Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

Cirkus 265 ksek med andra ord, skall kolla med banken...

/D.

Billigt ju.. Mindre än vad de vill ha för en 999R. Jag gissar att den blir dyrare, då en 1098S ligger på 214.900SEK. Säg ~285.000-295.000 för en 1098R


Runt 12.000 USD skulle 848:an gå för i USA. Det är 100.000.. Skulle gissa att den kommer ligga på minst 125.000 i Sverige
 
Den är fin men jag föredrar denna från NCR.
185 HP, 135 Kg

09.jpg
Har sett den tidigare, sjukt läcker..
 
Kommer ducati skaka om världen av 600 o 1000cc hojjar?
kommer konkurrenterna komma med liknande projekt, alltså att mixtra med kubic o hk mer?
 
Kommer ducati skaka om världen av 600 o 1000cc hojjar?
kommer konkurrenterna komma med liknande projekt, alltså att mixtra med kubic o hk mer?

Det vore kul om japanerna provade lite mer med twinnar också, en SP-3 på 1200 kubik kanske? Mumma!
 
Varför då? En twin har ju så trist karaktär... Som en elmotor typ :)

Mest för att jag gillar mångfald, fyra stora tillverkare i Japan och alla har radfyror i sina top-of-the-line sporthojar och egentligen inget seriöst alternativ med twin, inte som jag kan komma på just nu i alla fall. Vore kul om Honda gjorde en ny SP-3 med 1200 kubiksmotor eller varför inte en TL 1200 R?
 
Mest för att jag gillar mångfald, fyra stora tillverkare i Japan och alla har radfyror i sina top-of-the-line sporthojar och egentligen inget seriöst alternativ med twin, inte som jag kan komma på just nu i alla fall. Vore kul om Honda gjorde en ny SP-3 med 1200 kubiksmotor eller varför inte en TL 1200 R?

om alla japanska tillverkare gör rad4or i sina top of the line hojar så är det väl en indiktion på vad som är bäst. :yoparty
 
om alla japanska tillverkare gör rad4or i sina top of the line hojar så är det väl en indiktion på vad som är bäst. :yoparty
Verkligen, det är ju därför ducce tar ut nästan lika mycket effekt ur en motor som bara har 2 cyllar, och ännu mer vrid än japanska "top of the line" hojar har. :rolleyes:
 
och 848an får tävla i supersport såklart?:rolleyes:

Nä, men till tex AMA Formula-Xrteme så måste denna vara klippt å skuren till. Där ligger gränser för 2 cylindriga på just 850cc.
 
Innebär snarare brist på fantasi tycker jag

harley har väl oxå v-svin i sin top of the line oxå. du får leta efter en vankel-hoj om du vill leva i fantasins värld.

Eller billigast, välj själv.

bäst och billigast en oslagbar kombination, försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk

Verkligen, det är ju därför ducce tar ut nästan lika mycket effekt ur en motor som bara har 2 cyllar, och ännu mer vrid än japanska "top of the line" hojar har. :rolleyes:

om du lägger ner lika mkt pengar i motorn på en japs rad4 som mellanskillnaden mot duccen så lär siffrorna se annorlunda ut.

Den är fin men jag föredrar denna från NCR.
185 HP, 135 Kg

09.jpg

sjukt läcker
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top