Nya bågar till polisen, försvaret och trafikverket. Men vilka blir det? Upphandling.

Å så miniblinkers och stukad skylt i hjulhuset! :banana
Eller va fn, fel forum! :glömdet

Trevlig helg!
:fyllisar

/e

Jag tycker krav-specen (sidan 5) för de nya ordonannshojarna var intressant. Minst 600 cc och 60hk. Lite skillnad mot husqvarnans 258cc och 16hk. ;)

Jag vet ärligt talat inte vad försvaret har för hojar idag? Nån som har koll?

Känns som en riktad upphandling.
Men å andra sidan, så tror jag inte att det finns lämpligare än BMW.

Jag tycker krav-specen (sidan 5) för de nya ordonannshojarna var intressant. Minst 600 cc och 60hk. Lite skillnad mot husqvarnans 258cc och 16hk. ;)

Jag vet ärligt talat inte vad försvaret har för hojar idag? Nån som har koll?

Jag körde MC 258 i FMCK för många år sedan. På grund av skit i förgasaren så hängde sig gasen sig vid något tillfälle på full gas. Jag körde så i två timmar till, i skogen. Använde bromsarna lite grann ibland bara...

...det var ingen vass motor...:)

Dom har några ktm 400 i ett militärutförande konstruerade för bl.a Tysklands försvar.
Fmck har mest gamla hva 258 med automatväxel. Ungdomsverksamheten har tillförts några Yamaha wr 125 x som ersättning för åldriga Dt 125 av 1980 modell + ett antal eu moppar för utbildning.

de hadde nån storövning här för några år sen.Men det de körde såg vädigt gammalt ut

Encylindrig 400, femväxlad och god för 130 i bra väder. Bekväm men är inte avsedd att köras på enduromanér, utan stråk, stigar och grusväg, där hör den hemma. Lite taskig fjädring och kanske lite lite kraft men som arménisse får man vara glad för det lilla!

Linda M Johansson kommer inte att ha något större problem att hitta gratis grogg eller lunch, om hon nu besöker MC-mässan...

Det blir nog mycket BMW och någon KTM

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...