nya hala däck

SENSEI skrev:
Jupps i måndags.. Vi var ut idag..
Skrev upp i södertäljetråden.. Kan bli en tur på fm lördag med... skicka ditt tel.
hehe går nog inte eftersom jag inte kan växla nu. hållaren för fotpinnen och växel pinnen e av. ska till ava imorgon och se om dom kan trolla fram lite grejer snabbt som bara fan.

Last edited:
sunkan skrev:
Rugga upp nya däck. När jag hade nya däck körde jag bara.
Man lutar ändå aldrig så mycket på gatorna att däcken släpper
det vett jag fan va stressad som satan och inte tänkte mig för så jag la ner för fullt och råka dra lite för hårt i gasen. likadant jag gör dagligen (förutom snurren dåra) i samma korsning men nu var det halt järnan hänger inte me när man stressar.

Last edited:
Wassup skrev:
hahaha roligt sladda som fan när jag gasa föriktigt ut ur en korsning på 1an och luta lite snurra runt då tackar vet jag krasch pucker rädda nog allt utom fästet för växlings fot pinne hållaren. och ytrepor på bak kåpan, backspegel
Wassup skrev:
det vett jag fan va stressad som satan och inte tänkte mig för så jag la ner för fullt och råka dra lite för hårt i gasen. likadant jag gör dagligen (förutom snurren dåra) i samma korsning men nu var det halt järnan hänger inte me när man stressar.
Punkter är bra att ha om någon ska förstå vad du vill ha sagt. :)

andersbrink skrev:
Du kan skicka däcken till mig så kör jag in dem åt dig, alldeles gratis.
lr kanske inte ska köra in domsjälv ville bara ha tips om hur man får bort ytan utan att köra. så att man kan köra normalt redan från start.

Du kan torka av nya däck med bensin. Det är inte så hälsosamt men det funkar.

sunkan skrev:
Rugga upp nya däck. När jag hade nya däck körde jag bara.

Kul kille.... Första biten är däcken väldigt hala, men det är bara positivt, då får man tillfälle att träna påwersläjjds.

Kör ut på närmaste motorväg. Vänd efter 30 minuter och kör tillbaka, sen e det klart :tummenupp

sunkan skrev:

Inte det?
skraap_shoppad_medium.jpg

:D

sunkan skrev:
för det där släpper väl inte ett par däck för?

Är du dum eller spelar du bara? Nya däck med den vinkeln går av direkt, långt tidigare också.
Sedan är det inte svårt att få bra uppvärmda inkörda däck att släppa på kurviga vägar heller.

Nya däck ÄR hala, tro mig jag vet :död

Hade kört in mina (trodde jag) ca 10 mil på mina innan jag fick sladd med en highside som kvitto på det, dom var såphala. Bytt däck flera gånger förut men aldrig känt något liknande, glashalt :3freak

Slappa skrev:
Jag ställde upp hojen på mitt depåstöd, la i 1:an och lät den stå o gå på tomgång sen tog jag ett rätt grovt sandpapper o ruggade upp ytan.
Kanske lite riskabelt men men.
2wd??!

När jag packade upp min 05 cbr o körde så kände jag direkt att det var grepp. Körde väl kanske 2 svängar (på bana) sen var det full speta (för gatdäck, då de inte är i närheten av lika bra som racedäck).

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park