Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

Hur kan ni orkar argumentera för att den är duccen är snygg?

A work of art pungt slut. Inget att bli upprörd över ifall någon inte har öga att se det!?
 
Jahopp

Blir väl o sälja av nyinköpta gixxern o köra ducce igen då, en 848 lär göra sig fint på banan i schletna krashkåpor. Om plastkåporna är tunga som förut så lär man tillsammans med ljuddämparna kunna spara ett antal kilo.

Vem blir först med en 848 i sandfållan tro?:arsele

Nu ska jag fortsätta drömma att jag har råd innan jag vaknar. :rolleyes:

:yoparty /J
 
Jag vet en twin som kan :D , om du inte har toktrimmat vill säga :va

Se "Attans pigg apa" under Filmer och Bilder-forumet.

Kör personligen iofs också mest rad-4'or :yoparty

/R

Jag har sett den, och visst det var gött med krut i den!
Men den kosta inte 200.000kr heller?
Aprilian är ju ett bättre val i mina ögon, sen kan man köpa en pendlarbil också.

Hur du framför åsikten kan också spela in :pannkyss

Ska tänka på det nästa gång :tummenupp

Ja!

Eftersom du uttrycker dig på ditt nedlåtande sätt så: Ja.

Ska inte låta så nedlåtande nästa gång. :tummenupp

Men fokusera på det som var bra, tex fälgarna :tummenupp :D

Ja, fast du gör det så bra, helt på egen hand.

Du är inte möjligtvis den gubben med vit musche som är ducati proffs och bor i arboga? :va
 
Last edited:
Jag vill inte dissa 1098, kommer troligen ha en nästa år, men jag passerade en hel del av dom på rakan i Anderstorp senast......på ren gas. Fast det är klart......många gixxers fick se sig frånåkta oxå.....undrar hur många som fattade att det var en twin som brölade om....

/J
 
Jag har sett den, och visst det var gött med krut i den!
Men den kosta inte 200.000kr heller?
Aprilian är ju ett bättre val i mina ögon, sen kan man köpa en pendlarbil också.


Ska man se det rent ekonomiskt så är det nog bäst att skaffa en Japanska från sent 1990-tal och sedan köpa "gå-fortare"-prylar för 50K. Då får man en hoj som piskar de flesta orginalhojar av idag, men det är fortfarande bara en gamal trimmad Yamakawasuki :näsblod
Förstå mig rätt, jag har inget emot dessa hojar på något vis, detta är bara en jämförelse :)


För att återgå till tråden.
Tycker personligen inte att rörramen är snygg i rött men det är ett mindre problem (den är bevisligen funktionell) på en i övrigt tokläcker hoj. :yoparty :yoparty :yoparty

R/
 
Hur kommer det sig att man alltid hamnar i denna diskussion på Sporthoj, men sällan på andra forum?

Jag lade upp tråden för att diskutera de nya duccarna, inte att hamna i samma gamla jävla skit som tidigare om Ducce vs iprincip alla andra


Och du tror att du kan nämna namnet "Ducati" här utan att japsfuckon MÅSTE snacka skit.


En gång ett moppefucko, alltid ett moppefucko, oavsett vad man kör.



Hade inte tackat nej till någon av dom föresten, men 150-200 loppor är åt helvete för mycket pengar för en leksak...oavsett märke.

Får vänta 5-6 år istället. :)
 
Last edited:
Okej, den blir det nästa år :) Perfekt till mitt kawagröna ställ =/
 
Och du tror att du kan nämna namnet "Ducati" här utan att japsfuckon MÅSTE snacka skit.


En gång ett moppefucko, alltid ett moppefucko, oavsett vad man kör.



Hade inte tackat nej till någon av dom föresten, men 150-200 loppor är åt helvete för mycket pengar för en leksak...oavsett märke.

Får vänta 5-6 år istället. :)

Vilka är det du kallar fuckon?
Kan du inte skriva ner nicken på dom? :va

Sen har du ju ägt lite japanskt!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93813

Det måste ju göra dej till ett japsFucko? :va :D

Ska man se det rent ekonomiskt så är det nog bäst att skaffa en Japanska från sent 1990-tal och sedan köpa "gå-fortare"-prylar för 50K. Då får man en hoj som piskar de flesta orginalhojar av idag, men det är fortfarande bara en gamal trimmad Yamakawasuki :näsblod
Förstå mig rätt, jag har inget emot dessa hojar på något vis, detta är bara en jämförelse :)


För att återgå till tråden.
Tycker personligen inte att rörramen är snygg i rött men det är ett mindre problem (den är bevisligen funktionell) på en i övrigt tokläcker hoj. :yoparty :yoparty :yoparty

R/

Nae för 50 loppor så har du inga bromsar, väghållning eller fina fälgar.
Iaf inte på nått från 1990-talet.

Bättre att köpa tex en aprilia för 100tusen och sen lägga 50tusen, då har du en brutal hoj! Och detsutom en snygg modell.
Om man nu gillar vtwin.
 
Last edited:
Okej, den blir det nästa år :) Perfekt till mitt kawagröna ställ =/

Tycker att du ska skaffa en blå hjälm, rosa handskar och gula knäpuckar för att verkligen matcha :gnissla alltid retar det någon :D

I övrigt tycker jag att både stor- och lilla-syster Ducati ser riktigt sköna ut :slicka
Akterkastellet liknar väldigt mycket en annan Italiensk skönhet.
 
Last edited:
GsxrAbuser.. Hur vore det med att komma med något positivt? Jag tycker mig märka ganska kraftiga tendenser till aggressivitet.. Som jag förstått det så gillar du inte PRISET på duccen, fast det inte ens presenterats, är det rätt uppfattat?

Jag menar.. Hade Yamaha/Suzuki/Honda/Kawasaki släppt en hoj med 180 hästar och 135 nm i vrid i en 165kg paket, vad hade du tyckt/tyckte du då? (Hästarna finns ju i japs rad4:orna, men jag har ingen aning om vridet)

Och skall du få tag i en Aprilia Mille och fixa den till samma effekt OCH samma vikt.. Ja, då vetifan om det räcker med 50´ för det. Och då har du fortfarande en gammal hoj som är tillfixad, inte en ny.
 
Last edited:
...Hade Yamaha/Suzuki/Honda/Kawasaki släppt en hoj med 180 hästar och 135 nm i vrid i en 165kg paket, vad hade du tyckt/tyckte du då? (Hästarna finns ju i japs rad4:orna, men jag har ingen aning om vridet)

Medeleffekten under det aktiva varvtalsregistret är ju det intressanta. Toppeffekten är ju inte ens halva bilden.
 
Tycker att vissa personers fokus hamnat helt fel i den här tråden, grejen är inte hur mycket 1098ren kostar, grejen är den att den här hojen på en bana skulle jag tro med största säkerhet spöar allting annat som finns just nu, visst den är inte billig, och visst skulle man lägga ut samma pengar på en gixxer eller nått skulle man förmodligen få den att gå minst lika bra. Men det var väl ingen som sa när Ferrari Enzo kom ut, att om man la ner dom pengarna på en Honda så skulle den gå bättre, vad som är riktigt häftigt är att den här hojen har prestanda som ingen annan har, coolt tycker jag.....det finns heller inget köptvång så varför det är sånt tjafs om priset förstår inte jag..........
GsxrAbuser.. Hur vore det med att komma med något positivt? Jag tycker mig märka ganska kraftiga tendenser till aggressivitet.. Som jag förstått det så gillar du inte PRISET på duccen, fast det inte ens presenterats, är det rätt uppfattat?

Jag menar.. Hade Yamaha/Suzuki/Honda/Kawasaki släppt en hoj med 180 hästar och 135 nm i vrid i en 165kg paket, vad hade du tyckt/tyckte du då? (Hästarna finns ju i japs rad4:orna, men jag har ingen aning om vridet)

Och skall du få tag i en Aprilia Mille och fixa den till samma effekt OCH samma vikt.. Ja, då vetifan om det räcker med 50´ för det. Och då har du fortfarande en gammal hoj som är tillfixad, inte en ny.
 
Ducati

Tycker att det är nog det snyggaste som har gjorts i superbike stuk, synd att det inte kommer att köra så många i vårat lilla land.
Prestanda mm är väl bara att titta på dom klasserna som Ducati har ställt upp i dom kör i från det mesta i dag på banan..
 
Frågan är om 1098R får vara med i Masterbike. De hade ju MV 312 förra året och den låg väl i samma prisläge så den borde få vara det.

Men då kanske 16RR ska vara där också, borde ju spöa det mesta men kostar över 500k. :näsblod
 
Tveksamt om 1098R får vara med, 999R var ju aldrig med tex. Men får den vara med skulle jag kunna sätta en bra slant på att den kommer att lägga snabbast varv...16RR vad är det?
Frågan är om 1098R får vara med i Masterbike. De hade ju MV 312 förra året och den låg väl i samma prisläge så den borde få vara det.

Men då kanske 16RR ska vara där också, borde ju spöa det mesta men kostar över 500k. :näsblod
 
Ducati´s R-modeller har alltid varit med i Masterbike, så varför inte?

Däremot blir det ju intrassent hur de skall klassa 848:an.. Borde ju närmast gå mot 750 rad4 segmentet antar jag..

D16 RR´n får de jämföra med värsta MV och typ Bimota SB8R samt liknande..
 
16RR vad är det?

Ducati-Desmosedici-RR-front.jpg


över 500000kr över 200hk m.m.m.m.m
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top