Nya invandringsregler-förslaget

Herregud!
Hade inte invandringen varit ett problem så hade denna tråd aldrig existerat.

Intressant resonemang, det räcker alltså att ett gäng dårar med bildningsnivån kvar på högstadiet och aftonbladet som enda kontakt med omvärlden gapar lite lagom vettlöst i en tråd på sporthoj.com så kan man bekräfta ett samhällsproblem?

Intressant resonemang, det räcker alltså att ett gäng dårar med bildningsnivån kvar på högstadiet och aftonbladet som enda kontakt med omvärlden gapar lite lagom vettlöst i en tråd på sporthoj.com så kan man bekräfta ett samhällsproblem?

Nu vet inte jag vilken värld du svävar runt i, men själv lever jag i samhället och ser problemet med egna ögon, utan att läsa aftonblaskan. Har även under flera år av min uppväxt bokstavligt talat kännt problemet.
Försök radera dom åren ur mitt minne...

Nu vet inte jag vilken värld du svävar runt i, men själv lever jag i samhället och ser problemet med egna ögon, utan att läsa aftonblaskan. Har även under flera år av min uppväxt bokstavligt talat kännt problemet.
Försök radera dom åren ur mitt minne...

Och själv har jag aldrig upplevt några problem, trots att jag bott stora delar av ett år i ett av de invandrartätaste områdena här i stan. Betyder det att det inte finns några problem alls överhuvudtaget? Som synes är det helt meningslöst att dra några slutsatser av "personliga erfarenheter" och vad man "ser med egna ögon".

Och själv har jag aldrig upplevt några problem, trots att jag bott stora delar av ett år i ett av de invandrartätaste områdena här i stan. Betyder det att det inte finns några problem alls överhuvudtaget? Som synes är det helt meningslöst att dra några slutsatser av "personliga erfarenheter" och vad man "ser med egna ögon".

Där har du rätt, jag kan inte uttala mig om hur det ser ut i övriga Sverige.
I Örebro har det dock gått så pass långt att det blivit ett problem på vissa ställen, men jag måste säga att jag märkte av det mer när jag gick i högstadiet.

Har Aftonbladet börjat skriva om invandringens enorma påfrestningar på samhället? I så fall ska jag nog börja stödprenumerera.

Där har du rätt, jag kan inte uttala mig om hur det ser ut i övriga Sverige.
I Örebro har det dock gått så pass långt att det blivit ett problem på vissa ställen, men jag måste säga att jag märkte av det mer när jag gick i högstadiet.

Om man säger så här, var än det hamnat många invandrare är det problem.
Det är inte en Örebro-thing, det är en Södertälje-, Malmö-, Karlskrona-, Tensta-, resten av Järva-, Malmvägen-, Södertörn-thing. M.fl.

Last edited:

Alright, så bara för att du inte ser ett problem så finns det inte? Ja jösses..

Angående finska kriget så var det ett fjantkrig jämfört med Vietnam, 2:a värlsdkriget, Jugoslavien och till och med Irak-Kuwait om man jämför med personer dödade och påverkan på omvärlden. Eller ni kan ju fråga en icke-nordbo om de hört talas om det.
Dessutom hade det fortfarande inget med min originalpost att göra, men å andra sidan handlar ju era poster iaf bara om hur coola ni är som kan göra personpåhopp iaf så..orka bry sig.

Nej, där har du fel, även fast du själv inte ser det. Just eftersom du, inte "ser med egna ögon".
Att du personligen inte stött på problem, utesluter inte att du själv kan känna till problemen. Men så kan det vara när man sätter skygglappen på, diskuterar en verklighet man själv inte har en aning om, men hoppar in i diskussionen pga ett wildcard för argumentationsteknik.

Hur då jobbar med, är du polis?

En annan anledning är ju att det inte är olagligt, eller åtminstone inte straffbart, att ta sig in illegalt i Sverige. Vilket jävla skämt, ibland tänker man att vi förtjänar verkligen inte bättre.

Jobbar på gränspolisen och utreder illigala vistelser samt människosmuggling.

Och jag kan hålla med om att det borde vara straffbart att ta sig in i Sverige på falska grunder och papper, tyvärr så har lagstiftningen inte hängt med riktigt på detta område, man kan bara hoppas att det händer något snart för de få ärenden som kommer till vår (avdelningens) kännedom är nog bara en liten bråkdel av det stora hela.

Jobbar på gränspolisen och utreder illigala vistelser samt människosmuggling.

Och jag kan hålla med om att det borde vara straffbart att ta sig in i Sverige på falska grunder och papper, tyvärr så har lagstiftningen inte hängt med riktigt på detta område, man kan bara hoppas att det händer något snart för de få ärenden som kommer till vår (avdelningens) kännedom är nog bara en liten bråkdel av det stora hela.

Trodde inte ens vi hade en gränspolis, vet att det sitter gubbar och gummor på Arlanda och ber om pass när man kommer med u-landsflighter men riktiga poliser som vaktar gränsen?! Det låter ju för bra för att vara sant, å andra sidan har ni inte gjort ett särskilt bra jobb om uppgiften är att hindra människor från att ta sig in i landet. :hihi

Tror det dröjer innan det blir illegalt på riktigt att vistas här illegalt, titta bara på sjukvårdssystemet - som erbjuder illegala invandrare vård. Gratis. Herregud. Säger jag.

Ändrar lite här, känns inte som nån idé att ens reta upp sig på invandrargrejen.
Däremot en sak som faktiskt slog mig: Är man automatiskt en arbetslösing/bidragstagare bara för att man kan sitta och fika på dagtid på vardagar?

Last edited:
Det stämmer för i princip alla invandrare i åldern runt 10 till 25-30,
Säger du något annat är det du som gör bort dig.

Edit: OBS i invandrartäta områden, rosengård var det som var på tal.
Edit2: Detta är något jag har sett med egna ögon, och det är en sanning iallafall här nere,
ingen som säger emot.

Men du vet väl bäst :rolleyes:

3 sekunder säger du. Det måste jag testa. Ska dra ner till söder ikväll och bara gå fram&tillbaka tittandes minst 4sek på varenda blatte.

Reslutat presenteras imorgon, eller när jag kommer ut från sjukhuset :tummenupp

Trodde inte ens vi hade en gränspolis, vet att det sitter gubbar och gummor på Arlanda och ber om pass när man kommer med u-landsflighter men riktiga poliser som vaktar gränsen?! Det låter ju för bra för att vara sant, å andra sidan har ni inte gjort ett särskilt bra jobb om uppgiften är att hindra människor från att ta sig in i landet. :hihi

Tror det dröjer innan det blir illegalt på riktigt att vistas här illegalt, titta bara på sjukvårdssystemet - som erbjuder illegala invandrare vård. Gratis. Herregud. Säger jag.

Vi jobbar mest utifrån tips som kommer in så det är bara att ringa och tipsa :tummenupp
Gubbarna och gummorna som kollar passen är väldigt duktiga på att bedömma människor, problemet är ju att schengen utvidgas och har du väl slunkit in i schengenområdet så är det mer eller mindra fri rörlighet.

Det är ju dessutom inte så svårt att hålla sig undan när man väl är inne i Sverige, senast nu i veckan utredde jag en person som har vistas olagligt i Sverige i över sju år.

Vi jobbar mest utifrån tips som kommer in så det är bara att ringa och tipsa :tummenupp
Gubbarna och gummorna som kollar passen är väldigt duktiga på att bedömma människor, problemet är ju att schengen utvidgas och har du väl slunkit in i schengenområdet så är det mer eller mindra fri rörlighet.

Det är ju dessutom inte så svårt att hålla sig undan när man väl är inne i Sverige, senast nu i veckan utredde jag en person som har vistas olagligt i Sverige i över sju år.

Jag tycker det var lite oseriöst i alla fall att jag stod bakom en kille, förvisso säkerligen svensk, som lyckades tjata sig in i landet då han sumpat sitt pass. Detta var på en flight från Warszawa.

Det där med avvisade personer som stannar är intressant på flera sätt, jag tror många (de flesta) tror att när man avvisats så blir man faktiskt deporterad, det är väl i princip efter avtjänat straff som man blir följd hem, annars är det väl bara att stanna och baka Calzonee liksom.

Människor som får ett avvisningsbeslut håller sig ofta undan, men det finns en verkställighetsgrupp, som skall verkställa både avvisade samt utvisade.

Ett av problemen är dessutom att många länder vägrar att ta emot människor som vi kommer med. Detta grundar sig ofta på att många av dessa människor har har gjort sig av med alla papper och kommer med helt nya färska pass utställda av ambassader i Sverige och i sällskap av myndighetspersoner. Om de landet ej tar emot dem så är det bara att återvända till Sverige med dessa personer....
Och så kan det pågå fram och tillbaka, det kan ta många resor innan vissa människor kommer hem.

Människor som får ett avvisningsbeslut håller sig ofta undan, men det finns en verkställighetsgrupp, som skall verkställa både avvisade samt utvisade.

Ett av problemen är dessutom att många länder vägrar att ta emot människor som vi kommer med. Detta grundar sig ofta på att många av dessa människor har har gjort sig av med alla papper och kommer med helt nya färska pass utställda av ambassader i Sverige och i sällskap av myndighetspersoner. Om de landet ej tar emot dem så är det bara att återvända till Sverige med dessa personer....
Och så kan det pågå fram och tillbaka, det kan ta många resor innan vissa människor kommer hem.

Maste man halla handen hela vagen hem? Vad ar det som hindrar er att lamna nagon i utrikesterminalen utan chans till aterintrade? Har man da gjort sig av med de papper som de antagligen vet med sig att de behover for att komma in i hemlandet sa far de val punga ut for en biljett till nagot annat "turistparadis"...

Vad hette den dar filmen nu igen? Terminal?

Maste man halla handen hela vagen hem? Vad ar det som hindrar er att lamna nagon i utrikesterminalen utan chans till aterintrade? Har man da gjort sig av med de papper som de antagligen vet med sig att de behover for att komma in i hemlandet sa far de val punga ut for en biljett till nagot annat "turistparadis"...

Vad hette den dar filmen nu igen? Terminal?

Har också tänkt tanken, å andra sidan:
Hur kul skulle det vara med en desperat ninja som börjar bråka om allt på planet? Menar du att de skulle åka egen avdelning? Typ att business-skynket vore ett galler?

Har också tänkt tanken, å andra sidan:
Hur kul skulle det vara med en desperat ninja som börjar bråka om allt på planet? Menar du att de skulle åka egen avdelning? Typ att business-skynket vore ett galler?

Inget problem. De lander som de har en chans att komma in i vill jag nog anda inte resa till.

Om risken fanns att bli dumpad i terminalen skulle de flesta forhoppningsvis ordna de papper som behovs i forvag. Alternativt inte gora sig av med sina originalpapper.

Tyvärr är det inte så enkelt, jag har sett avvisning på CPH-flight, förmodligen inte med slutdestination Odense. :gnissla

Tja, jag flyger hellre till Danmark med ett gang avvisade ninjor an aker tag med skaningar. Fy f-n vad otrevliga de ar...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph