IronMike skrev:2272303Sorry, ville bara visa lite medlidande![]()
![]()
Undrar varför jag plötsligt kom att tänka på den här rutan av Stenmark:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
IronMike skrev:2272303Sorry, ville bara visa lite medlidande![]()
![]()
Ozzian skrev:Ibland (mest när jag var yngre) så kunde farsan knorra om än det ena och det andra, seare fick man höra av hans polare att han var lite stolt över mej för det??? Vad ska man säga: Can´t love them, can´t shoot them![]()
Victor skrev:2272284Men vad pysslar Nurseys pappa med då? Är han typ så känd att man kan googla på honom?
Vad tycker dina yngre manliga släktingar? Delar de hans åsikter eller är de mer positiva? Och dina kvinnliga släktingar på pappas sida? Kan inte låta bli att undra... Du kanske är ett föredöme för vissa, du som vågar ta för dig...Nursey skrev:2271608Jahapp..då kom det jag visste skulle komma.
Kom in och gjorde vad jag skulle och nämnde att jag kanske skulle titta in hos min farbror och säga hej. Då fick jag veta att detta var inte önskvärt för att jag var en skam som körde motorcykel och att alla (min far är ganska välkänd bland sina landsmän) skulle förknippa mig med HA (inga fördommar alltså) och jag och familjen skulle få dåligt rykte ("för att inte tala om att folk skall tycka att man är LÖSAKTIG med alla killar man umgås/förknippas med"). "Och dom där kläderna(med total avsmak)...som en kille" (när jag FÖRENGÅNGS SKULL körde i fullt ställ och INTE jeans o gympa dojjor
) Detta är en förkortad och mildare beskrivning.
![]()
Snuttan skrev:2272470Vad tycker dina yngre manliga släktingar? Delar de hans åsikter eller är de mer positiva? Och dina kvinnliga släktingar på pappas sida? Kan inte låta bli att undra... Du kanske är ett föredöme för vissa, du som vågar ta för dig...
Sweedo skrev:2272526Det låter som din pappa har väldigt gamla värderingar och du lär nog inte kunna omvända honom. Ni får helt enkelt försöka hitta ett sätt att umgås.
Det är iofs bra att han kan acceptera ditt yrkesval "med facit" i handen.
MC är nog inte populärt bland våra föräldrar i största allmänhet, det är bara de som varit "galenpannor" själva som uppskattar det.
Vår dotter skall få en 125, om hon själv vill köra, när det blir dags.
Markus skrev:2271653Tråkigt att höra, verkligen.
Var kommer han ifrån?
Trösta dig med att jag ser ut som en tjej i mitt skinnställ, för det är för stort så det ser ut som jag har tantröv.
Tänk dig det, en 197cm lång kvinnoman med hängröv, det klår vilken trångsint stugpappa som helst.![]()
Starstriker skrev:2272555Tänk dig det, en 197cm lång kvinnoman med hängröv, på en minimoto![]()
Allvarligt, får du verkligen plats på hojjen?
Starstriker skrev:2272573Well. Jag är iofs 193 och får bra plats på min lilla 650.
Byter dock till en sån där TOURINGHOJ (1200GS Adv) efter sommaren. Där finns det gott om plats att växa om man skulle tjocka på sig lite på äldre dar.
Touring...... Smakar inte det ordet lite illa förresten? Uuurk. Men fan vad det är kul att hela tiden vara på väg någonstans! Kalla det vad ni vill!
Starstriker skrev:2272618På tal om föräldrar och MC..... Finns väl inte många föräldrar som direkt uppmuntrar till MC-körning?
Min lilla mamma var en i det närmaste militant motståndare till mitt nyfunna MC-intresse. Tyckte jag skulle köpt en båt istället så att hon kunde följa med.
Erbjöd henne flera gånger att åka med på hojjen (Dakar 650), men icke. Visste ju redan svaret iofs. Fick nyligen tillfälle att låna en BMW K1200S över en helg, och DÅ passade det minsann (hon tyckte min Dakar såg farlig ut). Aja, så mamma upp på pallen på den här besten, sen bar det iväg. Så fort det började gå fort (över 100) började hon banka mig i ryggen så det var bara att sakta ner.
Väl hemkommen frågade jag om det var läskigt när jag körde "fort", men klapparna hade tydligen betytt att hon ville åka fortare![]()
Aja. Nu har hon ett trevligt minne iaf. Den lilla trippen (1h) kommer hon att leva länge på!
Så Nursey - upp med neandertalaren på pallen och gaaaasa tills han kissar på sig så ska du se att det blir bättre!![]()
Kanske det, och därför kanske han känner det som ett hot mot sin maskulinitet att du som tjej kör mc medans det gör honom som man lite rädd.Nursey skrev:2272669innan pappa fick släpp igår skojade jag o hans flickvän om att han kanske skulle åka bakpå..det var efter det som det gick åt skogen. Kanske rädd?
=Drex= skrev:2272863Ähhh fan! Dra in hojen i hans lägenhet/hus när han sitter framför TV'n å lägg en feteburn så han får både tinnitus & röklunga![]()
Rätt...Nursey skrev:2272961Jag tänkte på det men jag kan inte köra i genom potatisodlingen i vardagsrummet och alla slöjorna i hallen
Haha. Nä skämt åsido..jag har pratat med honom idag och han lät mycket gladare..dock pratade vi inte om MC..lets keep it that way.
Kram på er
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning