nya hala däck

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
nu behöver jag ha tipps hur man får bort den såphala ytan på nya däck utan att slö åka i hurlång tid som hälst.

Wassup skrev:
nu behöver jag ha tipps hur man får bort den såphala ytan på nya däck utan att slö åka i hurlång tid som hälst.

Hade du haft hjulet löst kunde du ju satt upp det och snurrat lite och slipat med sandpapper. Annars kan du ju göra en burn.

Slöåka hur långt som helst? Kör i en rondell 2 varv. Kör i ett par högersvänger. ge måttlig gas hela tiden. Försvinner rätt snart.

Swedie skrev:
Slöåka hur långt som helst? Kör i en rondell 2 varv. Kör i ett par högersvänger. ge måttlig gas hela tiden. Försvinner rätt snart.
hahaha roligt sladda som fan när jag gasa föriktigt ut ur en korsning på 1an och luta lite snurra runt då tackar vet jag krasch pucker rädda nog allt utom fästet för växlings fot pinne hållaren. och ytrepor på bak kåpan, backspegel :näsblod

Wassup skrev:
hahaha roligt sladda som fan när jag gasa föriktigt ut ur en korsning på 1an och luta lite snurra runt då tackar vet jag krasch pucker rädda nog allt utom fästet för växlings fot pinne hållaren. och ytrepor på bak kåpan, backspegel :näsblod
hmm. Seriöst, åk till en parkering och kör i en cirkel då åt båda hållen. Be nån vara med o se till att du lutar ut till kant på däck (krävs inte mycket).

Tre varv på Rörken så var det klart. :hihi
Lite överdrivet det där med nya "hala" däck. Ta det lungt dom första svängarna bara.

Wassup skrev:
Åk en sväng med mig och svampe och saken är biff

Wassup skrev:
då får ni väll säga till när ni e ute och rullar.
har du fått tillbaka kortet alltså :va
Jupps i måndags.. Vi var ut idag..
Skrev upp i södertäljetråden.. Kan bli en tur på fm lördag med... skicka ditt tel.

Jag ställde upp hojen på mitt depåstöd, la i 1:an och lät den stå o gå på tomgång sen tog jag ett rätt grovt sandpapper o ruggade upp ytan.
Kanske lite riskabelt men men.

Rugga upp nya däck. När jag hade nya däck körde jag bara.
Man lutar ändå aldrig så mycket på gatorna att däcken släpper

Fick ett tips av ngn att spolarvätska skulle funka att tvätta bort ytan som ligger på nya sulor med.
Dock har ja inte testat tipset själv, jag har kört lungt och stilla i början för att lägga ner mer och mer.
Mina däck var "rena" efter en runda i lungt tempo.
En mc-polis som jag pratade med på en avrostning sa att han brukade köra en mil grusväg för att få bort det när dom bytte på bumsen.
Jag har ingen offroad sa jag då :hihi
//Tobbe

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP