Nu svär jag i kyrkan

Vad är TS ute efter. På bana använder jag aldrig 6:an, på gata nästan alltid.
Du menar alltså att du ligger och hamrar mot varvstopp innan du funderar på att använda nästa växel på gata. Låter rätt idiotiskt.

...han är ju ändå BMW-skadad totalt, begär inte för mycket. ;)

Nejnej, det är intressant att se hur en hjErna är skapt, som tillåter en C1:a i garaget. :hihi :arsele Bumsen kan jag förstå, har själv orena touringtankar ibland. :D

HAHAHA.

C1:an är krüm som fan. Gör 110 med mina 100 pannor i. Rapp vid rödljusen i stan, dricker nästan inget, står emot regn hyfsat och dessutom har den stereo och säkerhetsbälte. Och rejäl baklucka där man kan lasta in Vad mer kan man begära!?

Kanske det går att beställa en s1000rr med enbart 4 växlar. -" jag orkar inte växla så mycket!":D

Vad är TS ute efter. På bana använder jag aldrig 6:an, på gata nästan alltid.
Du menar alltså att du ligger och hamrar mot varvstopp innan du funderar på att använda nästa växel på gata. Låter rätt idiotiskt.

Hamrar ju inte mot varvstopp, utan bara halvvägs typ.

Kanske det går att beställa en s1000rr med enbart 4 växlar. -" jag orkar inte växla så mycket!":D

Javisst. Man skulle kunna ha ettan till vardags och sen fyran om man skall toura.

Last edited:
Jag kom på lösningen på, problemet, tråden och allting! Variatordrivning!! Så nu var det avklarat. Och -Ge fan i att svära satan i kyrkhelvetet.

Btw: din länk till silvertejptråden ger ett gott skratt!:D:tummenupp

Last edited:
Ursäkta, men varför skulle det inte gå att köra på 5:an o 6:an?? Hojen har väl vrid så det räcker även på hyfsat låga varv...? Förstår inte problemet faktiskt.

Word!

Grym ilandsdiskussion "buhuuu..vad ska jag göra med mina två växlar som blir över...":D:rolleyes:

Det ligger faktiskt något i vad du säger. Är man så innan man köper hojen, eller blir man det efter man fått den? Vi skall se om sporthojsfarmor blir normal igen när hon börjar köra ER6....

Finns ingen hoj som kan göra henne normal....:D:D:D

Å andra sidan är hon undantaget som bekräftar regeln om vi snackar dryga s1000rr piloter :) Fick ju provköra hennes nyligen.....vaknar fortfarande upp på nätterna ibland och skriker "QUICKSHIFT":tummenupp

Fantastisk hoj, på alla sätt!

Köper man en S1000RR verkar man få en DVD hur man ska dryga sig mot alla som inte har en.
Inte för att den är speciellt dyr, bra, eller exklusiv utan för att BMW (läs Bror Duktig) byggt den.

Obs, detta är min egen, helt personliga åsikt.

Låter som om du ville köpa men inte kunde/fick...:rolleyes:

Last edited:
Fick ju provköra hennes nyligen.....vaknar fortfarande upp på nätterna ibland och skriker "QUICKSHIFT":tummenupp

Quickshifter är fanemig det roligaste på länge. Värsta är att man om och om igen växlar ned och upp för att höra swooooshbangswooooshbangswoooschbaang när man växlar upp. Man känner sig som en tönt-Schumacher på hoj. :brinnerup

Quickshifter är fanemig det roligaste på länge. Värsta är att man om och om igen växlar ned och upp för att höra swooooshbangswooooshbangswoooschbaang när man växlar upp. Man känner sig som en tönt-Schumacher på hoj. :brinnerup
Va? Funkar quickshiften vid nedväxlingar också? Det var som fasen... Ger den automatiskt mellangas eller hur funkar den?

Va? Funkar quickshiften vid nedväxlingar också? Det var som fasen... Ger den automatiskt mellangas eller hur funkar den?

"när jag växlar upp".

Endast upp. Hondas på VFR1200 är ju både upp och ned (dubbla kopplingar). Fast den hojen har ju tyvärr så djävla dålig räckvidd så den gick tyvärr bort när jag funtade på ny hoj i våras. Grym i övrigt dock.

"när jag växlar upp".

Endast upp. Hondas på VFR1200 är ju både upp och ned (dubbla kopplingar). Fast den hojen har ju tyvärr så djävla dålig räckvidd så den gick tyvärr bort när jag funtade på ny hoj i våras. Grym i övrigt dock.
Jag läste om och läste rätt den här gången. "Växlar ned och upp för att höra ... när man växlar upp"

Men med Honda går det. Ja det visste jag inte heller. VFR1200 är dock inte ens intressant för mig att provköra, jag tycker den inte förtjänar namnet VFR. Den borde heta enbart VF. VäldigtFul. Jag skulle inte bli förvånad om det snart kommer en helt ny, uppdaterad version. Vad ska man ha en supertourer med 18 liters tank till???:va

Jag läste om och läste rätt den här gången. "Växlar ned och upp för att höra ... när man växlar upp"

Men med Honda går det. Ja det visste jag inte heller. VFR1200 är dock inte ens intressant för mig att provköra, jag tycker den inte förtjänar namnet VFR. Den borde heta enbart VF. VäldigtFul. Jag skulle inte bli förvånad om det snart kommer en helt ny, uppdaterad version. Vad ska man ha en supertourer med 18 liters tank till???:va

:) Jag var nog lite otydlig också...

[YOUTUBE-ID]e4LmL_QzpSU[/YOUTUBE-ID]
Lite synd att den drar så mycket samt att tanken är liten. Sen är ju inte färddatorn nån höjdare heller i jämförelse med min. Men om de rättar till de där prylarna så.... Helt ful tycker jag nog inte att den är i verkligheten heller. :)

Ger den automatiskt mellangas eller hur funkar den?

Slirkoppling! ;) Men precis som redan skrivits är det bara upp. Lite lite lynnigt mellan 1 -> 2 ibland, inte riktigt kommit på om tiden den bryter är variabel på något sätt.

Men jag kan rekommendera upplevelsen att från stillastående lägga den på ~7k varv sedan släppa och bara hålla fullt genom växlarna. Blir trångt vid kindkuddarna i hjälmen med leendet!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...