Nya invandringsregler-förslaget

Om "krig&elände" är vanligare i muslimska länder än i svedala så är det väl inte konstigt om man påstår att muslimska länder inte lyckats sådär jättebra?

Det är inte lönt att förklara.
Såg f.ö. att bonny tyckte svensk kvinnosyn var lika illa som någon annanstans, det sätter lite nivån för diskussionen.
Tydligen är det lika illa ur ett samhällsperspektiv att kvinnor blir misshandlade i hemmet som att de inte har rösträtt eller stenas i andra länder, perspektiv är inte vänsterns starka sida direkt. :hihi

Förresten sluts cirkeln nu, om du påstår att krig och elände är vanligt i arabländer så kommer någon stjärna snart påstå att det är västländernas fel. :lol

Konstigt koppling, dom flesta som flyr hit flyr väl inte från sin religion utan från krig&elände? Muslimer, kristna, judar, buddhister, spela roll liksom. ELler menar du att krig&elände ligger i den muslimska kulturen? Jag förstår inte.

Tanken har inte slagit dig att krig och diverse elände kan bero på religion?

Vi kan ta som exempel på ett elände, en kvinna i iran får inte lov att gå utomhus utan slöja,
då blir det piskrapp och böter.

Men det är jättetrevliga länder, kan inte du, richaard och bonny flytta dit? :rolleyes:

Detta ska du fundera på:
Du har tidigare uttryckt hur du gillar "att suga i dig av den muslimska kulturen" och att du vill att undervisning i arabiska ska bli obligatorisk i svenska skolor.

Om den muslimska kulturen är så fantastisk att du vill "omvända" Sverige, hur kommer det sig då att strömmen av invandrare går till Sverige och inte åt andra hållet? Hur kommer det sig att du inte överväger att flytta till ett muslimskt land?

Kan det vara så att islam inte är sådär jätteattraktivt i alla avseenden trots allt?
jag har inte sagt att jag vill införa något, jag sa att jag hellre inför arabiska eftersom jag tror att det skulle gynna oss.. det var ett motförslag till izahs förslag om att tvinga nyanlända att studera svenska fyrtio timmar i veckan..

du har redan ställt den frågan smartskalle.. se tidigare svar.. och det hör fortfarande inte diskussionen till om jag vill flytta till mellanöstern eller inte..

Ok så med ditt resonemang är våran välfärd något som alla i hela världen ska få?
Då kan väl du börja med att ge bort 90% av din inkomst till afrika så ni kommer på samma nivå.
Du har så skrattretande argument, du kallar människor rasister för att man ser till sina egna behov.
Lev då efter dina egna värderingar och sluta spela broder duktig.
nej det är inte mitt resonemang, det är verkligheten.. hört talas om den har du säkert gjort även om man börjar fundera.. varför skulle jag ge bort 90% av min inkomst? någon speciell anledning förutom att du inte har några argument och försöker då med något helt ovidkommande?

nej.. jag kallar inte er rasister för att ni ser till era egna behov.. det gör jag också.. att se till att man själv blir mätt innan man föder två hemlösa är en sak, men att föda sig själv och en svensk hemlös samtidigt som man låter en irakier dö för att han är utlänning, det är rasism..

jag lever efter mina egna värderingar.. vad får dig att tro annorlunda?

för.. fjärde? gången så uppmanar jag er att svara på min fråga..

RICHAARD skrev:
kan inte ni säga vad problemet är istället för att låtsas tycka synd om "stackarna som bara går omkring och är arbetslösa"? är det bidragen/pengarna? arbetslösheten? våld/vandalism?

berätta nu.. jag kan börja med att berätta vad som driver mig.. möjligheten för familjer och deras barn att uppleva glädje.. för mig är det värt de 1kr, 10kr eller 100kr av min månadslön som går till dessa människor, om det betyder att fler kan få det bättre.. hur kan man neka någon det?

så svårt kan det väl inte vara? eller blir det jobbigt att erkänna för er själva?

Om "krig&elände" är vanligare i muslimska länder än i svedala så är det väl inte konstigt om man påstår att muslimska länder inte lyckats sådär jättebra?
det borde väl du veta allt om? det är ditt nuvarande land som har startat kriget, om du hade glömt bort det..

Tanken har inte slagit dig att krig och diverse elände kan bero på religion?

Vi kan ta som exempel på ett elände, en kvinna i iran får inte lov att gå utomhus utan slöja,
då blir det piskrapp och böter.

Men det är jättetrevliga länder, kan inte du, richaard och bonny flytta dit? :rolleyes:
om du inte har förstått eller ens försökt förstå diskussionen så tycker jag inte att du har något att tillföra.. om du verkligen vill delta föreslår jag att du läser allt som har skrivits.. det handlar inte om huruvida länder i mellanöstern är jättetrevliga eller inte.. det handlar om er avsmak för invandring och varför ni helt verkar sakna en empatisk förmåga..

Last edited:
det borde väl du veta allt om? det är ditt nuvarande land som har startat kriget, om du hade glömt bort det..

HAHAHAHAHAHA!!!!!!!! :rofl :rofl

Är du taxichaufför eller??

och det hör fortfarande inte diskussionen till om jag vill flytta till mellanöstern eller inte..
Självklart hör det till diskussionen, eftersom du uttryckt att du hellre omvänder sveriges unga till din egna lilla muslimarmé än erbjuder invandrare svenskaundervisning...

Hur kommer det sig att du är så inihelvete arabälskande, men inte kan tänka dig att flytta dit? :confused:

Jag tror du driver med oss...

arbetslöshetens kostnader var ett exempel från min sida som ett flytande svar till alla som tycker att invandrarnas arbetslöshet är där skon klämmer och var således en markering av hur löjligt det resonemanget är.. föreslår att du läser om från sidan "någonting" istället för att dra höga växlar på enskilda inlägg..
Du tjatar i ett att jag inte läser vad du skriver. Men när jag gör det drar jag tydligen för höga växlar på enskilda inlägg.

jag lever redan acceptabelt och det gör förmodligen du också.. precis som en överväldigande majoritet i sverige gör.. tror du att knarkande svenskar helt plötsligt blir mönstermedborgare bara för att utlänningarna försvinner?
Det är inte målet. Det kommer alltid finnas knarkare som skiter i allt. Målet är att hjälpa missbrukare, hemlösa, psykiskt sjuka, föräldralösa barn, brottsoffer etc till en mer dräglig tillvaro. Jag har förstått att detta är ett problem för dig.

du äskade för att de utsatta i den nuvarande befolkningen är mer förtjänta av en acceptabel levnadsstandard än vad utsatta invandrare är.. det är inte patriotism, det är "modern" rasism; nedvärdering av människor utifrån deras etniska eller religiösa tillhörighet.. kalla det "kulturrasism" eller vilket annat neopopulärt uttryck du vill använda.. rasism likväl..
Ah, där kom det… rasistargumentet. Det som alltid tas till när allt annat tryter. Om du provar att läsa vad jag har skrivit kommer du att upptäcka att jag inte alls propagerar för en skillnad i levnadsstandard mellan invandrare och infödda svenskar. Det som du uppenbarligen har svårt att begripa, och som jag tydliggör i kommande mening är följande: jag vill fortsättningsvis ta in mycket färre invandrare tills en dräglig levnadsstandard för vår nuvarande befolkning har uppnåtts. Men det lyckas du säkerligen också få till rasism på något sätt.

Det känns som att den här tråden har övergått i skyttegravskrig istället för en normal diskussion där man försöker förstå argumenten innan man bemöter dem.

Jag tror att det är så här:

Invandrare har en överrepresentation i brottsstatistiken sett till sin del av totala befolkningsmängden. Detta beror troligtvis på sociala faktorer. Silvia stjäl inga mobiltelefoner på blå linjen, hon hamnade liksom rätt från början. Alla invandrare kan ju dock inte gifta sig med kungen, utan hamnar i regel lite lägre på den sociala samhällsstegen. Språk, utbildning, arbete och förståelse för den svenska kulturen tror jag är framgångsfaktorer för att ta sig uppåt.

Dock är det svårt för en invandrad individ att lyckas med något av ovanstående om han/hon skall göra det i en miljö som inte förstår hans/hennes kultur.

Så, vilket ansvar har då vi "färdiga" svenskar som individer? Egentligen inget alls. Men man kan ju fråga sig om man hjälper eller stjälper invandrare i sin resa mot svenskhet genom att hata dem kategoriskt? Blir det lättare för de invandrare som redan är här att bli svenskar om fler röstar på SD? Kommer de att sluta begå brott och jobba svart om "samhället" till större del definieras av nationalistiska element? Vem vet? Jag tror inte det.

