Nu svär jag i kyrkan

Det ligger faktiskt något i vad du säger. Är man så innan man köper hojen, eller blir man det efter man fått den? Vi skall se om sporthojsfarmor blir normal igen när hon börjar köra ER6....

Beror på hur man definerar "normal", att vara normal är inget jag direkt sträver efter, känns så svenskt lagom

Köper man en S1000RR verkar man få en DVD hur man ska dryga sig mot alla som inte har en.
Inte för att den är speciellt dyr, bra, eller exklusiv utan för att BMW (läs Bror Duktig) byggt den.

Obs, detta är min egen, helt personliga åsikt.

Är det samma som DVD som medföljer alla Apple produkter, eller har BMW gjort en egen för sina bilar och motorcyklar?

9349_The_Typical_Mac_User.jpg

Jag lågvarvstuffar jämt när inte vägen är inspirerande, men jag betvivlar inte för en sekund att BMW hojen levererar mer än tillräckligt med effekt!

Jag kan bara konstatera att jag aldrig blivit omkörd av en S1000RR. Kör ändå 2000 mil per år, varav merparten på de mest populära MC-vägarna i Stockholmsområdet. :)

Jag kan bara konstatera att jag aldrig blivit omkörd av en S1000RR. Kör ändå 2000 mil per år, varav merparten på de populära MC-vägarna i Stockholmsområdet. :)

Hur man kör handlar inte ett skit om hojen utan om föraren så du är säkert en duktig förare eller så kan det bero på att det kanske bara rullar ett 15-tal såna i sthlmstrakten och de bara har funnits några månader?

Att man kör en tekniskt kul hoj med flera intressanta komponenter på gör ju inte en till en snabb förare eller hur? Min polare Nilax körde skiten av mig med sin gamla 80-talshoj förra sommaren tex.

Fyll i valfri text själva:

Bifogat

• bmwowner.jpg
    bmwowner.jpg
    32.2 KB · Visningar: 92
Hur man kör handlar inte ett skit om hojen utan om föraren så du är säkert en duktig förare eller så kan det bero på att det kanske bara rullar ett 15-tal såna i sthlmstrakten och de bara har funnits några månader?

Att man kör en tekniskt kul hoj med flera intressanta komponenter på gör ju inte en till en snabb förare eller hur? Min polare Nilax körde skiten av mig med sin gamla 80-talshoj förra sommaren tex.
Fast det är kul att retas! I synnerhet som vi körde tillsammans i onsdags förra veckan. :)

Vågar inte köra så snabbt på MC men i bilen är ju 5:an och 6:an bra när man vill köra +300 km/h.

Ghöstrejder ligger ju +300 km/h i rusningstrafiken Stockholm-Uppsala så han hade säkert behövt 5:an och 6:an :D:D:D

Enligt mig beror det inte på vilken MC man sitter på om man är snabbast på allmäna vägar runt Stockholm.

Det beror på vem som vågar bryta mest mot lagen, riskera flest liv och chansa mest.

Har sett skitmaskiner köra ifrån skitsnabba maskiner för att föraren brassade bortåt 150 km/h på 50 sträckorna utanför någa skolor.

På bana är ju något annat.

Last edited:
Men den ÄR en prestandahoj, som man har ungefär lika mycket nytta av i Sverige som sand i öknen (om man inte kör bana och dessutom är fett bra så att man kan utnyttja kraften).

Den är ju grym att köra och den skämmer säkert inte ut sig på bana heller, men jag tror fortfarande att det finns hojar som bättre fyller sitt syfte som "gathojar".

Nu är tex en motard kanske inte urtypen för gathoj, men vi tar den som exempel. De är relativt effektsvaga, lätta, fett vrid på låga varv, brett styre. En medelmåttig förare på en sådan tror jag kan köra snabbare än samme förare på en XXRRSZ-hoj på kurvig väg.

Själv är jag nog total sopa på bana förmodligen eftersom jag inte kört bana alls, men på väg kanske jag är medelmåttig, i bästa fall. Hur man nu mäter det är en annan femma. Är det när man kör fort eller när man kör säkert tex.

Nåväl. Jag tror jag skulle prestera bättre på en motard än på en grym sporthoj på "favoritvägen". På bana kommer saken säkerligen i annan dager.

Skulle jag köra fort rakt fram skulle jag välja en bysa, blackbörd, 1300S eller annat lok.

Kanske lite som Ducati, vissa tycker den är så cool och andra fattar ingenting.
Inte använda alla växlar?? Klart man inte gör om man ska varva fullt på alla växlar när man åker landsväg, men så är det väl på alla 1000 kubikare. Till och med min hoj gör 290.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT