Nu kör vi hoj-tråden!

Kyckling skrev:
Du kan väl ha födelsedagskalaset på isen?
Säga som det är att på lördag fikas det utomhus på en sjö och de som är frusna och vill fika inomhus får komma på söndag. :tummenupp

Bra idé, ska presentera den hemma sen...

TERMINATOR skrev:
jag vill åka i helgen men då på plogad bana

Blir det som i lördags funkar det bra även utan plogning. Plogat är iofs klart bäst men det går att få lika roligt ändå.

Evil M skrev:
Ska ni åka någe is i helgen? Finns en plogad bana 2km söder om Askersund som jag har tänkt åka på i helgen. Vart ska ni köra om ni kör?

Hur var det i Askersund? Mycket folk, tjock is, gott kaffe? Körs det nästa helg också?

erik skrev:
Bra idé, ska presentera den hemma sen...

Blir det som i lördags funkar det bra även utan plogning. Plogat är iofs klart bäst men det går att få lika roligt ändå.

Hur var det i Askersund? Mycket folk, tjock is, gott kaffe? Körs det nästa helg också?

jag åker gärna A-sund på lördag, men frågan är vädret, det ska bli milt, NA vädret stämmer inte överens med vad tv visade
Måndag 21:00

Uppehåll och efterhand minskad molnighet.
0
Väst 4 m/s

Tisdag 03:00

Övervägande klart och uppehåll.
0
Väst 4 m/s

Tisdag 12:00

Övervägande klart och uppehåll.
-3 till +4
Väst 4 m/s

Onsdag 12:00

Klart till halvklart och uppehåll.
-6 till +2
Väst 3 m/s

Torsdag 12:00

Omkring halvklart och uppehåll.
-10 till -2
Väst 2 m/s

Fredag 12:00

Halvklart till mulet men uppehåll.
-6 till -1
Nordost 4 m/s

TERMINATOR skrev:
jag åker gärna A-sund på lördag, men frågan är vädret, det ska bli milt, NA vädret stämmer inte överens med vad tv visade

Får se om jag hinner, har hela helgen fulltecknad. Enda chansen till körning är lördag men även då finns annat som måste fixas.

erik skrev:

Det var helt okej, han som har plogat började ploga med traktor men körde sönder snöblat och körde vidare med 4-hjuling. Man ser ju hur bred banan var på bilderna jag la in, vissa kurvor var lite smalare.

I söndags var det bara jag och 3st till som åkte stora hojar sen var det några knattar men dom åker på en egen bana. Var ju snöserien i lördags så många åkte nog av sig då.

Isen vet jag ej hur tjock den är men det stod en crossbuss typ modell större taxi buss parkerad på isen. Kaffe vet jag inget om då jag ej dricker det. Troligtvis kommer det gasas i helgen igen. Ska ringa killen som plogat på fredag och höra lite mer har jag tänkt.

Angående vädret så kommer det inte göra nått åt isen, om det inte blir stekande sol i några dagar. Det sämsta är ju att vallarna blir hårda när det fryser på igen.

Evil M skrev:
Det var helt okej, han som har plogat började ploga med traktor men körde sönder snöblat och körde vidare med 4-hjuling. Man ser ju hur bred banan var på bilderna jag la in, vissa kurvor var lite smalare.

I söndags var det bara jag och 3st till som åkte stora hojar sen var det några knattar men dom åker på en egen bana. Var ju snöserien i lördags så många åkte nog av sig då.

Isen vet jag ej hur tjock den är men det stod en crossbuss typ modell större taxi buss parkerad på isen. Kaffe vet jag inget om då jag ej dricker det. Troligtvis kommer det gasas i helgen igen. Ska ringa killen som plogat på fredag och höra lite mer har jag tänkt.

Angående vädret så kommer det inte göra nått åt isen, om det inte blir stekande sol i några dagar. Det sämsta är ju att vallarna blir hårda när det fryser på igen.

man kan ju hoppas att snön smälter bort helt och det blir fin is, då behövs inte plogen

erik skrev:
Jag ska inte köra men kommer kanske ut och tittar en kort stund. Markera på kartan var ni kommer köra så får vi se om jag dyker upp.

men ditt skämt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vi åker ju lördag för att du ska kunna föja med

Nu när Tunn-Erik bangade så kör vi med grabbarna grus på söndag.
Plats meddelas senare.

Kyckling skrev:
Det blir Körning i Mellösa imorgon om inget ändrar sig under kvällen.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

karta, vi tänkte åka där ringen är

från örebro, åk till mellösa och igenom, efter mellösa sväng vä mot segelsjö, efter några km sväng vänster mot katrinelund, följ vägen tills ni åkt igenom en liten by med hus, sväng sedan höger ner i skogen, följ den vägen ner till sjön

Bifogat

• se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    22.7 KB · Visningar: 111
  • se_MapImageLocator2.gif
    se_MapImageLocator2.gif
    26.7 KB · Visningar: 108
Last edited:
Kyckling skrev:
Det blir Körning i Mellösa imorgon om inget ändrar sig under kvällen.

Egentligen vill jag komma ut och kolla en snabbis men jag hinner nog inte ens det... Provborrade i Gillberga idag och där var det närmare 50 cm is samt nästan 1 dm skare uppe på det. Dock var detta endast 15-20 meter från land.

TERMINATOR skrev:
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

karta, vi tänkte åka där ringen är

från örebro, åk till mellösa och igenom, efter mellösa sväng vä mot segelsjö, efter några km sväng vänster mot katrinelund, följ vägen tills ni åkt igenom en liten by med hus, sväng sedan höger ner i skogen, följ den vägen ner till sjön

Där får ni nog slåss med pimpelfiskare va?

erik skrev:
Egentligen vill jag komma ut och kolla en snabbis men jag hinner nog inte ens det... Provborrade i Gillberga idag och där var det närmare 50 cm is samt nästan 1 dm skare uppe på det. Dock var detta endast 15-20 meter från land.

Där får ni nog slåss med pimpelfiskare va?

nää tror inte det, såg 2 st idag men dom va halvägs till vinön

det va ca 2-5 cm snö på isen, längre ut mindre

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP