hör det till diskussionen, eftersom du uttryckt att du hellre omvänder sveriges unga till din egna lilla muslimarmé än erbjuder invandrare svenskaundervisning...
Hur kommer det sig att du är så inihelvete arabälskande, men inte kan tänka dig att flytta dit?
Jag tror du driver med oss...
fel.. jag har inte uttryckt att jag hellre omvänder "våra" barn till islam.. jag sade att det skulle gynna oss, både kunskapsmässigt och samhällsmässigt, om vi faktiskt införde arabiska i grundskolan istället för, ptja bokmål och danska kanske..
det handlar inte om araber, det handlar om att alla (oavsett etnicitet) som far illa förtjänar att få en nystart i livet.. empati, men den blir ni väl strippade på i gränskontrollen over there..
självklart driver jag med er men inte på ett sätt som gagnar er..
Du tjatar i ett att jag inte läser vad du skriver. Men när jag gör det drar jag tydligen för höga växlar på enskilda inlägg.
Det är inte målet. Det kommer alltid finnas knarkare som skiter i allt. Målet är att hjälpa missbrukare, hemlösa, psykiskt sjuka, föräldralösa barn, brottsoffer etc till en mer dräglig tillvaro. Jag har förstått att detta är ett problem för dig.
Ah, där kom det… rasistargumentet. Det som alltid tas till när allt annat tryter. Om du provar att läsa vad jag har skrivit kommer du att upptäcka att jag inte alls propagerar för en skillnad i levnadsstandard mellan invandrare och infödda svenskar. Det som du uppenbarligen har svårt att begripa, och som jag tydliggör i kommande mening är följande: jag vill fortsättningsvis ta in mycket färre invandrare tills en dräglig levnadsstandard för vår nuvarande befolkning har uppnåtts. Men det lyckas du säkerligen också få till rasism på något sätt.
även du förstår säkert att det finns ett mellanting mellan att inte läsa och att dra för höga växlar..
att vad är ett problem för mig? är det inte dig själv du pratar om nu? det är du som vill kasta ut krigsoffer, offer för religiös förföljelse och föräldralösa barn.. bara för att de kommer från ett annat land? det är fint det
allt annat tryter? jag har åtskilliga gånger försökt få dig och andra att svara på min fråga, men det verkar oerhört svårt.. om du funderar på vad jag skrev och vad rasism är så kommer du också förstå att det du beskriver faktiskt är rasism.. varför är det så farligt att bli kallad rasist? obekvämt?
om du hade läst (ja igen) vad jag skrivit tidigare så är jag också för en restriktivare invandringspolitik.. leta bakåt några sidor så får du se det med egna ögon.. därmed inte sagt att jag är för
din syn på minskad invandring..
Jag blir fan förbannad när jag ser dina inlägg. Hur menar du "tvinga nyanlända att studera svenska"? Det borde vara en SJÄLVKLARHET att man vill lära sig språket i det land man tänkt bosätta sig i. Du är verkligen skitjobbig med ditt malande. Men det tror jag du vet. Innerst inne.
wow.. vad rädd jag blir när den lille patrioten blir förbannad..
att plocka saker ur deras helhet är din expertis.. jag skrev "tvinga nyanlända att studera svenska fyrtio timmar i veckan".. det är en viss skillnad.. 50 000 invandrare läser varje år sfi, och jag vet att det är en procentuellt låg siffra, men att säga att ingen gör det är lögn (nej du har inte påstått det)..
Jag har inte opponerat mig mot dina siffror, snarare påstått att de är inkompletta. Du tar inte med alla kostnader som invandring kostar, inte häller verkar du ta med intäkterna av invandringen. Eller missade jag det bidrag som genereras av invandrare till statskassan? Jag såg det inte, var stod det? Nähej, du var bara kass på att räkna. Ok.
Problemet med invandringen? Ja, för det första så saknar den folklig förankring, det är ett odemokratiskt megaprojekt som är oåterkalleligt som det aldrig fattats beslut om, det är bara en del av vardagen att det strömmar in invandrare, det förekommer i princip ingen debatt. Så, det är bl.a. en demokratifråga.
För det andra är det en påfrestning på samhället, på både rättssystem, skola, sociala försäkringar, osv. Detta är den kanske enklaste delen att lösa, på 50 års sikt så kan det säkert vara ordnat.
För det tredje så är det för mig inte välkommet med den kultur som sprider sig, dvs medeltida islamsk lära som praktiseras och lärs ut.
Det finns fler anledningar men dessa är de viktigaste. Hoppas du är tillfreds med mitt svar.
nej sötnos.. jag tar inte med alla kostnader eftersom jag påpekade att det
endast var vad samhällets arbetslöshet kostar oss som skattebetalare.. är vid på det klara med det nu? läs rapporten som sagt.. du kommer uppenbarligen vara lika dålig på att räkna som jag om du gör det
äntligen ett svar, och ett välriktat sådant.. se, det var ju inte så svårt och jag håller faktiskt med dig i allt det du säger!
jag har aldrig sagt att jag är pro-sharia eller pro-massinvandring.. det är fortfarande den töntiga "människor i nöd"-grejen som är min "thing"..
Men HERREGUD!
Du ser alltså inte skillnad på att komma till t ex grekland och lära sig grekiska
och
Komma till Grekland och sen ska alla greker lära sig svenska för min skull.
Nu är jag väldigt sugen på att ta diskutionen till sandlådenivå, med din logik är det svårt att låta bli att följa efter.
BLir du förnärmad av ordet negerboll?
och du ser inte skillnad på svart och vitt? det är ju skrattretande att du inte kan bemöda dig med att läsa vad som har skrivits tidigare så att du faktiskt kan ta del av diskussionen..
givetvis ska invandrare läsa svenska, men jag ser inte problemet i att vi kan lära oss lite arabiska samtidigt..? förklara gärna, sakligt..
ja ta den till sandlådenivå du.. det leder säkert till något bra.. suck..
nej.. varför skulle jag bli det? du har ju inte det minsta grepp om vad diskussionen handlar om.. läs på eller försvinn..
Men jösses, var har jag föreslagit det? Jag anser bara ett det blir lättare för invandrare att komma in i samhället och komma framåt i livet om man kan språket i landet där man bor.
Jag tycker bara att du är sorglig men du verkar ju vara lycklig i din lilla värld.
Finns det vatten på din planet?
förlåt det var missvim som föreslog det!
du får tycka vad du vill kära du..