Ny säsong, äntligen!

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
N/A :(

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Ja herre min skapare, vem behöver försäsongsträning? Det är ju bara att läsa denna tråd så har magmusklerna och tårkanalerna fått sitt!

Skönt att veta att vissa saker fortfarande är som förr. Det behövs minst tio personer för att resa Krångels förtält och ändå blir det delar över. Teddy springer och springer genom depån för att till slut komma på att han visst glömde (igen) att ta ut dom där sakerna han stoppade i luftintagen för att inte få smuts i hojen på motorvägen!

:D
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
...Teddy springer och springer genom depån för att till slut komma på att han visst glömde (igen) att ta ut dom där sakerna han stoppade i luftintagen för att inte få smuts i hojen på motorvägen!

:D

Teddy är en vänlig själ som vi gärna är snälla mot men han har okså gjort inteckningar i listan över "tabbar vi minns". Själv kommer jag ihåg den glade Stockholmarn som bara skulle känna på Aprilian lite på Åsen eftersom det inte skulle bli någon riktig säsong det året. Var det en vecka kvar till operation?

Jag tror inte han var med mer än ett pass innan han "kände på" lilla Aprilian rätt ut i bräsket....

250sp fostrar märkliga killar. Jag och Traja-johans broder stod länge i depån och undrade om Johan vinkade för problem under ERF'et. .....men vi insåg snart att han bara växlade.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Teddy är en vänlig själ som vi gärna är snälla mot men han har okså gjort inteckningar i listan över "tabbar vi minns". Själv kommer jag ihåg den glade Stockholmarn som bara skulle känna på Aprilian lite på Åsen eftersom det inte skulle bli någon riktig säsong det året. Var det en vecka kvar till operation?

Jag tror inte han var med mer än ett pass innan han "kände på" lilla Aprilian rätt ut i bräsket....

250sp fostrar märkliga killar. Jag och Traja-johans broder stod länge i depån och undrade om Johan vinkade för problem under ERF'et. .....men vi insåg snart att han bara växlade.

Teddy kan vara den ända träningsansvariga som varit ute på grästur och nästan lagt sig på sin egen träning! Mäktigt att åka skamkärra efter sin egen bil! :rolleyes:

Dessa lustiga små män som kör tvåtakt! :näsblod
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Sviestad på tisdag

Vet inte ens om jag är värdig, men gör ett försök…

Årets första träning på Sviestad, klockan 14.43 anländer Kobbe i sin svarta Dodge till depån, han skulle ha jobbat förmiddag men första träningen för året missar man ju inte, han lastar ur och sätter sig utanför cafét för att röka och hålla koll på när kaffet är klart. Efter 14 minuter börjar han känna sig ensam och ringer björn ”the one and lonely” .e som har frivecka. Han kommer skramlandes i Hyundaibussen efter bara 4 minuter fast utan hoj? Han vägrar erkänna att han glömt den och hävdar bestämt att Benny kommer med den sen.

Strax efter kommer Neutral inrullandes, värdigt, och parkerar i ”tvåtakshörnan”. Han kliver ut och ler, han har provlastat bussen i veckor allt är perfekt, nu ska han bara vänta på Torkel så dom kan börja skruva på hojarna och lägga Lützendimma över hela depån, Krångels blandning är inte att leka med.

Cafépersonalen anländer och Kobbe och björn.e ropar i kör Är kaffet klart? Får en ”blick som kunde döda” tillbaka och går bort till Kobbes hoj för att övertyga honom att den inte är farlig, det här ska nog gå bra. Även utan motorfäste går det att köra, det är ju bara ett som saknas.

Depån börjar fyllas av RR-nördar, stämningen är uppsluppen, förväntansfull, ny säsong, nya krascher. Det stora samtalsämnet värkar ändå vara bansträckningen, eftersom Håkan ändrat den på hemsidan hela 8 gånger, bara idag. Mattias ringer för att kolla hur vädret är i Linköping, han vill ju inte åka så långt i onödan.

Klockan börjar närma sig 17.00 det ser man främst på den täta dimman och alla halvnakna karlar som febrilt försöker komma ner i förra säsongens skinnställ, man hör spridda
- konstigt det måste ha krympt över vintern
- det är märkligt vad stela dom här raceställen blir på bara ett par månader

Klockan är 17.00 flaggan byts från röd till grön och snabba gruppen släpps ut på banan…
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Teddy kan vara den ända träningsansvariga som varit ute på grästur och nästan lagt sig på sin egen träning! Mäktigt att åka skamkärra efter sin egen bil! :rolleyes:

Vadå grästur, jag var bara ute på ett långsamt varv och inspekterade avåkningsytorna.

