Ny premie pga höjd premieskatt

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Premieskatten (32%) på trafikförsäkringen resulterar i en premiehöjning med (håll i er nu)

132 kronor. Inte så blodigt. Haha. Vad ojjar sig alla om :tummenupp

Last edited:
381kr för mig per år :tungan (2718kr hel/hel som det är nu :tummenupp )

29 spänn i månaden:skrämd
Jaha det blir till att sälja röv då. Någon som vill köpa ett oanvänt pojksköte? :confused fajv dallah...

Måste ha kostat mer att skicka ut inbetalningskortet än vad min höjning på enduron kostade, 86:-

Ajdå. Du kanske kan samla burkar istället?
Samla på burka?

burka.jpg

"Ny premie pga höjd premieskatten"

Fan vad jag skriver illa ibland. Inte går det att ändra heller :huvet

För min del om man räknar ihop mc och bil så blir det billigare premie efter skatten tack vare billigare bilförsäkring, inga stora summor men det kunde varit värre :D

Premieskatten (32%) på trafikförsäkringen resulterar i en premiehöjning med (håll i er nu)

ja det är just nu ja men om dom får som dom vill så kommer minst två höjningar till så jävla roligt är det inte med alla skatter vi redan betalar kom inte o gnäll sedan efter dom höjt igen :rolleyes:

ja det är just nu ja men om dom får som dom vill så kommer minst två höjningar till så jävla roligt är det inte med alla skatter vi redan betalar kom inte o gnäll sedan efter dom höjt igen :rolleyes:

Ptja, för min del är det helt ok om de höjer premien med ytterligare 2x132 kronor. Det kan lag leva med om de är nöjda sen.

~650:- om året. Inte så blodigt. Men nu vill jag f*n se sänkningar på annat jag betalar för, men inte orsakar kostnader för.

Ja med en Bmw...:rolleyes: Har inte fått på Hojen, men på Bilen Volvo v70, så blev det en årlig höjning på 512 kr med 32% på trafikdelen. ALLTSÅ så var bilen redan från början relativt billig att försäkra, mer synd om dem som har 5000 kr och uppåt på trafikdelen.
Du tycker det är OK med 32% höjning...då tycker väl de det är helt perfekt även med en 200% ökning med som kan vara realtitivitet om några år...det är väl ok tills du vill byta till en roligare hoj.
Personligen tycker jag det är skit med 3 fordon i trafik, när man får betala 32% mer för ingenting...jo förresten, Försäkringsbolagens vinster ökar:tummenupp

För min del om man räknar ihop mc och bil så blir det billigare premie efter skatten tack vare billigare bilförsäkring, inga stora summor men det kunde varit värre :D

Nej men det har kunnat varit ännu BÄTTRE för dig!
Själv går jag med plus på hojförsäkringen tack vare den blev ett år äldre, jag har gått SMC-folksams fortbildningskurser, så jag fick ner min premie så pass mycket så jag i slutändan går 700 kr plus EFTER premiskatten på 32%.

Last edited:
Har inte hängt med så mycket på det här med höjningen. är det 32 % på trafikföräkringen som tillkommer? eller är jag ute och cyklar?

.
Personligen tycker jag det är skit med 3 fordon i trafik, när man får betala 32% mer för ingenting...jo förresten, Försäkringsbolagens vinster ökar:tummenupp

Förstår inte hur en skatt kan göra så att försäkringsbolagen tjänar mer pengar, det är som att säga att ICA tjänar på att matmomsen höjs...

2000++ på alla fordon :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...