Men den ÄR en prestandahoj, som man har ungefär lika mycket nytta av i Sverige som sand i öknen (om man inte kör bana och dessutom är fett bra så att man kan utnyttja kraften).
Den är ju grym att köra och den skämmer säkert inte ut sig på bana heller, men jag tror fortfarande att det finns hojar som bättre fyller sitt syfte som "gathojar".
Nu är tex en motard kanske inte urtypen för gathoj, men vi tar den som exempel. De är relativt effektsvaga, lätta, fett vrid på låga varv, brett styre. En medelmåttig förare på en sådan tror jag kan köra snabbare än samme förare på en XXRRSZ-hoj på kurvig väg.
Själv är jag nog total sopa på bana förmodligen eftersom jag inte kört bana alls, men på väg kanske jag är medelmåttig, i bästa fall. Hur man nu mäter det är en annan femma. Är det när man kör fort eller när man kör säkert tex.
Nåväl. Jag tror jag skulle prestera bättre på en motard än på en grym sporthoj på "favoritvägen". På bana kommer saken säkerligen i annan dager.
Skulle jag köra fort rakt fram skulle jag välja en bysa, blackbörd, 1300S eller annat lok.
Mycket möjligt att en "medelmåttig" (vad det nu innebär) förare är snabbare på en motard på "kurvig väg" (vad det nu innebär, kör man tillräckligt fort finns det inga raksträckor