Slutligen om brott: Skulle inga invandrare finnas här så skulle inga invandrare begå brott. Däremot skulle alla Conny, Ronny, Jonny och Kevin nu vara det nya sociala bottenskrapet, och det skulle vara de som stal våra telefoner och slog ihjäl varandra.

En majoritet av alla invandrare begår lika få brott som resten av befolkningen. En majoritet av alla svenskar röstar på något annat än SD.
Så trots allt ser det väl ganska ljust ut! :)

jag har inte sagt att jag vill införa något, jag sa att jag hellre inför arabiska eftersom jag tror att det skulle gynna oss.. det var ett motförslag till izahs förslag om att tvinga nyanlända att studera svenska fyrtio timmar i veckan..

Jag blir fan förbannad när jag ser dina inlägg. Hur menar du "tvinga nyanlända att studera svenska"? Det borde vara en SJÄLVKLARHET att man vill lära sig språket i det land man tänkt bosätta sig i. Du är verkligen skitjobbig med ditt malande. Men det tror jag du vet. Innerst inne.

Det känns som att den här tråden har övergått i skyttegravskrig istället för en normal diskussion där man försöker förstå argumenten innan man bemöter dem.

Jag tror att det är så här:

Invandrare har en överrepresentation i brottsstatistiken sett till sin del av totala befolkningsmängden. Detta beror troligtvis på sociala faktorer. Silvia stjäl inga mobiltelefoner på blå linjen, hon hamnade liksom rätt från början. Alla invandrare kan ju dock inte gifta sig med kungen, utan hamnar i regel lite lägre på den sociala samhällsstegen. Språk, utbildning, arbete och förståelse för den svenska kulturen tror jag är framgångsfaktorer för att ta sig uppåt.

Dock är det svårt för en invandrad individ att lyckas med något av ovanstående om han/hon skall göra det i en miljö som inte förstår hans/hennes kultur.

Så, vilket ansvar har då vi "färdiga" svenskar som individer? Egentligen inget alls. Men man kan ju fråga sig om man hjälper eller stjälper invandrare i sin resa mot svenskhet genom att hata dem kategoriskt? Blir det lättare för de invandrare som redan är här att bli svenskar om fler röstar på SD? Kommer de att sluta begå brott och jobba svart om "samhället" till större del definieras av nationalistiska element? Vem vet? Jag tror inte det.

Slutligen om brott: Skulle inga invandrare finnas här så skulle inga invandrare begå brott. Däremot skulle alla Conny, Ronny, Jonny och Kevin nu vara det nya sociala bottenskrapet, och det skulle vara de som stal våra telefoner och slog ihjäl varandra.

En majoritet av alla invandrare begår lika få brott som resten av befolkningen. En majoritet av alla svenskar röstar på något annat än SD.
Så trots allt ser det väl ganska ljust ut! :)

Trevligt med ett klarsynt inlägg ända in på sid 14 :tummenupp

Du är verkligen skitjobbig med ditt malande.

Men han är pretty god damn good at it, det måste man erkänna. :)

Blir det lättare för de invandrare som redan är här att bli svenskar om fler röstar på SD? Kommer de att sluta begå brott och jobba svart om "samhället" till större del definieras av nationalistiska element? Vem vet? Jag tror inte det.

Där har du en jättebra poäng, men målet att få SD i majoritet vore inte bara naivt utan dumt också. Att däremot tvinga på de etablerade SD's politik är ingen dum idé, det har fungerat i stort sett alla med oss jämförbara länder med gott resultat.

Jag noterar också att ingen överhuvudtaget bemödade sig med att besvara vad de tyckte man skulle rösta på istället för SD om man ville ha en minskad invandring till Sverige och ett klart ställningstagande mot islams ohindrade framfart med egna skolor, moskéer, krav på särbehandling och nu allt oftare önskemål om egen lagstiftning.

Vilket av de 7 vise partierna visar ett kraftigt avståndstagande mot detta fenomen? Inget. Tyvärr.

Last edited:
jag menade bristen på siffror i ditt inlägg.. om du ska opponera dig mot de siffror jag presenterar vore det fint om du hade egna att stoltsera med..

Jag har inte opponerat mig mot dina siffror, snarare påstått att de är inkompletta. Du tar inte med alla kostnader som invandring kostar, inte häller verkar du ta med intäkterna av invandringen. Eller missade jag det bidrag som genereras av invandrare till statskassan? Jag såg det inte, var stod det? Nähej, du var bara kass på att räkna. Ok. :hej

nej det var fel fråga, syftade på nedanstående (det här gäller alla, vad är problemet med att svara på frågorna?):

kan inte ni säga vad problemet är istället för att låtsas tycka synd om "stackarna som bara går omkring och är arbetslösa"? är det bidragen/pengarna? arbetslösheten? våld/vandalism?

Problemet med invandringen? Ja, för det första så saknar den folklig förankring, det är ett odemokratiskt megaprojekt som är oåterkalleligt som det aldrig fattats beslut om, det är bara en del av vardagen att det strömmar in invandrare, det förekommer i princip ingen debatt. Så, det är bl.a. en demokratifråga.

För det andra är det en påfrestning på samhället, på både rättssystem, skola, sociala försäkringar, osv. Detta är den kanske enklaste delen att lösa, på 50 års sikt så kan det säkert vara ordnat.

För det tredje så är det för mig inte välkommet med den kultur som sprider sig, dvs medeltida islamsk lära som praktiseras och lärs ut.

Det finns fler anledningar men dessa är de viktigaste. Hoppas du är tillfreds med mitt svar. :pannkyss

Vill du ha minskad invandring och inskränkt frihet att bygga moskéer så är det nog SD som gäller är jag rädd. Eller tack och lov kanske.

Ja, och är det inte fantastiskt att Sverige är kanske det enda landet i västvärlden där man mäste söka sig till ytterligheter för att förespråka ett sekulasierat och fritt samhälle? Jag tror det borde vara någon typ av rekord i dumhet faktiskt. Eller är det obligatoriskt att omfamna judehat och kvinnoförtryck numera? Vilken dum fråga, nu tog jag rekordet, naturligtvis ställer vi upp på att muslimer hatar judar. De får ju till och med sälja sina hat-kassetter i moskén utan att den ryggradslöse Lambertz gör någonting, fortsatt statligt bidrag har de till sin antisemitism också.

Last edited:

Men HERREGUD!

Du ser alltså inte skillnad på att komma till t ex grekland och lära sig grekiska
och
Komma till Grekland och sen ska alla greker lära sig svenska för min skull.

Nu är jag väldigt sugen på att ta diskutionen till sandlådenivå, med din logik är det svårt att låta bli att följa efter.

BLir du förnärmad av ordet negerboll?

Här är ett br exempel på varför jag ogillar den kravlösa politiken:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_871619.svd

En kvinna som tycker sin rätt till muslimska kläder ska gå före en restaurangs hygienkrsv, så fräckt att man baxnar. Och den där jävla DO som tar upp ärendet. Och det värsta av allt: man kan ge sig fan på att McDonalds kommer backa och hon kommer smutsa ner folks fyllekäk med sin religion som undanflykt. Enda hoppet här står till att McDonalds är amerikanskt och förhoppningsvis någorlunda rakryggat.

Nåväl, samtidigt som man blir förbannad så kan man tacka henne för hon är en klassisk nyttigidiot, kanske folk fattar att det inte är Livets Ord direkt.

jag har inte sagt att jag vill införa något, jag sa att jag hellre inför arabiska eftersom jag tror att det skulle gynna oss.. det var ett motförslag till izahs förslag om att tvinga nyanlända att studera svenska fyrtio timmar i veckan..(Citat RICHAARD)

Men jösses, var har jag föreslagit det? Jag anser bara ett det blir lättare för invandrare att komma in i samhället och komma framåt i livet om man kan språket i landet där man bor.

Jag tycker bara att du är sorglig men du verkar ju vara lycklig i din lilla värld.
Finns det vatten på din planet?

Får man säga Finska pinnar?

Last edited:
Här är ett br exempel på varför jag ogillar den kravlösa politiken:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_871619.svd

En kvinna som tycker sin rätt till muslimska kläder ska gå före en restaurangs hygienkrsv, så fräckt att man baxnar. Och den där jävla DO som tar upp ärendet. Och det värsta av allt: man kan ge sig fan på att McDonalds kommer backa och hon kommer smutsa ner folks fyllekäk med sin religion som undanflykt. Enda hoppet här står till att McDonalds är amerikanskt och förhoppningsvis någorlunda rakryggat.

Nåväl, samtidigt som man blir förbannad så kan man tacka henne för hon är en klassisk nyttigidiot, kanske folk fattar att det inte är Livets Ord direkt.

Det här diskuteras friskt i en annan tråd. Men det är lite märkligt om det klassas som etnisk diskriminering. Var går egentligen gränsen? Om man har regler & förordningar på en arbetsplats, ska man slippa dessa då p.g.a. etniska skäl? Nu har det emellertid hamnat i media och då skapas en PK-milstolpe; alla ska tycka synd om flickstackarn och självklart ska man kunna frångå arbetsregler som arbetsgivaren har satt upp p.g.a. etniska skäl. Herregud! :huvet

det blir en hel del att citera så förlåt mig för att jag bortser från att kommentera uppenbart trams..

Självklart hör det till diskussionen, eftersom du uttryckt att du hellre omvänder sveriges unga till din egna lilla muslimarmé än erbjuder invandrare svenskaundervisning...

Hur kommer det sig att du är så inihelvete arabälskande, men inte kan tänka dig att flytta dit? :confused:

Jag tror du driver med oss...
fel.. jag har inte uttryckt att jag hellre omvänder "våra" barn till islam.. jag sade att det skulle gynna oss, både kunskapsmässigt och samhällsmässigt, om vi faktiskt införde arabiska i grundskolan istället för, ptja bokmål och danska kanske..

det handlar inte om araber, det handlar om att alla (oavsett etnicitet) som far illa förtjänar att få en nystart i livet.. empati, men den blir ni väl strippade på i gränskontrollen over there..

självklart driver jag med er men inte på ett sätt som gagnar er..

Du tjatar i ett att jag inte läser vad du skriver. Men när jag gör det drar jag tydligen för höga växlar på enskilda inlägg.

Det är inte målet. Det kommer alltid finnas knarkare som skiter i allt. Målet är att hjälpa missbrukare, hemlösa, psykiskt sjuka, föräldralösa barn, brottsoffer etc till en mer dräglig tillvaro. Jag har förstått att detta är ett problem för dig.

Ah, där kom det… rasistargumentet. Det som alltid tas till när allt annat tryter. Om du provar att läsa vad jag har skrivit kommer du att upptäcka att jag inte alls propagerar för en skillnad i levnadsstandard mellan invandrare och infödda svenskar. Det som du uppenbarligen har svårt att begripa, och som jag tydliggör i kommande mening är följande: jag vill fortsättningsvis ta in mycket färre invandrare tills en dräglig levnadsstandard för vår nuvarande befolkning har uppnåtts. Men det lyckas du säkerligen också få till rasism på något sätt.
även du förstår säkert att det finns ett mellanting mellan att inte läsa och att dra för höga växlar..

att vad är ett problem för mig? är det inte dig själv du pratar om nu? det är du som vill kasta ut krigsoffer, offer för religiös förföljelse och föräldralösa barn.. bara för att de kommer från ett annat land? det är fint det :yoparty

allt annat tryter? jag har åtskilliga gånger försökt få dig och andra att svara på min fråga, men det verkar oerhört svårt.. om du funderar på vad jag skrev och vad rasism är så kommer du också förstå att det du beskriver faktiskt är rasism.. varför är det så farligt att bli kallad rasist? obekvämt?

om du hade läst (ja igen) vad jag skrivit tidigare så är jag också för en restriktivare invandringspolitik.. leta bakåt några sidor så får du se det med egna ögon.. därmed inte sagt att jag är för din syn på minskad invandring..

Jag blir fan förbannad när jag ser dina inlägg. Hur menar du "tvinga nyanlända att studera svenska"? Det borde vara en SJÄLVKLARHET att man vill lära sig språket i det land man tänkt bosätta sig i. Du är verkligen skitjobbig med ditt malande. Men det tror jag du vet. Innerst inne.
wow.. vad rädd jag blir när den lille patrioten blir förbannad.. :gnissla

att plocka saker ur deras helhet är din expertis.. jag skrev "tvinga nyanlända att studera svenska fyrtio timmar i veckan".. det är en viss skillnad.. 50 000 invandrare läser varje år sfi, och jag vet att det är en procentuellt låg siffra, men att säga att ingen gör det är lögn (nej du har inte påstått det)..

Jag har inte opponerat mig mot dina siffror, snarare påstått att de är inkompletta. Du tar inte med alla kostnader som invandring kostar, inte häller verkar du ta med intäkterna av invandringen. Eller missade jag det bidrag som genereras av invandrare till statskassan? Jag såg det inte, var stod det? Nähej, du var bara kass på att räkna. Ok. :hej

Problemet med invandringen? Ja, för det första så saknar den folklig förankring, det är ett odemokratiskt megaprojekt som är oåterkalleligt som det aldrig fattats beslut om, det är bara en del av vardagen att det strömmar in invandrare, det förekommer i princip ingen debatt. Så, det är bl.a. en demokratifråga.

