Rossi har ju inte direkt gjort reklam i år i MotoGP för den här typen av ram som 1199 har.
Nä, då duger den säkert inte till dig heller

...
PRECIS, jag behöver en lättkörd hoj. På den nivån jag är. Och redan Ducati 1198 är inte lättkörda
enligt enligt Sporthojen 2010 med Masterbike. Ingen av de 15 testarna hade snabbaste varv med Duccen. 7 förare hade det med BMW, 4 förare med Aprilia Factory, 2 med MV Augusta, 1 med RC8R och 1 med CBR1000RR. En annan sak är att Freddy P hade sitt näst snabbaste varv med Ducatin efter BMWn. Vilket visar att i händerna på ett Proffs sitter Duccen perfekt. Och han slog också alla andra 14 förarna med Ducatin med undantaget Zenatello på BMWn. Förarnas betyg blev Aprilia 1a BMW 2a Ducati 3a
Motorrad nr4 2011 sätter i "samma" banåkningstest BMW 1a Aprilia 2a men plockar man bort poängen till BMW för ABS, jämföra äpplen med äpplen, så slår Aprilian BMW. Den är bättre på så mycket. Nu placeras Ducatin tillsammans med Suzukin på delad 8e plats, de sista av 9 hojar. Med tex lägst betyg för växling, styrprecision, hanterbarhet, feedback, fjädring till Ducatin.
Nu var det 2011 bara 4 testare, 2010 var det 15 testare och kanske på den här nivån speglar resulaten mer testarnas personliga skillnader än hojarnas.
Min slutsats blir (bortsett från att jag inte alls kan hantera de här motoreffekterna, noob) att jag antagligen skulle trivas bäst med Aprilian.
Men i vår kommer 1199 med i Motorrad testet.
Och i WSBK får vi väl se hur ett Proffs kan hantera 1199an.