Nya Ducati 1199

Ja vad säger man.... Den är snygg!
Plocka bara bort snigelögonen fram (läs speglarna) och kasta på ett skyltkitt så är vi hemma.
/T
 
Är väl egentligen bara prislappen som är fel på den hojen:va Eller kan man köpa till en garanti som garanterar att den faktiskt är snabbare än S1000rr 2012:tungan Jadå kanske inte prislappen är så fel satt ändå.
 
Är väl egentligen bara prislappen som är fel på den hojen:va Eller kan man köpa till en garanti som garanterar att den faktiskt är snabbare än S1000rr 2012:tungan Jadå kanske inte prislappen är så fel satt ändå.

Är kravet bara att den ska gå fortare så lär det väl inte vara några problem. ZX10:an går väl redan snabbare (men mindre effekt)?
 
Är kravet bara att den ska gå fortare så lär det väl inte vara några problem. ZX10:an går väl redan snabbare (men mindre effekt)?

Har faktiskt ingen aning, väntar med spänning på en framtida duell.

Men skulle vara ett klart+ om den är kvickare, för visst skulle det kännas lite snopet om man blir akterseglad av bimmern på Anderstorpsrakan:D
 
Har faktiskt ingen aning, väntar med spänning på en framtida duell.

Men skulle vara ett klart+ om den är kvickare, för visst skulle det kännas lite snopet om man blir akterseglad av bimmern på Anderstorpsrakan:D

Ännu värre vore väl att bli akterseglad i kurvorna av bimmern. Rossi har ju inte direkt gjort reklam i år i MotoGP för den här typen av ram som 1199 har.

Men med våren kommer Motorrads sedvanliga superbiketest med bla
Bankörning
Landsväg
och då får vi se hur 1199 står sig mot Aprilia, BMW, KTM, MV och japanerna.
 
Ännu värre vore väl att bli akterseglad i kurvorna av bimmern. Rossi har ju inte direkt gjort reklam i år i MotoGP för den här typen av ram som 1199 har.

Men med våren kommer Motorrads sedvanliga superbiketest med bla
Bankörning
Landsväg
och då får vi se hur 1199 står sig mot Aprilia, BMW, KTM, MV och japanerna.

Var är fortfarande en hoj som Stoner utvecklade till viss del. Vänta till nästa säsong..

Två helt olika hojar karaktärer, gå på det man gillar. Ska bli kul att se hur testet slutar.
 
Ännu värre vore väl att bli akterseglad i kurvorna av bimmern. Rossi har ju inte direkt gjort reklam i år i MotoGP för den här typen av ram som 1199 har.

Men med våren kommer Motorrads sedvanliga superbiketest med bla
Bankörning
Landsväg
och då får vi se hur 1199 står sig mot Aprilia, BMW, KTM, MV och japanerna.

Och då får den pisk för man inte kan sitta 7 på den och köra upp och ner för
en alptopp varpå BMW vinner...
 
Oavsett vilken hoj som vinner detta test säger jag bara: hellre sist på en snygg hoj än först på en ful :)
 
Är väl egentligen bara prislappen som är fel på den hojen:va Eller kan man köpa till en garanti som garanterar att den faktiskt är snabbare än S1000rr 2012:tungan Jadå kanske inte prislappen är så fel satt ändå.

BMW:n väger 204 kg våt med 193 hästar (2011), Ducatin väger 177kg med 195 hästar.
Sen är ju inte vikt-effektförhållandes allt, men det borde betyda att Ducatin slår BMW:n på fingrarna om inte BMW trollar bort en massa kilon och trimmar upp motorn.
 
BMW:n väger 204 kg våt med 193 hästar (2011), Ducatin väger 177kg med 195 hästar.
Sen är ju inte vikt-effektförhållandes allt, men det borde betyda att Ducatin slår BMW:n på fingrarna om inte BMW trollar bort en massa kilon och trimmar upp motorn.

