Tengil skrev:Det såg jävligt kul ut idag!![]()
Det förstår jag, nästa helg ska jag se till att ha ordning på mina grejor så jag kan åka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tengil skrev:Det såg jävligt kul ut idag!![]()
Du fick inget kort på lilla mig?Supermoto skrev:Svårt att plåta med min lilla kamera men fick en bra, dock sunkig fokus.
Men 1½ varv med broiler-biken var fint. Måste komma ut på sjön med min egen nu.....
Kyckling skrev:Du fick inget kort på lilla mig?![]()
Lite intressant körning idag när det var spegelblank is.
Så länge jag körde där det var "uppfräst" och vitt så det inte _såg_ så halt ut vågade jag lägga ner hur mycket som helst.
Men när jag kom ut på orörd is där det _såg_ idiothalt ut så skrek det STOOOPP i hela hjärnan. Fick verkligen tvinga mig själv att köra lika hårt där trots att det egentligen var BÄTTRE fäste där med dubbarna.
Det var verkligen idiothalt också om man inte hade dubb. Dagens enda vurpa var när jag försökte kliva på hojen på isen efter Marios provtur.
(Jag drog på arslet och höll på att få hojen över mig).![]()
Och för er som INTE var där och körde kan jag bara säga att ni nog missade årets bästa körning.
FYFAAAAN VAD BRA DET VAR!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ska börja snöa frammåt onsdag. Tyvärr...erik skrev:Vi tar nya tag till helgen![]()
erik skrev:Vi tar nya tag till helgen![]()
Jag kör ändå bara is med dubbdäcken så det spelar ingen roll.Evil M skrev:Skitväder på G enligt Tv4![]()
Typiskt nu när isen är bar.
Finndubb vore skit kul men då är det enbart isåka som gäller, dubben pallar inte nått annat. Sen bör det vara ren is då funkar dom bäst, ligger det snö på isen så bettar endurodubb bättre vad jag har hört.
Kyckling skrev:Jag kör ändå bara is med dubbdäcken så det spelar ingen roll.
Sen hur det blir med snö på isen är ju lite intressant då det väl för det mesta inte är blankis.
Ang. snö så gör det inte _så_ mycket så länge det är löst puder som man lätt sladdar bort och inte blir mer än max 5-10cm.
Bara det inte blir plusgrader.
TERMINATOR skrev:siktar på helgens comeback, hoppas jag får med mej några hojbröder
erik skrev:Det tror jag nog du kommer få.
Kyckling skrev:Såhär ser det ut inför Lördagen:
Jag och Erik åker till Ekeby-Almby och provar om det är körbart utan att ploga.
Går det så åker vi och går det inte så åker vi hem och dricker kaffe och ljuger om hur snabba vi skulle varit om det inte kommit så mycket snö ivägen.
Övriga verkar ha siktat in sig på Söndagen.
Supermoto skrev:Ring mig om ni åker ut. Johan C skulle ut om det inte blev för mkt snö sa han.
Liten anekdot från tidigare idag...
Jag visade johan hur man ställer ventilerna. När vi fått bort ventillocken så sa han efter ett tag att "här skulle man inte vilja tappa ner bitsen" och garvade lite. Man använder alltså en lös bits för att justera ventilerna på husan, för er som inte visste det.
Åfan, och jag som använt mejsel och ringnyckel.Supermoto skrev:Man använder alltså en lös bits för att justera ventilerna på husan, för er som inte visste det.
Supermoto skrev:I brist på den superdupermejsel vi filat till tog vi en bits, det är enklast så. Tycker jag.
...tills man tappar ner bitsen i motorn och får tillbringa resten av kvällen fiskandes med en magnet...Supermoto skrev:I brist på den superdupermejsel vi filat till tog vi en bits, det är enklast så. Tycker jag.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |