Ny säsong, äntligen!

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Det behöver inte vara så jävla komplicerat att köra rookieracing! Man kan ju åka ERF Sprint!! Till och med en gammal gubbe som du hade hängt med!

Allvarligt talat, för 10 år sen var det mindre allvar och jävligt mycket mer kul. Profilerna fattas! Macho Woman, var är du? McB? Chrulle? Kom tillbaka, allt är förlåtet!



Den började säsongen 2002, med en superbiketrimmad 750 från -98.



Banrekordet i supersport 600 har Diego Guiguvas, 1,36,293 satt på EM 2004.



Fast de lever det vet jag!

Ja fast inte med de satsningarna som de senaste 5-7 åren.

Ja nu har du rätt, men jag tänkte på kvalet och har för mig att de var nere på 35:eek:r.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
....Vill man ha sann rookie-racing kanske det är dags att införa olika typer av begränsningar för att hålla kostnaderna och farten nere. Det i sin tur kanske kan få dem som verkligen vill satsa att ta ett kliv upp till tex Superbike eller SST600. ....

Det här är ju ingen ny ide... om jag nu ska komma med ett eko from the past.
Det här är ju en diskussion som kommer i vågor och det enda jag sett som mötte ambitionen med det hela .... iaf halvvägs, var klubbtävlingarna på Sviestad med en fantastisk väl genomtänkt blandning av hojar på banan. Torkel blev Front Row med hela svenska folket och Offkeff stod på pallen?!?!

Ibland blir det väldigt bra och ibland blir det ännu bättre. Personligen undrar jag om inte Rookie-EM på Atorp var den bästa tävlingen jag var med om och det var fanimej ingen ekonomisatsning.

SKa jag summera, ur backspegeln, vad som knäckte budgeten så var det anmälningsavgifter och däck. Krascher blev aldrig ett problem i mina farter men det hänger ju ihop med piloten...
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Utomlands, tex Holland och Tyskland, så är kraven för att klassas upp att man klarar kvalgränsen för den klass man tänkt köra. På Assen för att klara sin "A-licens" i 600SSP så blir deras 115% kvalgräns att man ska köra snabbare än 1:57. Överför deras krav på tex Karlskoga och man ser att alla som kör under 1:14 klarar uppklassningsgränsen för att bli "A-förare".

Är det inte redan rätt tjockt i SST600? Det här året var det väl 40 kvalande varje race och ska vi trycka in alla som kör under 1.14 på Gälleråsen så kommer det vara ca. 15 till. Kanske behövs det en till mellanklass?

Chrille skrev:
SKa jag summera, ur backspegeln, vad som knäckte budgeten så var det anmälningsavgifter och däck. Krascher blev aldrig ett problem i mina farter men det hänger ju ihop med piloten...

Yep. Anmälningsavgifter kostar nästan lika mycket som däck för mig. Och då tränar jag ändå rätt ofta eftersom jag bor i Linköping.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Och samtliga med senaste hojen och depåer i värsta superbikestil.
Vi hade inte ens hört talas om slirkoppling, 180 hk hade bara Nr18 och att göra om årets modell till racehoj var bara en våt dröm.

Tösapågar.

He's back! :Bugar

Det här är ju ingen ny ide... om jag nu ska komma med ett eko from the past.
Det här är ju en diskussion som kommer i vågor och det enda jag sett som mötte ambitionen med det hela .... iaf halvvägs, var klubbtävlingarna på Sviestad med en fantastisk väl genomtänkt blandning av hojar på banan. Torkel blev Front Row med hela svenska folket och Offkeff stod på pallen?!?!

Ibland blir det väldigt bra och ibland blir det ännu bättre. Personligen undrar jag om inte Rookie-EM på Atorp var den bästa tävlingen jag var med om och det var fanimej ingen ekonomisatsning.

SKa jag summera, ur backspegeln, vad som knäckte budgeten så var det anmälningsavgifter och däck. Krascher blev aldrig ett problem i mina farter men det hänger ju ihop med piloten...

He's back too! :banana
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kan man 'avbumpa' en tråd efterom den är för gammal?

:knasmickesmiley :7peta
Nytt bränsle till tråden, den ökände RRaset har många misslyckande på sin meritlista.

