jonte engdahl står det på framskärmen iafHoly Rider skrev:2691465Var köpte du den?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jonte engdahl står det på framskärmen iafHoly Rider skrev:2691465Var köpte du den?
Loy skrev:2691758jonte engdahl står det på framskärmen iaf![]()
Har du tvättat den eller? Så ser inte min hoj ut efter ens 15 minuter i ett endurospår. Säkert att du inte körde på ett elljusspår för joggare?RoLLER skrev:2691349Här kommer lite bilder dålå... Efter ett par timmar lek och bus idag.
Jag körde ca 2 timmar idag, varav 1 timme i ett endurospår.
Neutral skrev:2691836Har du tvättat den eller? Så ser inte min hoj ut efter ens 15 minuter i ett endurospår. Säkert att du inte körde på ett elljusspår för joggare?![]()
RoLLER skrev:2691771Apporpå ingenting... finns det nån bra tråd ang "service, tips & tricks" när det gäller typ 525'or & Husor mfl? Det e ju lite maintance att utföra..
Gnutten skrev:2692039Nja om du får för dig att motorenovera din hoj!![]()
http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=6910&highlight=525
http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=12114&highlight=525
Detta bör du passa på att göra innandu tar ut hojen på vägen igen!!
http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=4857&highlight=525
servicen är enkel på den hojen... sen e det bara frågan om du vågar ställa ventiler själv eller låter nån annan göra det. det sägs att den jäääätelång skruvmejsel är bra o ha när man ska ställa ventilerna. så man kan komma åt avgassidan på ett enkelt sätt..RoLLER skrev:2691771Apporpå ingenting... finns det nån bra tråd ang "service, tips & tricks" när det gäller typ 525'or & Husor mfl? Det e ju lite maintance att utföra.
Yeppers, helt rätt. Det var där jag köpte den.
chukabowa skrev:2692596servicen är enkel på den hojen... sen e det bara frågan om du vågar ställa ventiler själv eller låter nån annan göra det. det sägs att den jäääätelång skruvmejsel är bra o ha när man ska ställa ventilerna. så man kan komma åt avgassidan på ett enkelt sätt..
RoLLER skrev:2692052Fyfan vilket meck!Det enda jag vill veta e hur/var man fyller på glykol
![]()
chukabowa skrev:2692596servicen är enkel på den hojen... sen e det bara frågan om du vågar ställa ventiler själv eller låter nån annan göra det. det sägs att den jäääätelång skruvmejsel är bra o ha när man ska ställa ventilerna. så man kan komma åt avgassidan på ett enkelt sätt..
AMattsson skrev:2693415Jag trodde du skulle köra motard??![]()
Ok, regel nummer ett innan man tar ut en flång ny skogshoj är att montera bort saker som går sönder när du välter: blinkers och nummerplåt. Nästa steg är att montera dit skydd som gör att handbromshandtagen och kopllingshandtagen inte går sönder vid varje körning, eftersom du välter: på med barkbusters. Sen sätter du dit en hasplåt som skyddar motorn, då du oundvikligen kör på stora, feta stenar... och sen välter.
Nåväl, välkommen till SOE -dags att börja lusläsa i forumet.
Jo, orginaldäcken är väl bytta? Om det sitter scorpion-FIM-däck på, så är bakdäcket värdelöst, men framdäcket bra vid torrt och hårt underlag, så det kan du spara till sommaren
ps. Olle O uppe vid Trosta, Arlanda, har bra grejer till hyfsade priser och är grymt trevlig och service-minded. Sladda förbi honom innan du kör nästa gång!
RoLLER skrev:2694249Jorå.... jag ska köra motard... oxå! Men nu är det vinter och då är det enduro som gäller!
Barkbusters e beställt men har inte kommit än. Hasplåten tänkte jag smacka på när jag bytt oljan, vilket jag gör imorrn.
Det e nå Metzeler 6 days Extreme (eller vad det står) som sitter på nu. Vilka Bridgestone eller Michelin som finns på www.rollersdack.se skulle du rekomendera?
sgtpepper skrev:2694308Grymt fin hoj, grattis. Stabilt att du använder den som den ska i geggamojjan och inte fegar med den som många motardförare som aldrig skulle komma på tanken med att skita ned sin hoj.
Fan nu fick jag abstinens, i helgen åker XR:en fram, står just nu helt otvättad och jävlig i garaget och längtar ut.
Pungis skrev:2694266Michelin S12!! Ett fullgott däck som många enduroåkare kör på. Mkt enkla att kränga av/på också
AMattsson skrev:2694433Jepp, S12 fungerar mycket bra för svensk enduro och lera! Det finns dom som tycker att dom blivit sämre sedan tillverkningen flyttats till Thailand, men jag håller inte med.
S12-däcken och Metzelers MC4-däck är ungefär likvärdigt bra på lera. Hitills har jag kört på M12 och S12 och det är stooor skillnad till S12's fördel. Tycker inte att de slits mer än M12 heller för den delen, men det är ju vad jag tycker. Jag har tänkt att prova MC4 nästa gång, så vad jag ville komma till är att jag tycker att den däringa däcksbutiken i Frihamnengott skulle kunna ta hem och kränga MC4-däck för då lipper man åka till Sollentuna för att köpa däcken till bra pris.
![]()
RoLLER skrev:2694418
![]()
RoLLER skrev:2694249Jorå.... jag ska köra motard... oxå! Men nu är det vinter och då är det enduro som gäller!
Barkbusters e beställt men har inte kommit än. Hasplåten tänkte jag smacka på när jag bytt oljan, vilket jag gör imorrn.
Det e nå Metzeler 6 days Extreme (eller vad det står) som sitter på nu. Vilka Bridgestone eller Michelin som finns på www.rollersdack.se skulle du rekomendera?
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |