Nummerplåt, Skyltbelysning mm...

sätt en miniplåt på rätt ställe utan att förminska den löjligt mycket så märker dom inte den...
har klarat en flygande med miniplåt...

Bifogat

• sv013.jpg
    sv013.jpg
    42.5 KB · Visningar: 99
Tips: Pilla fast en röd reflex mellan dina blinkers. Den behövs vid besiktning och poliskontroll.

Det står klart och tydligt i teoriboken för mc att nummerskylten INTE får vara monterad i hjulhuset :tungan

hmmm , det ser rätt okej ut på bild utan förare , men hur mycket syns av skylten när du sitter på hojjen ?????? prova det får du se :)

hörru X.. tagga ner va? alla är inte emot dig. Det diskuteras och åsikter vädras. Inga som är personliga.

Tack för era åsikter och tankar...

Det med den röda reflexen stämmer...
Det borde jag nog ha...

Tack...

Vad har hänt med den trevliga stämmningen här på sporthoj?
Finns ingen anledning att hålla på att tracka varandra och försöka hävda sig med töntiga "polishat" historier...

Kom igen nu gubbar! (xxx, kick ass) Detta forumet finns ju för att man ska få tips och råd om mc relaterade saker. Inte för att snacka massa crap om andra!

Väldig snygg hoj föresten :banana

:kocko Men hallå !!!!
Det är samma böter på att ha en liten skyllt som att inte ha någon skyllt alls 400:-. Samma om du inte har skattemärke på...Hur ofta åker du så sakta att en snut kommer upp i arslet på dig??? Vette faan om det hänt mig på dom 14 år jag kört mc....Nä kör utan skyllt du, det ser mycket ballare ut.. och är inte såå jäkla dyrt heller om du skulle fis åka så att harry haffa kommer ikapp dig... :tummenupp

matte_mannen skrev:
Vad har hänt med den trevliga stämmningen här på sporthoj?
Finns ingen anledning att hålla på att tracka varandra och försöka hävda sig med töntiga "polishat" historier...

Kom igen nu gubbar! (xxx, kick ass) Detta forumet finns ju för att man ska få tips och råd om mc relaterade saker. Inte för att snacka massa crap om andra!

Väldig snygg hoj föresten :banana

Ähh! Ville bara vara lite cool o känna på hur d va... :rolleyes: Förresten så snackar jag ALDRIG crap..ni kan lära av mig o sluta spamma sönder trådarna istället :huvet

skyltbelysning går att fixa rätt snyggt, finns skruvar till nummerskylten som har belysning inbyggd.
Jäkligt smidigt och rätt diskret.

En kompis köpte en exakt likadan hoj med skylten sådär. Dan efter lånade jag den och han köra 5 minuter innan det vart :stop , bara att åka hem och bygga om lite tyckte konstapeln :mattias

Jag fattar inte hur man orkar hålla på med miniskyltar och skyltar i hjulhusen och sånt. Ska man bli haffad för nåt så ska det vara för nånting som iallafall var roligt. Har man skylten vettigt slipper man ju ha snutnojja som när man hade moppe.

Har ju gjort om lite lätt på min KTM som nyss inhandlades. Tänker dock sätta dit en liten lampa för reg.plåten (oxå mini). Då kan de inte klaga över det i varje fall om man skulle ha oturen och bli stannad.

Så här sitter min skyllt med skylltbelysning

Bifogat

• Mvc-006f.jpg
    Mvc-006f.jpg
    100.7 KB · Visningar: 106
Abloy skrev:
Så här sitter min skyllt med skylltbelysning

Du skulle inte vilja ta en liten bild så man kan se hur du fixat själva plåten som skylten sitter på..
Snyggt!
Va säger dom på besiktningen om man inte har skyltbelysning?

Last edited:
Jag blev stoppad i höst för att regskylten satt i hjulhuset på R1:an. Snuten var en sur en och gav mig en anmärkning i registret och sa att om jag inte fixar det så blir det ombesiktning nästa gång :huvet

Håller nu på att fixa en skylthållare och miniblinkers som faktiskt syns. Har ingen lust att skruva av och på turbokittet för att fara på besiktningen i tid och otid...har man en standard hoj som går genom besiktningen utan ombyggnationer kan man väl ta en böteslapp eller ombesiktning ibland :gnissla

Det bästa är nog att köra med orginalhoj med fejkskylt, så blir det i vår! :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park