Detta är en gammal sann saga till skillnad från tidigare skrönor och fantasier.
Team RRR #63 är samlade på Knutstorp för att köra ERF, alla är på plats utom RRacer samt motorcykeln som vi skall tävla på, sju minuter innan kvalet skall starta så anländer RRacer med hojen.
Raktetbesiktning och ut på kvalet med torra gamla slicks i regn, detta då vi inte hann byta däck eftersom herr tidsoptimist inte har alla hästar hemma.
Vi kvalar in näst sist tack vare Zoulfly som inte fattar att det blir blött när det regnar.
Nåväl racet är ju 6 timmar så vi ska nog hinna ikapp pöbeln, det torkar upp och vi lägger på finslicks, vi laddar om och släpper ut Zoulfly till start.
Zölis tar kommandot och lägger på ett grymt tempo, han kör upp oss till topp placering och efter en timme gör jag mig redo för förarbytet, då hörs ett kasande ljud likt en läskback som släpas i 150 blås på asfalt…
Vår hjälte har bromsat ikull sig i slutet av rakan och dessutom satt framgaffeln i armcoräcket, Zölis rullar något senare in i boxen med det numera klassiska uttrycket, sorry grabbar jag har mulat bajken.
Efter detta så bestämde jag mig för att aldrig mer tävla i RR, under den totala avsaknaden av min icke karriär så har teamet haft många konstiga piloter, den gemensamma nämnaren för dessa är den totala avsaknaden av planering samt att ”någon annan” alltid får lösa problemen som dom skapar
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Hahaha!!! Har läst hela tråden nu! :rofl Tvivlar på att det finns så stort gäng tokstollar idag, men det får ändå en att längta till nästa säsong.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Säsong 2014 kan nog komma o bjuda på en sevärd show!

Vi har ju dalmasen på sin 675a som gör debut, It teknikern från sthlm oxå på en 675. Mig som alltid slutar i sandfållan, It freaket från Nrkping som rustat sin tyska krigare så den hade passat i wsbk o.s.v

Tror vi är ca 10 debutanter i Rookie denna säsong så mycket roligt kommer nog att ske ;)
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Säsong 2014 kan nog komma o bjuda på en sevärd show!

Vi har ju dalmasen på sin 675a som gör debut, It teknikern från sthlm oxå på en 675. Mig som alltid slutar i sandfållan, It freaket från Nrkping som rustat sin tyska krigare så den hade passat i wsbk o.s.v

Tror vi är ca 10 debutanter i Rookie denna säsong så mycket roligt kommer nog att ske ;)

Har tre polare jag lyckats övertala till att ta licens, varav två med 675:eek:r. Loy, Gröön och MissDivine. Återstår att se om dom ställer upp i race, isf kommer vi vara många trajjor!!! :banana
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nytt bränsle till tråden, den ökände RRaset har många misslyckande på sin meritlista.

Detta är en gammal sann saga till skillnad från tidigare skrönor och fantasier.
Team RRR #63 är samlade på Knutstorp för att köra ERF, alla är på plats utom RRacer samt motorcykeln som vi skall tävla på, sju minuter innan kvalet skall starta så anländer RRacer med hojen.
Raktetbesiktning och ut på kvalet med torra gamla slicks i regn, detta då vi inte hann byta däck eftersom herr tidsoptimist inte har alla hästar hemma.
Vi kvalar in näst sist tack vare Zoulfly som inte fattar att det blir blött när det regnar.
Nåväl racet är ju 6 timmar så vi ska nog hinna ikapp pöbeln, det torkar upp och vi lägger på finslicks, vi laddar om och släpper ut Zoulfly till start.
Zölis tar kommandot och lägger på ett grymt tempo, han kör upp oss till topp placering och efter en timme gör jag mig redo för förarbytet, då hörs ett kasande ljud likt en läskback som släpas i 150 blås på asfalt…
Vår hjälte har bromsat ikull sig i slutet av rakan och dessutom satt framgaffeln i armcoräcket, Zölis rullar något senare in i boxen med det numera klassiska uttrycket, sorry grabbar jag har mulat bajken.
Efter detta så bestämde jag mig för att aldrig mer tävla i RR, under den totala avsaknaden av min icke karriär så har teamet haft många konstiga piloter, den gemensamma nämnaren för dessa är den totala avsaknaden av planering samt att ”någon annan” alltid får lösa problemen som dom skapar
Jag var inte med och är därmed oskyldig. :mattias
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag var inte med och är därmed oskyldig. :mattias

Ha! Att du inte var med betyder ingenting. Sååååååååå mycket böter jag fått och mediokra insatser jag gjort, som jag kan skylla på en icke närvarande Jorpes finns inte!:fakta
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ha! Att du inte var med betyder ingenting. Sååååååååå mycket böter jag fått och mediokra insatser jag gjort, som jag kan skylla på en icke närvarande Jorpes finns inte!:fakta

Jorpes är och förblir roten till det ondaste.

PUNGT
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top