Nya Ducati 1098R släppt! 180hk på 165 KG! Ny 848 med 134 hk

Det vore ju inte helt utanför möjligheternas gränser att det kan tillåtas 850cc twinnar i supersport klassen på samma sätt som det nu tillåts 1200 twinnar i Superbike.

Att gå upp till 850cc för twinnar i Supersport fast med insugsrestriktorer vore ju lite coolt abstrakt sett.. Men det vill ju till att Ducati vill köra där också.. Det försökte ju med 749RS, men rönte väll inga massiva framgångar som jag fattat det.

Men spontant känns det som att 250cc mer motorvolym känns ganska mycket. I wsbk är det ju redan så mycket effekt att rad4 hojarna knappast kommer att tappa speciellt mycket till 1098R, men i supersport blir det ju en himla skillnad i vrid mellan 600 och 850cc.
 
Fick höra 140.000 för 848.. Enl. uppgift skall vrid och effekt stämma VÄL överens med en -02 998

~350.000 för 1098R
 
Last edited:
Tycker nog att Ducati skulle ha lanserat en 800:a istället och ridit lite på vågen från MotoGP-teamets framgångar.
 
Tycker nog att Ducati skulle ha lanserat en 800:a istället och ridit lite på vågen från MotoGP-teamets framgångar.

Det kanske kommer en 4-cyl 800cc rätt som det är.
Tror effekten i en sådan är lite mer hanterbar än den i Desmosedicin, fast ändå tillräcklig.


Efter att ha sträckläst tråden så börjar jag återigen undra. Sedan när slutade man med att undervisa i vårt viktigaste kommunikationsmedel, språket, efter 4:e klass?
 
ducati 848, superstock?

får jag köra superstock med den eller? och i så fall, är det något att köra sånt ekonomiskt????
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top