Va det inte kawan som skulle ha en massa hästar som den sen inte hade!? Det borde inte dröjja länge förrens det kommer bänkningar osv
 
Va det inte kawan som skulle ha en massa hästar som den sen inte hade!? Det borde inte dröjja länge förrens det kommer bänkningar osv


Jo. Och BMW:ns vikt och effekt är ju uppmätt av mc-tidningarna mm. Ducatins siffror är ju från Ducati själva och hur ofta brukar fabrikssiffror stämma :rolleyes: Effekt kanske (dock inte i Kawas fall...) men vikt kan ju skilja väldigt mycket från fabriksuppgift till vad journalisterna kommer fram till. Det har det ju gjort på de flesta hojar. Därmed inte sagt att Ducati inte har rätt nu. Det för vägning utvisa. Men vetefan om jag tror på 177 kg.

Dessutom tycker jag inte att 1199:an är så snygg :gnissla Alldeles för mycket japs för att se italiensk ut. Luftintagen i bakdelen är ju CBR600RR, fronten ser också för spetsigt japansk ut. Dessutom är ju hela fronten så liten så framhjulet ser ut att vara 21 tum. Precis som CBR1000 från 2008 och framåt :rolleyes:
Så här tycker jag och ingen annan behöver tycka så om ni inte vill. (Brukar ju alltid komma en massa försök till att övertyga en att man tycker fel. Som om tycke och smak inte skulle vara subjektivt...)
 
Men med våren kommer Motorrads sedvanliga superbiketest med bla
Bankörning
Landsväg
och då får vi se hur 1199 står sig mot Aprilia, BMW, KTM, MV och japanerna.

:rofl

...låt mig titta i kristallkulan....japp, bimmern vinner det. Duccen är bättre på bana, men beamern vinner på trevligare på landsväg, och att man får mycket mera options (även om det inte är så, så har man alltid det som en luddig liten bedömningspunkt att vinkla över till fördel för det tyska gardet).

Min personliga åsikt är att tidningen är ett skämt när det kommer till tester där bmw råkar vara inblandat. :fakta

/J
 
:rofl

...låt mig titta i kristallkulan....japp, bimmern vinner det. Duccen är bättre på bana, men beamern vinner på trevligare på landsväg, och att man får mycket mera options (även om det inte är så, så har man alltid det som en luddig liten bedömningspunkt att vinkla över till fördel för det tyska gardet).

Min personliga åsikt är att tidningen är ett skämt när det kommer till tester där bmw råkar vara inblandat. :fakta

/J

Det kan ju vara en slump att BMW vinner alla tester i Motorrad som den deltar i :va

Men i ärlighetens namn så är nog S1000RR den snabbaste gathojen som rullar idag (innan den testats mot 1199)
 
Det kan ju vara en slump att BMW vinner alla tester i Motorrad som den deltar i :va
Ute i världen så är nationalklenoder heliga, därför gillar Amerikanska media statliga GM, Top Gear hyllar Aston Martin över t.ex. Ferrari och i Tyskland vinner alltid BMW.
I Sverige gäller jantelagen, och det är viktigt och påpeka bristerna i de produkter som kommer ifrån det lilla landet.
Fast i just fallet med Bumsen S1000RR så är det en fantastisk hoj :)
 
BMW:n väger 204 kg våt med 193 hästar (2011), Ducatin väger 177kg med 195 hästar.
Sen är ju inte vikt-effektförhållandes allt, men det borde betyda att Ducatin slår BMW:n på fingrarna om inte BMW trollar bort en massa kilon och trimmar upp motorn.

188kg alt. 190,5kg Ducatis vikt enligt spec på hemsidan.
 
Ute i världen så är nationalklenoder heliga, därför gillar Amerikanska media statliga GM, Top Gear hyllar Aston Martin över t.ex. Ferrari och i Tyskland vinner alltid BMW.
I Sverige gäller jantelagen, och det är viktigt och påpeka bristerna i de produkter som kommer ifrån det lilla landet.
Fast i just fallet med Bumsen S1000RR så är det en fantastisk hoj :)

Må så vara att det är en kanonhoj, men det är så pinsamt tydligt att Motorrad alltid sätter beamern högst, oavsett vad det gäller (till och med när en beamer inte är med så måste den nämnas, hur excellent den är - kan ses i ett test av streetfighters från förra året, där K1300 inte var med, ändå tog man upp hur pass mycket bättre den är, etc).

:)

Så det är helt ställt utom tvivel att något annat än S1000RR kommer gå segrande ur en strid med resten av sporthojarna.

/J
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top