Alla ni andra som sitter och är nostalgiska över 2003 behöver ta er i kragen och ta er till banan. Det händer nya roliga saker varje dag. Ett av mina hittils mest upplivande ögonblick insträffade så sent som i våras när jag besökte en tisdagsträning på Sviestad som besökare. Där låg allas vår forum moderator Mattias på rygg på ett öppet släp med armarna över ansiktet, totalt uppgiven, på gränsen till att börja gråta som ett litet barn, hans sjuttonde 250-motor hade lämnat huset utan att säga varför. Jag har sett mycken uppgivenhet i mina dagar men Mattias uppgivenhet var så total att jag var tvungen att hejda en impuls att gå fram och styrka honom över huvudet med med en faderlig hand och säga: Såja, det är ingen fara, allt kommer att ordna sig ska du se. :såjaponken
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vadå grästur, jag var bara ute på ett långsamt varv och inspekterade avåkningsytorna.

Alla ni andra som sitter och är nostalgiska över 2003 behöver ta er i kragen och ta er till banan. Det händer nya roliga saker varje dag. Ett av mina hittils mest upplivande ögonblick insträffade så sent som i våras när jag besökte en tisdagsträning på Sviestad som besökare. Där låg allas vår forum moderator Mattias på rygg på ett öppet släp med armarna över ansiktet, totalt uppgiven, på gränsen till att börja gråta som ett litet barn, hans sjuttonde 250-motor hade lämnat huset utan att säga varför. Jag har sett mycken uppgivenhet i mina dagar men Mattias uppgivenhet var så total att jag var tvungen att hejda en impuls att gå fram och styrka honom över huvudet med med en faderlig hand och säga: Såja, det är ingen fara, allt kommer att ordna sig ska du se. :såjaponken

Ja, det händer faktiskt saker fortfarande. Släpincidenten var en direkt följd av en skuren RGV och en oljedrällande Aprilia på samma träning. Det blev lite för mycket. Men inte fan gav jag upp för det. Så jävla korkad är jag.

Andra minnesvärda saker är mina battles med Skitsege och då jag fick låna Teddys skatunge. Allt detta är ju iofs avhandlat i diverse trådar, men det är såna saker som gör att jag inte skär mig "down the road, not across the street" vintertid. Slipa kåpor och byta tätningar i gaffelben får mig på det humöret annars.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
...Alla ni andra som sitter och är nostalgiska över 2003 behöver ta er i kragen och ta er till banan. Det händer nya roliga saker varje dag. ....



Självklart är det så. Förr eller senare ska jag komma tillbaka med en billig hoj som inte mår dåligt av en marksyning eller två....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Klockan är 17.00 flaggan byts från röd till grön och snabba gruppen släpps ut på banan…
Av misstag har valmers rullat ut i fel grupp, inte så lätt att hålla reda på alla smådetaljer tänker valmers när han vinglar ut på banan, men valmers blir förbryllad när han sniglat igenom Torparn och rätat upp hojen i god tid innan påslag, det låter som om hojen har fått astma, han vinkar med vänsterhanden och rullar in i depån.

valmers är ganska anfådd eftersom han har fullbordat ett helt varv utan att vila, nu har han dessutom flåsat upp imma i posörvisiret och ser ingenting, han rullar genom depån ut mot gokartbanan där han äntligen fäller upp visiret.

valmers blir förbryllad men tror sig känna igen bansträckningen, den påminner om hemmabanan Åsen, med nyfunna krafter så ger han full gas på ettan, men det visade sig vara ett stort misstag eftersom.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dags att borsta av sig garagedammet och ge sig ut i overkligheten, denna säsong har jag bara feskört lite på GR med Actionpics, jag låtsas vara duktig instruktör numera, men det beror mest på att jag numera är långsammare än någonsin.

Roadracingtävling för mig består numera vara diktatorisk teamchef till #12 Team Borelia racing ERF, med Jorpes, Faster Fredrik och Don Q i teamet så blir det aldrig tråkigt.

Tre ERF har redan gått och vi borde leda serien, tyvärr har det kinkat lite men vi bryter ihop och kommer igen den 30 September på Mantorpet, då ska vi smiska alla team och vinna med minst 25 varv.

Ni som vill vara med och dela på lyckan kan sätta in en dussör på vårt konto 901950-6.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top