Nummerplåtsbeslysning vid bes ?

Hultz

Medlem
Gick med
23 Jul 2008
Hoj
HusaBerg 650,hypermotard 1100s
hej !

på nya bakpartiet som jag monterade på min husa 650 så finns det ej nummerplåtsbelysning . kan man typ tejpa fast en "snakelight" eller likande fungerar det ? ett lite mer "lyx" alternativ är ju att borra in någon diod som lyser på plåten :)

daniel///

Det funkar, belysningen skall dock vara av permannent karaktär, så fasttejpad ficklampa duger tyvärr inte. Däremot finns det inga krav på att belysningen måste vara inkopplad i elsystemet men belysningen måste vara vit.

Finns bra bultdioder som funkar. Kolla samsmotor bland annat.

Jag hade liknande problem med min ninja, jag köpte en cykel lampa och åkte hem till en kompis och klippte ut en bit plåt som bokades till så den hängde över skylten och sedan fästa lampan i den, besiktnings gubben tyckte det var en bra ide men man såg ju knappt skylten :P gick igenom direkt :P

Det funkar, belysningen skall dock vara av permannent karaktär, så fasttejpad ficklampa duger tyvärr inte. Däremot finns det inga krav på att belysningen måste vara inkopplad i elsystemet men belysningen måste vara vit.

Finns bra bultdioder som funkar. Kolla samsmotor bland annat.

Det funkade för Jenzino när han besiktigade....:D:yoparty

Var det blåskägg som kollade eller?:D
Jag vet folk som fått det underkänt på hobbybilar.. Kanske beror på hur bra det är fästat.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park