2273325 Mina 2 cent eller vad man nu säger. Fick lära mig en gång för länge sedan att vissa människor ger dig energi och vissa tar den ifrån dig. Försök att umgås mer med människor som ger än tar så att du alltid ligger på plus på energikontot. Kommer från en stor familj (jag är yngst av 9 syskon, och nej vi är inte frireligiösa trots att vi bor i Uppsala) och vissa syskon skulle jag gärna se flytta anorstädes, dock är de min familj och även om jag undviker dem skulle jag alltid ställa upp om/när de behöver hjälp och jag vet att de skulle göra det samma för mig. Nu har jag alltid varit bestämd och envis och det jag bestämt mig för genomför jag oavsett vad andra tycker om det, på gott och ont. Några läxor har jag lärt mig och fått sura "jag sade ju det..." efteråt. Men det är så man lär sig och utvecklas. Din far älskar dig och vill inte att du skall skada dig, kanske är han också lite avis för att han inte får åka själv eller att han tycker det är orättvist att du är ung och tar för dig av livet när han känner själv att han har för mycket ansvar för att kunna leka (om han har företag har han förmodligen mycket att göra och hinner inte leka något). Alltså, undvik konflikterna och fokusera på de saker ni har gemensamt och gläds åt tillsammans istället så kan du odla dina andra intressen med människor som delar de med dig. Och en sak till innan jag avslutar, strunta fullständigt i alla kommentarer och synpunkter som pekar på etnisk/kulturell bakgrund, jag har träffat tillräckligt många människor från olika kulturer för att veta att inskränkthet är universell i samma utsträckning som upplysning. Bra och dåligt folk finns överallt. Du verkar vara en bra tjej så stå för din rätt att fatta egna beslut och göra saker du mår bra av så länge det inte skadar någon annan eller dig själv. Over and out.