Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Detta är beviset för att det var bättre förr. Kan inte föreställa mig att dagens Rookie-serie har något att sätta emot de giganter som här omnämns.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Detta är beviset för att det var bättre förr. Kan inte föreställa mig att dagens Rookie-serie har något att sätta emot de giganter som här omnämns.
Snorisarna tiger som muren![]()
Det var onekligen mer snack och mindre verkstad på den tiden. Nu kör rookisarna tider som får det att droppa i gubbarnas inkontinesblöjor.
Det var onekligen mer snack och mindre verkstad på den tiden. Nu kör rookisarna tider som får det att droppa i gubbarnas inkontinesblöjor.
Och samtliga med senaste hojen och depåer i värsta superbikestil.
Vi hade inte ens hört talas om slirkoppling, 180 hk hade bara Nr18 och att göra om årets modell till racehoj var bara en våt dröm.
Tösapågar.
Det låter väldigt imponerande. Har du några tider att berätta om? Vilket år var det?Tja vill jag inte hålla med om.
Xeno och Camillo åkte tider som skulle placerat dem i första led i SBK på bla Falken!
Ja, det var uppenbarligen lite mer företagsinnebandy över det hela på den tiden men ni verkade ju ha kul ändå.Och samtliga med senaste hojen och depåer i värsta superbikestil.
Vi hade inte ens hört talas om slirkoppling, 180 hk hade bara Nr18 och att göra om årets modell till racehoj var bara en våt dröm.
Tösapågar.
Det låter väldigt imponerande. Har du några tider att berätta om? Vilket år var det?
Ja, det var uppenbarligen lite mer företagsinnebandy över det hela på den tiden men ni verkade ju ha kul ändå.
03 åkte Xeno 44.5 har jag för mig.
Slirkoppling hade vi på folkessons CBR redan i mitten på 90 talet!
Utan chikan då antar jag...![]()
Tja vill jag inte hålla med om.
Xeno och Camillo åkte tider som skulle placerat dem i första led i SBK på bla Falken!
Gick det så fort? Camilo var en grym och överlägsen rookie men gick det så himla fort? Efter dagens mått mätt? Jag har ett resultat här där det gick 1.39,4 på Torpet. På det kom han 11:a.
Och På Xeno har jag ett resultat från Åsen där han körde 1.12,4 i ett SS600 race och med det kom han efter mig.
2003 körde jag och Xeno R1000 ihop, och på Falken stod han i 1:a startled när jag stod i andra... och inte fan hade någon av oss kommit i första led i SBK!!!!
Både Camillo och Xeno fick tyvärr inte den farten med sig som när de körde Rookie.
1,39 var det 03 i Rookie eller 04 i SBK?
Han åkte fortare i Rookie 03 än SBK 04 har jag för mig.
Kan missta mig på första startled, men deras tider i racet vet jag att de var ruggigt snabba och de skulle utan problem varit högt upp i SBK racet!
Rätt många som inte når under 1:40 än på Mossen!
Folkesson och de åkte 35 tider i SS 600 på EM:et 03.
Nån tysk tog banrekordet.
Rookie på gamla goda tiden innebar gamla racehojar, beggade däck, ingen quickshifter, rostiga Transvestiter och minimal racebudget.Och samtliga med senaste hojen och depåer i värsta superbikestil.
Vi hade inte ens hört talas om slirkoppling, 180 hk hade bara Nr18 och att göra om årets modell till racehoj var bara en våt dröm.
Tösapågar.
Rookie på gamla goda tiden innebar gamla racehojar, beggade däck, ingen quickshifter, rostiga Transvestiter och minimal racebudget.
Det var bara dom som blev uppklassade till A-förare som satsade stort.
Klart det går fortare idag i Rookie då detta blev ännu en materialsport, detta gör dock att många inte vågar ta steget ut och börja köra, man måste ha en nyare hoj med extraallt om man vill kriga i toppen.
Det var mindre sämre förr.
/B.Ittergubbe
Nja Humlans effekthysteri kom inte förrän några år senare.
Folkesson och de åkte 35 tider i SS 600 på EM:et 03.
Nån tysk tog banrekordet.
39:an var i SBK 05. Vinnare körde 1.37 så visst var han snabb! Camilo var grymt snabb under Rookiesäsongen 03, helt överlägsen resten av gänget. Xeno var väl mer mänsklig, tom jag rökte honom på Jyllandsringen juh!![]()
Tyvärr, kan en del tycka, så går ju utvecklingen framåt och det går fortare och fortare och blir dyrare och dyrare i Rookie-klasserna. Tyvärr, tycker jag, så verkar inte förbundet hänga med och har ingen plan för hur man ska utveckla sporten.Allvarligt talat, för 10 år sen var det mindre allvar och jävligt mycket mer kul. Profilerna fattas! Macho Woman, var är du? McB? Chrulle? Kom tillbaka, allt är förlåtet!
Tyvärr, kan en del tycka, så går ju utvecklingen framåt och det går fortare och fortare och blir dyrare och dyrare i Rookie-klasserna. Tyvärr, tycker jag, så verkar inte förbundet hänga med och har ingen plan för hur man ska utveckla sporten.
Vill man ha sann rookie-racing kanske det är dags att införa olika typer av begränsningar för att hålla kostnaderna och farten nere. Det i sin tur kanske kan få dem som verkligen vill satsa att ta ett kliv upp till tex Superbike eller SST600. Men som sagt, ingen från förbundets sida verkar bry sig speciellt mycket...
Bitter? Bara lite![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |