Nya invandringsregler-förslaget

Men ärligt Marcus!!! Tror du själv på fullaste allvar att det finns människor som vill ha totalt okontrollerad invandring??? Tror du verkligen att 100% av dom som kommer hit gör det för att dom ska få bidrag?
Känner du överhuvudtaget några invandrare eller sitter du och spekulerar i vad dom tänker och känner bara för att det ska passa in i din världsbild?
Vad SD och andra sprider för propaganda om hur bra alla invandrare har det ska du nog ta med en ganska stor nypa salt, faktiskt. Att du inte gillar människor med fel ursprung är en sak, men försök iallafall ta bort dina skygglappar tidvis och var inte så rädd för att se lite åt sidorna för det finns inget farligt där.

Du som verkar veta en himla massa om dessa stackarna, kan du förklara varför de reser genom femtioelva länder utan att söka asyl, för att slutligen söka asyl just i Sverige?

Men ärligt Marcus!!! Tror du själv på fullaste allvar att det finns människor som vill ha totalt okontrollerad invandring??? Tror du verkligen att 100% av dom som kommer hit gör det för att dom ska få bidrag?
Känner du överhuvudtaget några invandrare eller sitter du och spekulerar i vad dom tänker och känner bara för att det ska passa in i din världsbild?
Vad SD och andra sprider för propaganda om hur bra alla invandrare har det ska du nog ta med en ganska stor nypa salt, faktiskt. Att du inte gillar människor med fel ursprung är en sak, men försök iallafall ta bort dina skygglappar tidvis och var inte så rädd för att se lite åt sidorna för det finns inget farligt där.

Jag tycker vi har en i princip okontrollerad invandring och jag tycker mig se många tycka det är bra, eller till och med att den är för restriktiv.
Naturligtvis känner jag massor med invamdrare, vad det har med saken att göra förstår jag inte dock. Ger det någon typ av alibi om man gör det? Själv tycker jag det är det fånigaste som finns nästan, när någon häåver ur sig invandringskritiska påståenden och sedan urskuldar sig med att han minsann känner en invandrare (oftast från Norge).

Jag bedömer det du som sprider propaganda, att du har stora skygglappar och en oerhört naiv inställning i frågan.

Svara mig gärna, varför kommer så många hit? Är det för det vackra vädret, de låga skatterna eller den kravlösa tillvaron?

Jag måste verkligen fråga vilken källa dessa uppgifter kommer ifrån? Jag har hört på flera håll att det är helt tvärt om

Det där är verkligen inte sant.

Var har du hitta den siffran?
Jag var granne med en snut och åklagare. De sa båda samma sak 80% av brotten görs av invandrare eller andra-genrations invandrare.

Haha 80% är infödda svenskar? Kan du inte ge oss lite statistik på just det? Och för vilka brott det gäller? Att bara kläcka ur sig en siffra utan en bevisad bakgrund är tyvärr för dåligt.

Läs bonnys inlägg om BRÅ Rapport 2005:17. 60% svenskar och 20% svenskfödda. Enkel matematik. Hur många generationer måste man ha bott i Sverige för att inte räknas som invandrare? 3 (tre). Däremot kan man vara invandrare och infödd svensk. Bit i den.

Jag är absolut inte så vänstervriden som mina inlägg förespråkar MEN jag förespråkar att vi hjälper folk istället för att stänga ute dem. När det går över styr tar man tag i det. I Sverige har vi varit lite långsamma på det men det har verkligen inte gått över styr än - vi har t.ex. inte 1200 mord med handeldvapen om dagen. Problemet med dagens samhälle är - precis som i resten av världen - att folk inte tänker längre än näsan räcker. Tror ni att alla problem går att lösa över en generation? Knappast va? Problemet ligger inte i hur mycket invandrare som kommer till Sverige, problemet ligger i var vi gör av dem - det har många däremot insett. Integratiospolitik löser man inte med tvång, tvångsförflyttning och ilska över att "din jävla folkgrupp begår så och så mycket brott, ni borde kastas ut allihop". För att verkligen integrera invandrare måste även infödda svenskar acceptera dem - det lär ta många år innan vi ändrar det för hur 'mesiga' svenskar må vara så sitter gamla fördomar i i många generationer.

Hur mycket man än försöker kommer man aldrig kunna integrera nån när folk är av uppfattningen att icke-svenskklingande namn innebär t.ex. högre risk för brott och inte en potentiell vän. En invandrare måste bevisa så mycket mer än en svensk innan denne kan accepteras på t.ex. en arbetsplats eller i en skola vilket då innebär att denne även måste få mer hjälp för att orka bevisa detta och inte bara ge upp och återgå till ghettot.

Hur mycket vi än stryper invandringen kommer vi inte "kunna ta itu med alla de som redan finns här" som en del uttrycker sig, så länge som vi ser dem som ett problem. När vi väl har stängt våra gränser, vem ska då ta hand om invandrarna? Vem vill göra nåt åt problemet? Givetvis ska nån annan göra det.

Albert Einstein sa nåt smart en gång: "Det är mycket nedslående att leva i en tid, där det är lättare att spränga en atom än en fördom.".

Om du har missat nåt? Såna som du har alltid missat "nåt" ( :rolleyes: ).

Det sista slaget/slagen på svensk mark stod 19-20 augusti 1809 vid Sävar och Ratan i Västerbotten. Svenskarna besegrades och i det efterföljande fredsfördraget fick Sverige, efter 600 år eller så, avstå från Finland. Du betraktar det säkert som ett "fjantkrig", men bildade människor brukar anse att det var en betydelsefull affär. Så betydelsefull faktiskt att en bok som skrevs om kriget betraktas som lite av ett nationalepos av inte bara ett utan två länder :)

Du får gärna fråga mer om saker som du känner dig osäker på :)

och "såna som jag" är...?
Men visst du har rätt, även om man knappast kan klassa det som ett krig. Å andra sidan hade det inte ett skit med min ursprungspost att göra, men nu fick du ju iaf chansen att visa vad duktig du är som kan googla alldeles på egen hand! :tummenupp

Last edited:
Men visst du har rätt, även om man knappast kan klassa det som ett krig. Å andra sidan hade det inte ett skit med min ursprungspost att göra, men nu fick du ju iaf chansen att visa vad duktig du är som kan googla alldeles på egen hand! :tummenupp

Han är en besserwiesser och du är ett drägg.

Det hör inte till, i den här tråden snackar vi om invandrare som ska "Åk hem med dig då din jävel"
- Shan "The Man" Atci :arsele

Han är en besserwiesser och du är ett drägg.

Det hör inte till, i den här tråden snackar vi om invandrare som ska "Åk hem med dig då din jävel"
- Shan "The Man" Atci :arsele

Det var ju det min post handlade om jueee...men sen blev det personangrepp från herr Bingo, och det måste man ju svara på :)

Varfor satter man invandrare i fangelse for? Automatisk deportering och avtjanande av straff i hemlandet vore val battre?

Trots att jag sjalv ar fast bosatt i USA sa ar jag val medveten om vad som hander om jag begar ett grovre brott. Detta om nagot ar ett incitament att skota sig. Jag menar vem vill som invandrare ta risken att behova lamna familj och trygghet i Sverige?

Jag ser fortfarande fram emot fler losningar pa integrationsproblemet fran de som bara babblar om hur javla forstaende vi ska vara hela tiden. Vi kanske ska bredda fragan lite och inkludera svenskar ocksa forresten; vad ska vi gora for fa ordning pa de problematiska forortsomradena? Tar sig folk i kragen om bidragen minskas eller kommer det bara leda till okad brottslighet?

Jag tycker vi har en i princip okontrollerad invandring och jag tycker mig se många tycka det är bra, eller till och med att den är för restriktiv.
Naturligtvis känner jag massor med invamdrare, vad det har med saken att göra förstår jag inte dock. Ger det någon typ av alibi om man gör det? Själv tycker jag det är det fånigaste som finns nästan, när någon häåver ur sig invandringskritiska påståenden och sedan urskuldar sig med att han minsann känner en invandrare (oftast från Norge).

Jag bedömer det du som sprider propaganda, att du har stora skygglappar och en oerhört naiv inställning i frågan.

Svara mig gärna, varför kommer så många hit? Är det för det vackra vädret, de låga skatterna eller den kravlösa tillvaron?

Tror du att alla som kommer hit har en härlig och kravlös tillvaro?
Sverige är säkert känt som ett jättebra land på alla sätt, många kanske har släkt här, men jag tror ändå att det krävs en hel del för att bryta upp från sina rötter och lämna sin trygghet. Självklart förekommer det att vissa får en massa, som kan anses som överdrivna förmåner, men det är fortfarande så att det är politiska beslut som bestämmer hur sånt ska regleras.
Det finns en massa som jag blir förbannad över vad gäller invandrare och eler invandringspolitik, men jag har inte kommit så långt att jag drar alla över samma kam och tror att lösningen ligger i att skicka hem dom.
Oavsett vad individer i samhället tycker och tänker så hjälper det inte det minsta att sitta hemma i soffan och grymta.
Att det nu tas ett första steg mot att se till att dom som kommer hit försörjer sig själva visar att det är lite på gång. Nu kommer dock en hel skock få rabiatanfall över förslaget och risken är att det p.g.a denna skock inte kommer bli något. Dom som "företräder" invandrarna ser oftast inte till vad som är bäst för dom, utan till vad dom själva tycker och tänker.

P.s...Skalman, du kan ju hänga på det här svaret, för jag måste ha mer kaffe nu så jag hinner inte riktigt quota dig, sorry...

Säga vad man vill men infödda svenskar står för 80% av brotten i Sverige.

Alltså det där var ju intressanta siffror, jag har hört andra siffror men visst vi gör väl en enkel beräkning på dessa fakta, även om detta inledningsvis kan se väldigt ofördelaktigt ut för svennarna.

9 miljoner innevånare
8 miljoner svennar
1 miljon icke svennar
80% av brotten begås av svennar
20% av brotten begås av icke svennar
antal brott taget ur luften för att ha något att räkna med som exempel, resultat blir lika iaf.
Det är dubbelt så stor risk att en icke svenne begår ett brott som att en svenne gör det, DET är rätt skrämmande det med. Det borde vara mycket ovanligt att invandrare begår brott eftersom de borde vara tacksamma att det kommit bort från krig, förföljelse och allmänt elände i sitt hemland och kommer till det fina landet Sverige där de inte ens behöver arbeta för att överleva, eller kommer dom hit av någon annan anledning?

Bifogat

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    35.1 KB · Visningar: 74
Men visst du har rätt, även om man knappast kan klassa det som ett krig.

Hur vet du det, du kände ju inte ens till det som benämns finska kriget? Du verkar ju för övrigt inte vara någon auktoritet på området så dina egna definitioner av vad som är ett krig är ganska ointressanta.

För övrigt är det positivt med en generös invandringspolitik.

"Knappast ett krig", haha obetalbart! von Döbeln vrider sig i sin grav :D

Resten av ditt inlägg var av ungefär samma kaliber. Nonsens, pladder, enfald. Jag är fortfarande förbluffad att någon kan vara så obegripligt ovetandes om sin omvärld. Låt gå för att man inte vet nåt om ett krig som slutade för nästan 200 år sedan. Men resten av inlägget... Hur klarar man av att vara så monumentalt okunnig? Hur går det till? Har du aldrig varit utanför hemsocknen?

Det är fullständigt häpndsväckande. Ajja, man lär sig nåt var dag. Nu vet jag ungefär hur SD:s kärnväljare ser ut.

Läs bonnys inlägg om BRÅ Rapport 2005:17. 60% svenskar och 20% svenskfödda. Enkel matematik.

Ja, exakt. Det var bara det att han tog med siffran som råkade passa in i hans argumentation.

Det står i rapporten:

Figur 1 nedan visar hur de nästan 1 520 000 brotten, som är registrerade på misstänkta personer under åren 1997–2001, fördelar sig mellan de olika
grupperna. Närmare 60 procent av brotten är registrerade på en person
med två svenskfödda föräldrar. Nästan en fjärdedel av brotten är registrerade
på utrikes födda personer och ungefär en femtedel på svenskfödda
med en eller två utrikes födda föräldrar.

Du har alltså med 18% trafikbrott i detta t.ex. (där svenskarna f.ö. är överrepresenterade). Men, om du tittar på brott mot person så är fördelningen en helt annan. Personligen tycker jag det är väldigt intressant att det är 5ggr så stor risk att en utrikes född våldtar än att en svensk gör det, och 1.8ggr större risk att barnet till en eller två invandrare gör det.

Istället borde ni, om ni vore fiffiga här, försöka övertyga om att på grund av dessa siffror ser man att det s.k. utanförskapet är en viktig faktor, något man kanske kan finna stöd för i siffrorna. Att nu yra om 60% när det framgår något helt annat i rapporten är onödigt.

Tipset är gratis. ;)

Det är dubbelt så stor risk att en icke svenne begår ett brott som att en svenne gör det, DET är rätt skrämmande det med. Det borde vara mycket ovanligt att invandrare begår brott eftersom de borde vara tacksamma att det kommit bort från krig, förföljelse och allmänt elände i sitt hemland och kommer till det fina landet Sverige där de inte ens behöver arbeta för att överleva, eller kommer dom hit av någon annan anledning?

Det har du helt rätt i, det är väldigt skrämmande MEN detta borde folk prata om och inte kasta ur sig skräpsiffror att 80% av brotten begås av invandrare - siffror som förmodligen är tagna direkt ur Aftonbladet.

Jag tycker själv det är märkligt hela konceptet med invandrare som begår brott precis som du skriver - själv skulle man nog vara tacksam utav helvete om man kunde komma till ett land som Sverige. Något som de flesta faktiskt är, bara det att de inte får synas på TV. Tänk också på att 95% av invandrarna aldrig varit misstänkta för brott. Problemet ligger ju absolut i integrationen, skulle man istället för att de får bosätta sig fritt placera invandrare på 'utvalda' ställen med krav på att de skulle bo där i säg fem år och lära sig svenska skulle det förmodligen bli lättare att få en fungerande integration. Men det som verkligen krävs är ett engagemang och en förståelse - inte misstänksamhet och smygrasism.

Tror du att alla som kommer hit har en härlig och kravlös tillvaro?

Nej, men väldigt många. Jag noterar även att de som kommer inte är de i skyddsbehov, vilket gör det ännu mer vansinnigt. Okej om vi hjälpte människor som behövde hjälp, då skulle man åtminstone begripa syftet. Att nu låta 10-barnsfamiljer flytta hit bara för att "pappan" (:rolleyes: ) lyckats övertyga någon korkad vänsterpartist på migrationsverket att han varit 007 åt oppositionen i något skumt land är ju helt otroligt onödigt.

Gör ett experiment:
  1. Åk till Kista Galleria (eller annat äckligt förortscentrum, typ Skärholmen borde funka också)
  2. Se till att anländ vid några olika tidpunkter, t.ex. 14:00 en vardag, 20:00 en vardag och 18:00 en lördag
  3. Gå till ett fik
  4. Titta in
  5. Fundera

Vad lever de never ending fikers av? Om man är 50-75 år och går i tweedkavaj i Kista Galleria och fikar, vem betalar det? Vem försörjer herr Espresso egentligen?

Jag vet så klart inte vad de lever av, de kanske alla är Senior Consultants åt kaffeindustrin och tjänar sitt uppehälle. Och de här som går runt i ninja-outfit, vad lever de av egentligen? Jag har aldrig sett en ninja jobba. Har du? Ninjorna kanske är agenter utsända av försvarsmakten. Jag vet inte som sagt, hoppas du kan reda ut läget.

Istället borde ni, om ni vore fiffiga här, försöka övertyga om att på grund av dessa siffror ser man att det s.k. utanförskapet är en viktig faktor, något man kanske kan finna stöd för i siffrorna. Att nu yra om 60% när det framgår något helt annat i rapporten är onödigt.

Tipset är gratis. ;)

Som jag sa ovan så ville jag bara visa för folk som tror att brott begås till 80% av invandrare att det är fel. För brott är brott oavsett om det är trafikbrott. Faktiskt... ;)

Men visst har du helt rätt och utanförskapet är en stor bidragande faktor som även gäller svenskar - det gäller hela populationen faktisk och det är väl förmodligen y-barnen är överrepresenterade bland svenskar... (vaddå fördomar? :hihi) Nä men ärligt talat så har uppväxt- och levandsförhållanden stor inverkan på om en invandrare eller en svensk kommer att begå brott, det är nog den tillsammans med familjeförhållanden som är de enskilt största faktorerna. Det finns en rapport om det också men den hittar jag inte just nu.

Nä men ärligt talat så har uppväxt- och levandsförhållanden stor inverkan på om en invandrare eller en svensk kommer att begå brott, det är nog den tillsammans med familjeförhållanden som är de enskilt största faktorerna. Det finns en rapport om det också men den hittar jag inte just nu.

Naturligtvis är det så, det tror jag ingen ifrågasätter. Att från det dra slutsatsen till att man skall ha hög inbvandring är däremot helt ologiskt för mig.

Att säga enskilt största faktorerna lurar läsaren lite grann, om man har tur. And punk, tur har du inte with me: ;)

Det finns eller kan finnas andra faktorer som inte är enskilt störst som ändå är avgörande för om en person begår brott. Det är därför det skiljer sig så mycket mellan olika invandringsgrupper tror jag, inte är det väl egentligen förvånande att den som är uppväxt med lakansklädda kvinnor endast hamnar i en kulturkrock med våra lösgjorda kvinnor som ofta klär sig som luder rent ut sagt? Vem blir egentligen förvånad över att män från de kulturerna är kraftigt överrepresenterade gällande sexualbrott? Hur kan man tycka det är konstigt? För mig är det världens naturligaste sak:

• Man tycker kvinna ska ha lakan annars ska hon stenas
  • Man får se kvinna utan lakan och tycker hon borde stenas
  • Man får se kvinna klädd som luder och blir kåt för han är ju trots allt man
  • Man våldtar, i sin värld ett luder utan värde, en kvinna

Mycket enkelt.

Du som verkar veta en himla massa om dessa stackarna, kan du förklara varför de reser genom femtioelva länder utan att söka asyl, för att slutligen söka asyl just i Sverige?

Jag jobbar för tillfället med detta och en av anledningarna till att de reser genom så många länder för att just landa i Sverige är för att Sverige ej verkställer avvisningar till vissa länder typ Iran och Irak, men även Afghanistan samt Eritrea och Etiopien. Klart att de vet om detta faktum för att de flesta har släktingar här.

Det kostar i runda slängar 15-20 000 USD att komma hit med hjälp av människosmugglare, så det är ju snarast ekonomiska flyktingar som kommer hit, och inte alltid de som har skyddsbehov i ett annat land. Sedan att de som använder sig av människosmugglare samt människosmugglarna ser sig som hjältar och gärna jämför sig med Raoul Wallenberg är ju en annan historia.

Avansen på människomuggling är enorm och straffen är löjligt låga i Sverige gör ju att detta fenomen kommer att fortgå, tyvärr.

Avansen på människomuggling är enorm och straffen är löjligt låga i Sverige gör ju att detta fenomen kommer att fortgå, tyvärr.

Hur då jobbar med, är du polis?

En annan anledning är ju att det inte är olagligt, eller åtminstone inte straffbart, att ta sig in illegalt i Sverige. Vilket jävla skämt, ibland tänker man att vi förtjänar verkligen inte bättre.

Herregud!
Hade inte invandringen varit ett problem så hade denna tråd aldrig existerat, för vi hade inte brytt oss. Det är jävligt blåögt att tro vi tar in invandrare i den mån att vi klarar av det.
Invandringen är ett problem, vi öppnar portarna på vid gavel trots att det skulle räcka med att ställa dem lite gästvänligt på glänt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph