Nummerplåt, Skyltbelysning mm...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Kolla bifogade bilden....

Är det fler som har skylten monterad så? Klagar polisen nämnvärt på det? Det hör också till saken att skyltbelysningen är bortplockad... Vad säger dom om det? Jag kommer ju byta tillbaka vid besiktning och sånt, men nu tänker jag på polisen när man är ute och kör.

Så ni med erfarenheten får gärna dela med er...

Bifogat

• hemma4.jpg
    hemma4.jpg
    93.8 KB · Visningar: 399
Vem fan bryr sig om va polisen tycker.. :kocko E så less på dom gällande deras mc attityd. till sommaren blir det burnouts o naken wheelies på avenyn.. :banana

KickAss_Prod´s skrev:
Vem fan bryr sig om va polisen tycker.. :kocko E så less på dom gällande deras mc attityd. till sommaren blir det burnouts o naken wheelies på avenyn.. :banana
Nja, det är mest att jag inte har lust att pynta till dem... Så därför var jag nyfiken på hur hårda de är på de punkterna. Om dom tar sig tid att stanna och ev. bötfälla för sånt....

Det är beror helt och hållet på vem som ser/stoppar dej. Jag fick böta 400:- häromdan när jag blev stoppad. Inte för att regplåten satt i hjulhuset, utan för att det var en miniskylt. Det räknades som att köra helt utan regplåt tydligen... En polare däremot, som oxå har miniplåt sittande i hjulhuset, blev stoppad för hans plåt var smutsig. Han fick putsa lite, och sen åka vidare utan böter. :tungan Som sagt, beror på vilket humör snutarna är på, och naturligtvis hur du kör just när dom ser dej. :hihi Kommer du brännande på slangen så hittar dom nog alla fel som finns på hojen.. :D

Firefly skrev:
Kolla bifogade bilden....

Är det fler som har skylten monterad så? Klagar polisen nämnvärt på det? Det hör också till saken att skyltbelysningen är bortplockad... Vad säger dom om det? Jag kommer ju byta tillbaka vid besiktning och sånt, men nu tänker jag på polisen när man är ute och kör.

Så ni med erfarenheten får gärna dela med er...

Klart som Fan att snutan kommer att níta dig! :(
Men, vaddå, det handlar ju om en livsstil :banana

om du har skyltbelysning och vinklar skylten lite mer så den är bättre synlig borde polisen vara snäll.

XXXXX skrev:
Jo, det är sant. Men som du ser så har jag ju skylten så också.... Mitt största huvudbry är egentligen om jag ska försöka pilla dit nån form av skyltbelysning eller inte.....

Firefly skrev:
Jo, det är sant. Men som du ser så har jag ju skylten så också.... Mitt största huvudbry är egentligen om jag ska försöka pilla dit nån form av skyltbelysning eller inte.....

Skit i det.. :tummenupp
Jag menar, hur ofta kör du i mörker när snutan kan tänkas vara i närheten.. :banana :banana

XXXXX skrev:

Exakt!! :tummenupp
Mitt motto är hedanefter att aldrig stanna för polisen.. "att blåsa snuten har för mig blivit en sport" :Bugar

Så här ser det ut bakifrån... Man ser skylten väl från en bil. Men det är om man måste få på en skyltbelysning....

Bifogat

• hemma5.jpg
    hemma5.jpg
    65.2 KB · Visningar: 207
Firefly skrev:
Så här ser det ut bakifrån... Man ser skylten väl från en bil. Men det är om man måste få på en skyltbelysning....

Skärpning! :yoparty
Ingen jävla skyltbelysning så att du hamnar i polisens register.. :3freak
Slit bort allt skit baktill som talar om vem du är och kör på ditt rykte istället... :banana

K-Micke skrev:
Om du vinklar den bakåt istället (på en ny hållare förstås),
så blir det lätt att fixa en belysning, och så har det en fördel
att den inte blir skitig, och en till fördel att inte skiten stänker
upp på bakljuset. Men sett bakifrån ser det ungefär likadant ut.

Och varför provocera snuten i onödan?
Är det inte bättre att köra med en skylt som syns, och slippa bli stoppad??

Jävla laglydiga mes :slicka :banana
Det är inte en fråga om förnuft, det handlar om ett ställningstagande! :7peta

XXXXX skrev:
Jävla laglydiga mes :slicka :banana
Det är inte en fråga om förnuft, det handlar om ett ställningstagande! :7peta

XXXXX har sunda åsikter :tummenupp När ska ni lära er att om ni bara vågar så har inte polisen ett skit o hämta. Förutsagt att ni då har en hoj som rör på sig

jag har min skylt på min dr350 i typ samma vinkel, fast andra håller(sitter direkt på bakskärmen). Har haft polismotorcyklar o polisbilar åkandes eftermig utan att de stannat nåt.

Har dock fått en känsla för att poliserna e lite hårdare när det gäller sporthojar?!?!?!

HanneZ skrev:
jag har min skylt på min dr350 i typ samma vinkel, fast andra håller(sitter direkt på bakskärmen). Har haft polismotorcyklar o polisbilar åkandes eftermig utan att de stannat nåt.

Har dock fått en känsla för att poliserna e lite hårdare när det gäller sporthojar?!?!?!

Ähh! Lägg av! Sluta spamma sönder tråden o kom me ngt vettigt :tungan :banana

K-Micke skrev:
Jag tycker bara att OM snuten vill stoppa mig så är det i alla fall
INTE för att det är något fel med hojen, utan av andra orsaker.
Jag klankar inte ner på att andra bygger om sina hojar, det får var och
en göra och ta ansvar för det.

Det är ju precis det du har gjort när du ifrågasätter vår inställning till skyltens placering. :fatta!
Jag skiter högaktningsfullt i hur du vill att skylten ska sitta men försök inte leka bror duktig över mina åsikter... :7peta

min kommande miniskylt kommer ha gångjärn o magneter. har en moddad röv :arsele så d kommer sitta finfint. när man vill leka tjuv o polis så fäller man enkelt upp skylten :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park