erik skrev:Tomten var inte snäll (jo, litegrann) så jag fick ingen mekpall, måste köpa en i veckan så jag kan byta till isdäck.
låna en av mej jag har 2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
erik skrev:Tomten var inte snäll (jo, litegrann) så jag fick ingen mekpall, måste köpa en i veckan så jag kan byta till isdäck.
TERMINATOR skrev:Axsjön nästa helg![]()
![]()
![]()
Jag var ute på Hjälmaren nu för ca 30 minuter sen och min spontana reaktion när jag såg isen var väl nåt i stil med "HELLVETTEEEEE!!!! varför kollade jag inte isjäveln igår så jag kunnat åka hela dagen idag!!!!!!!!!!!!!"Tengil skrev:Idag på förmiddagen var jag ute och åkte långfärdskriskor på Hjälmaren.
Jäklar vad fin is att åka hoj på!!!!!
Ni som har dubbade cyklar och inte åker idag/morgon är dumma i huvudet!![]()
Jag var och kolla isen här hemma i går, då var det lite dubbelis lite här och där men idag var det fint, lite skrovlig is på vissa ställen men inget jag märkte av. Skit nöjd med mina dubbdäckKyckling skrev:Jag var ute på Hjälmaren nu för ca 30 minuter sen och min spontana reaktion när jag såg isen var väl nåt i stil med "HELLVETTEEEEE!!!! varför kollade jag inte isjäveln igår så jag kunnat åka hela dagen idag!!!!!!!!!!!!!"
Det var den perfektaste skridskois jag sett på länge. 25+ cm tjock slät blankis så långt jag kunde se.
Imorgon ska jag åka hoj hela dagen. Om ingen annan följer med så åker jag själv.![]()
(Då får jag iofs. knuffa hojeländet till sjön men det kan det vara värt).![]()
Kyckling skrev:Fan vet hur jag ska göra med transport? I värsta fall får jag hyra en Iveco på macken för 700:-/dygn.
FAN att man inte lyckats montera drag på bilen i tid.![]()
Gaaaa! Jag vete f-n hur jag ska göra. Har 7mil dit enkel resa enligt eniros färdkarta. Ska fundera under kvällen.Kyckling skrev:Nu är det fixat.
Saxade nedanstående från www.skojonhoj.com
Isåka 2006-01-15
Hej på er det blir körning på Hjälmarisen på Söndag
kl 10.00 - ca 14.00 på en plats som heter Kärsta .
Vi lägger ut däck o gasar .
Färdväg från Örebro
Åk mot Arboga stora motorvägen sväng av mot
Glanshammar åk mot Lillkyrka kör förbi lillkyrka
kyrka ca 2-3km efter kyrkan finns skylt S.Kärsta
höger över motorväg följ grusväg ca 2 km så
långt vägen går.
JAG SKA DIT!![]()
Evil M skrev:Gaaaa! Jag vete f-n hur jag ska göra. Har 7mil dit enkel resa enligt eniros färdkarta. Ska fundera under kvällen.
newstead skrev:det är väl inget att fundera på? har man spikar i däcken så kör man! själv ska jag gå ut i förrådet och kolla om det går att få ihop tillräckligt med fyrtum för att få fäste i ett 190-däck...
TERMINATOR skrev:men jag har drag och erik har drag
Kyckling skrev:Fan vet hur jag ska göra med transport? I värsta fall får jag hyra en Iveco på macken för 700:-/dygn.
FAN att man inte lyckats montera drag på bilen i tid.![]()
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |