Säga vad man vill men infödda svenskar står för 80% av brotten i Sverige.
Varför ska det bli vårt problem? Varför inte? Vi kan hjälpa, varför ska vi inte? Ta hand om dem vi har först kanske du svarar men då är frågan, vem ska göra det?
Hade vi verkligen velat hade vi kunnat råda bot på problemen, både ekonomiskt och personligt men ärligt talat - och som tydligt går att se i ditt inlägg också - vi vill inte hjälpa till. Det skulle krävas engagemang och det vill vi ju inte lägga på att hjälpa folk, det vill vi lägga på hockeylaget eller hojen. Och pengar vill vi ju inte lägga heller, fast det är ju rätt genomgående samhället igenom. Ta skolan t.ex. Varje år skär man ner en massa på skolan TROTS att vi skulle behöva satsa på skolan. Istället slopar vi fastighetsskatten, lägger mer avgifter på de som bor i hyresrätt och fortsätter skära ner i skolan.
Vad är viktigast för dig, att du har mycket pengar eller att andra mår bra?
Haha 80% är infödda svenskar? Kan du inte ge oss lite statistik på just det? Och för vilka brott det gäller? Att bara kläcka ur sig en siffra utan en bevisad bakgrund är tyvärr för dåligt.
Sverige försöker inte integrera invandrarna i Sverige. De försöker integrera oss i invandrarna. Detta har invandrarna förstått för längesedan. En invandrare som kan språket, försöker så gott det går, arbetar och bidrar till landet ser jag högt på. Jag tycker det är starkt av personer som kommer från drabbade länder att kunna ta tag i sina liv och börja om på ny kula.
Vad jag, och jag antar resten av hela sverige (förutom de vänstervridna som vill att staten skall ta hand om en så fort man skriker aj) tycker är att innan man ens skall få ett svenskt medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd så skall man klara av att kommunicera på svenska. Kanske en dålig jämförelse.
Jag flyttade till Irland 2001 för att arbeta med IT. Jag trode jag va duktig på engelska i skolan. Nej det va jag inte. De förstod knappt vad jag sa. jag fick lägga all min energi på att lära mig språket så att jag kunde komma in i samhället. Kan man inte språket får man tyvärr inget jobb.
Sverige har så bra utbildningar för invandrare. Allt från gymnasieutbildningar, SFI, Komvux osv.
Varför måste vissa nämna att de har invandrarkompisar för att skriva i denna tråd? Är ni rädda för att bli tagna som patrioter eller för att ni ogillar främmande kulturer? Va stolta över Sverige. Man behöver inte vara nationalist eller likasinnad för att kunna diskutera det som händer. Just det är vi Svenskar så dåliga på. Vi vill vara så integritetsstarka
Det som är dåligt är att bara för att man heter Mohammed så blir man nekad jobb. Det är inte rättvist. Det är heller inte rättvist att vissa kommer till Sverige och våldtar, rånar. Men får allting serverat.
En kille i Varberg är från Iran, hans föräldrar bor hela året nere i Iran. Är hemma i Sverige för att skriva på papper för försäkringskassan. De har byggt stora hus där, lever på stöd från Sverige. Synd att politikerna inte vågar se hur det verkligen fungerar, utan vill skydda sig för att få mest antal röster. Inte så konstigt då vi har rätt många Svenskar med utländska rötter just nu.