För det andra är det en påfrestning på samhället, på både rättssystem, skola, sociala försäkringar, osv. Detta är den kanske enklaste delen att lösa, på 50 års sikt så kan det säkert vara ordnat.

För det tredje så är det för mig inte välkommet med den kultur som sprider sig, dvs medeltida islamsk lära som praktiseras och lärs ut.

Det finns fler anledningar men dessa är de viktigaste. Hoppas du är tillfreds med mitt svar. :pannkyss
nej sötnos.. jag tar inte med alla kostnader eftersom jag påpekade att det endast var vad samhällets arbetslöshet kostar oss som skattebetalare.. är vid på det klara med det nu? läs rapporten som sagt.. du kommer uppenbarligen vara lika dålig på att räkna som jag om du gör det :hihi

äntligen ett svar, och ett välriktat sådant.. se, det var ju inte så svårt och jag håller faktiskt med dig i allt det du säger!

jag har aldrig sagt att jag är pro-sharia eller pro-massinvandring.. det är fortfarande den töntiga "människor i nöd"-grejen som är min "thing"..

Men HERREGUD!

Du ser alltså inte skillnad på att komma till t ex grekland och lära sig grekiska
och
Komma till Grekland och sen ska alla greker lära sig svenska för min skull.

Nu är jag väldigt sugen på att ta diskutionen till sandlådenivå, med din logik är det svårt att låta bli att följa efter.

BLir du förnärmad av ordet negerboll?
och du ser inte skillnad på svart och vitt? det är ju skrattretande att du inte kan bemöda dig med att läsa vad som har skrivits tidigare så att du faktiskt kan ta del av diskussionen..

givetvis ska invandrare läsa svenska, men jag ser inte problemet i att vi kan lära oss lite arabiska samtidigt..? förklara gärna, sakligt..

ja ta den till sandlådenivå du.. det leder säkert till något bra.. suck..

nej.. varför skulle jag bli det? du har ju inte det minsta grepp om vad diskussionen handlar om.. läs på eller försvinn..

Men jösses, var har jag föreslagit det? Jag anser bara ett det blir lättare för invandrare att komma in i samhället och komma framåt i livet om man kan språket i landet där man bor.

Jag tycker bara att du är sorglig men du verkar ju vara lycklig i din lilla värld.
Finns det vatten på din planet?
förlåt det var missvim som föreslog det!

du får tycka vad du vill kära du..

och du ser inte skillnad på svart och vitt? det är ju skrattretande att du inte kan bemöda dig med att läsa vad som har skrivits tidigare så att du faktiskt kan ta del av diskussionen..

givetvis ska invandrare läsa svenska, men jag ser inte problemet i att vi kan lära oss lite arabiska samtidigt..? förklara gärna, sakligt..

ja ta den till sandlådenivå du.. det leder säkert till något bra.. suck..

nej.. varför skulle jag bli det? du har ju inte det minsta grepp om vad diskussionen handlar om.. läs på eller försvinn..
Ja du påpekade det innan med, jo jag har läst tråden,
och det är MIN tråd så försvinn själv.

Så nu är det sandlådenivå men du är ju bara så tramsig. :va

att vad är ett problem för mig? är det inte dig själv du pratar om nu? det är du som vill kasta ut krigsoffer, offer för religiös förföljelse och föräldralösa barn.. bara för att de kommer från ett annat land? det är fint det :yoparty
Inte alls. Jag tycker vi kan ta emot alla som uppfyller FN:s flyktingkonvention. Det handlar om ca 1 000 st av 86 000 invandrare år 2007.
allt annat tryter? jag har åtskilliga gånger försökt få dig och andra att svara på min fråga, men det verkar oerhört svårt.. om du funderar på vad jag skrev och vad rasism är så kommer du också förstå att det du beskriver faktiskt är rasism.. varför är det så farligt att bli kallad rasist? obekvämt?
Vilken fråga anser du att du inte har fått svar på? (obs, gå tillbaka och se vad jag har skrivit innan du svarar på detta. Du har tidigare haft lite svårt för det.)

Exakt vem är jag rasistisk emot när jag vill ha en mer restriktiv invandringspolitik?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph