Nya invandringsregler-förslaget

Haha! Touché på den antar jag. Jag har (som du kanske anar) varken skrivit en rapport eller tagit på mig rollen som allmän upplysare. Dessutom ej heller påstått mig ligga inne med någon sorts sanning annan än det jag såg med egna ögon. Man kan säkerligen diskutera orsakerna bakom det lilla antalet svenskklingande namnen på häktet men jag får helt enkelt inte ihop det.

Att subtilt anklaga mig för att ha dolda motiv för mina iaktagelser gör du med bravur iaf.

jag vill inte subtilt anklaga dig för något, tvärtom gillar jag att läsa dina inlägg som ofta är lite småkul. Men jag vill å andra sidan inte att en del mindre insiktsfulla ska ta ditt exempel och göra till en "sanning".

Sverige har lyckats förbli neutralt land mellan alla jävla krig de senaste 100 åren. Att vi fortsätter att ta in utlänningar över vår förmåga tror jag är ett sätt att "fjäska" för att kunna förbli åskådaren till alla krig. Men det har ju sitt pris. Kolla efterlyst.

Shit snacka om att vara fördomsfull, som att jag säger att man inte ska titta mer än 3 sekunder på en svensk för då skiter de på sig.

Är det så han upplever invandrare så är det väl inte att vara fördomsfull? Det är kanske empiriska erfarenheter.

Last edited:
Sluta upp med att försöker hitta saker att klanka ned på om man yttrar sig.

NEJ jag skrev inget om kriminalitet. Jag syftade på språket, för utan språket kan dom inte anpassa sig till det svenska samhället.

Har en kompis som lyckats tagit sig igenom allt och idag läser på Universitetet tillsammans med mig. Vi båda brukar prata om hur tragiskt det är med invandrare som blir fast i dessa invandrarförorter och blir bara
drägg.

Jag grundar min åsikt på hur jag och andra personer skött sig när vi själva varit invandrare i annat land än Sverige. Inget vetenskapligt.

Men tänk så många svenska invadrare det finns i Spanien, tror du dom är lika stort problem? (Viserligen inte invandrare ifrån krig men det är väll inte alla här heller)

Man får göra sitt bästa för att anpassa sig, något jag tycker många skiter fullständigt i. Medans vissa sticker ut och gör det alldeles utmärkt.

Var får du detta skitsnacket ifrån?? Menar du på fullt allvar att Sverige skulle vara unikt med högre kriminalitet bland invandrare? Om du läst mitt tidigare inlägg så kunde du se att vi i Sverige, till skillnad från de flesta länder i välden, har en lägre kriminalitet redan bland "första generationens invandrare" vilket KAN bero på att vi gör något rätt.

Invandrare har i alla undesökningar (Ok, ska vi vara petiga finns det vad jag vet ett amerikanst undantag...) högre belastning än den inhemska befolkningen. Det är nog något vi får leva med med andra ord.

Så snälla: Förklara för mig hur du VET att invandrare i andra länder sköter sig bättre än i Sverige och hur du dessutom kan veta att det beror på att vi "inte ställer krav"!? Å Med tanke på min nördimage så menar jag då en vetenskaplig rapport!
Blir du inte lite glad nu när jag ställer krav på dig?

Last edited:
Brott utförd av en svensk medborgare i sverige = 100% fel.
Brott utfört av en icke svensk medborgare som utnyttjar vår goda vilja att ta emot honom i hans nöd = 3000% fel.

... är något jag alltid påstått men diskussionen brukar övergår till sandlådenivå. Vad är det folk inte fattar? Kommer man som utlänning hit till Sverige ska man tamigfan uppträda EXEMPLARISKT! Ta inte med skiten ni försöker fly ifrån.

Jag vill bara meddela att jag har läst hela tråden men finner den så infantilt förtappad att jag inte ens tänker försöka lyfta den med mina normalt så insiktsfulla inlägg.

Jag äter popcorn istället och njuter av lyteskomiken. :corn

Jag vill bara meddela att jag har läst hela tråden men finner den så infantilt förtappad att jag inte ens tänker försöka lyfta den med mina normalt så insiktsfulla inlägg.

Självgodhet är en dygd.

Fegis!

Sverige har lyckats förbli neutralt land mellan alla jävla krig de senaste 100 åren. Att vi fortsätter att ta in utlänningar över vår förmåga tror jag är ett sätt att "fjäska" för att kunna förbli åskådaren till alla krig. Men det har ju sitt pris. Kolla efterlyst.

Det finns en anledning till att vi inte har haft krig i Sverige på 250 år. Det är lätt att kalla svenskar för "mesiga" men det är inte så länge sedan som svenskar (och nordbor i allmänhet) ansågs vara barbarer pga av vresigt svallande humör och mer eller mindre blodtörst. Det är bara att titta på våran egen historia så ser man ganska klart och tydligt att vi svenskar inte har tagit skit från någon (läs Danmark).
Däremot så har vi lärt oss att bete oss. Vi står inte på gatan och vevar med armarna och skriker oss blodröda i ansiktet när vi har råkat ut för en bilolycka, vi (de flesta) går inte och tar saker med hem bara för att de för tillfället inte ser ut ut att ha någon ägare, vi samlas inte i stora kravaller bara för att vi inte gillar den politik som bedrivs för tillfället, och vi tågar inte in med stridsvagnar i Norge och våldtar norska kvinnor bara för att de ha naturgas.
Vi låter inte heller en diktator ta över makten i Sverige och vi tillåter inte att man testar stridgas på samer med hjälp av militären.
Vi har lärt oss något och för det mesta så visar vi respekt mot varandra, för helvete vi tittar ju inte ens varandra i ögonen på tunnelbanan pga av respekt för varandra.

Det är vi själva och våra förfäder som har sett till att det är som det är i det här landet, att vi inte har krig, ingen annan.

Tyvärr så har man inte den här kunskapen i andra länder, man har inte samma sätt att visa respekt på (om man ens visar respekt alls) och man ser sig inte för så att man inte trampar nån annan på tårna. Det är inte så undra på att det är krig i de länderna, och det lär fan inte hjälpa att fly från det heller om man tar orsaken till problemen med sig.

Muppfaktorn på den här tråden är skyhög, som vanligt i sann SH-anda när det ska diskuteras invandring och integration. Som vanligt verkar ut-med-packarna glömma att nativitetstalet i Sverige ligger på 1,7 och det sjunker. Vi bör ligga på 2,5 för att det ska gå runt. Oavsett om vi vill vara snälla eller inte, giriga och snåla eller inte, så MÅSTE vi ha in mer folk i landet, annars går vi omkull.

Så håll käft och sluta böla era jävla I-landsungar. :mad:

... är något jag alltid påstått men diskussionen brukar övergår till sandlådenivå. Vad är det folk inte fattar? Kommer man som utlänning hit till Sverige ska man tamigfan uppträda EXEMPLARISKT! Ta inte med skiten ni försöker fly ifrån.

Anledningen till att det övergår till sandlådenivå kanske beror på att det är du som kommer med sandlådeargumenten?

Last edited:
Apropå generaliseringar, inser du det absurda i att på allvar påstå att 1/4 av Karlskronas befolkning passar in på den beskrivningen?

Hade det inte varit för generaliseringar så hade den här tråden inte ens funnits!

Jag tycker det var lite tråkigt att ingen högg på det :-(

Muppfaktorn på den här tråden är skyhög, som vanligt i sann SH-anda när det ska diskuteras invandring och integration. Som vanligt verkar ut-med-packarna glömma att nativitetstalet i Sverige ligger på 1,7 och det sjunker. Vi bör ligga på 2,5 för att det ska gå runt. Oavsett om vi vill vara snälla eller inte, giriga och snåla eller inte, så MÅSTE vi ha in mer folk i landet, annars går vi omkull.

Anledningen till att det övergår till sandlådenivå kanske beror på att det är du som kommer med sandlådeargumenten?

Varför skulle inte ett land med mindre folk kunna gå runt ekonomiskt?

Om jag minns rätt har norge ca 4,7milj invånare:va

Tyvärr så har man inte den här kunskapen i andra länder...
Haha! Asså, vad säger man till såna då... :confused: :D

Ord och bilder som far genom mitt huvud. Hilbilly. Inavel. Nolla. Trasiga gener. Inbilsk. Underklass. Bonnläpp. Full av skit. Ouppfostrad.

Jisses! Jag befiner mig fortfarande i chocktillstånd :jisses

Förklara gärna vad som är så infantilt förtappat med mitt inlägg på första sidan, så lovar jag att jag ska ta tid ur min arbetsdag och besvara dit gnäll. I övrigt var det ett jävla löjligt inlägg för att komma från en familjefar...

Dela gärna med dig av din insikt och vad du anser bidrar till muppfaktorn? Förklara gärna också hur du bridrar till att motverka densamma, förutom ett jävligt överflödigt inlägg.

Och nativitetstal... Herregud, tror du verkligen att alla invandrare begår brott och därmed bör klassas som pack och nekas inträde i Svea rike? Rasism när den är som värst... :tummenner

Säga vad man vill men infödda svenskar står för 80% av brotten i Sverige.

Varför ska det bli vårt problem? Varför inte? Vi kan hjälpa, varför ska vi inte? Ta hand om dem vi har först kanske du svarar men då är frågan, vem ska göra det?

Hade vi verkligen velat hade vi kunnat råda bot på problemen, både ekonomiskt och personligt men ärligt talat - och som tydligt går att se i ditt inlägg också - vi vill inte hjälpa till. Det skulle krävas engagemang och det vill vi ju inte lägga på att hjälpa folk, det vill vi lägga på hockeylaget eller hojen. Och pengar vill vi ju inte lägga heller, fast det är ju rätt genomgående samhället igenom. Ta skolan t.ex. Varje år skär man ner en massa på skolan TROTS att vi skulle behöva satsa på skolan. Istället slopar vi fastighetsskatten, lägger mer avgifter på de som bor i hyresrätt och fortsätter skära ner i skolan.

Vad är viktigast för dig, att du har mycket pengar eller att andra mår bra?

Haha 80% är infödda svenskar? Kan du inte ge oss lite statistik på just det? Och för vilka brott det gäller? Att bara kläcka ur sig en siffra utan en bevisad bakgrund är tyvärr för dåligt.

Sverige försöker inte integrera invandrarna i Sverige. De försöker integrera oss i invandrarna. Detta har invandrarna förstått för längesedan. En invandrare som kan språket, försöker så gott det går, arbetar och bidrar till landet ser jag högt på. Jag tycker det är starkt av personer som kommer från drabbade länder att kunna ta tag i sina liv och börja om på ny kula.

Vad jag, och jag antar resten av hela sverige (förutom de vänstervridna som vill att staten skall ta hand om en så fort man skriker aj) tycker är att innan man ens skall få ett svenskt medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd så skall man klara av att kommunicera på svenska. Kanske en dålig jämförelse.

Jag flyttade till Irland 2001 för att arbeta med IT. Jag trode jag va duktig på engelska i skolan. Nej det va jag inte. De förstod knappt vad jag sa. jag fick lägga all min energi på att lära mig språket så att jag kunde komma in i samhället. Kan man inte språket får man tyvärr inget jobb.

Sverige har så bra utbildningar för invandrare. Allt från gymnasieutbildningar, SFI, Komvux osv.

Varför måste vissa nämna att de har invandrarkompisar för att skriva i denna tråd? Är ni rädda för att bli tagna som patrioter eller för att ni ogillar främmande kulturer? Va stolta över Sverige. Man behöver inte vara nationalist eller likasinnad för att kunna diskutera det som händer. Just det är vi Svenskar så dåliga på. Vi vill vara så integritetsstarka

Det som är dåligt är att bara för att man heter Mohammed så blir man nekad jobb. Det är inte rättvist. Det är heller inte rättvist att vissa kommer till Sverige och våldtar, rånar. Men får allting serverat.

En kille i Varberg är från Iran, hans föräldrar bor hela året nere i Iran. Är hemma i Sverige för att skriva på papper för försäkringskassan. De har byggt stora hus där, lever på stöd från Sverige. Synd att politikerna inte vågar se hur det verkligen fungerar, utan vill skydda sig för att få mest antal röster. Inte så konstigt då vi har rätt många Svenskar med utländska rötter just nu.

Last edited:
Det gör jag kanske. Minns inte riktigt. Det var ivf nån lågpannad stackare som påstod att Sverige inte haft krig på 250 år. Var det du? :)

Bortsett från nåt fjantkrig på några dagar för att befria Norge från Danskarna, ett krig på papper mot England och viss inblandning i Napoleons förehavanden så har vi inte varit med i krig sedan 1790 mot Ryssland. Eller har jag missat nåt? :)

Bortsett från nåt fjantkrig på några dagar för att befria Norge från Danskarna, ett krig på papper mot England och viss inblandning i Napoleons förehavanden så har vi inte varit med i krig sedan 1790 mot Ryssland. Eller har jag missat nåt? :)

Det skulle väl bli 217 fredsår, det?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...