Nu har jag kollat försäkring på en CB1000R, hopplöst! (23 år, bor i GBG)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vill bara meddela alla att det blir en hoj man har råd med.

CB1000R på bilsport mc på mitt namn (nästa år) 14 000 för halv. Det funkar, men ändå apdyrt.

Street triple för jag för nästan 4000 mindre om året.

Men det lutar åt att jag faller tillbaks på en gammal kärlek, en ZX7R... borde inte vara alltför dyr trafikförsäkrad.


SuperDuken?

Samma klass som Street 3.. Men den kom tidigare så de äldre blir billigare både i inköp och försäkring. Och en betydligt bättre och roligare hoj än ZX7R.

Kollat den?

Jag betalade <3000 för halv/hel.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
SuperDuken?

Samma klass som Street 3.. Men den kom tidigare så de äldre blir billigare både i inköp och försäkring. Och en betydligt bättre och roligare hoj än ZX7R.

Kollat den?

Jag betalade <3000 för halv/hel.

Superduken har jag kollat på innan, varit lite intresserad, men vill minnas att den kostar ungefär lika mycket som en CB1000R, men kan ha fel. Är du verkligen säker på att det är samma klass som ST3?

Visst är den mycket roligare än en ZX7R, men långt ifrån lika snygg och speciell.

Tänk på att jag vill ha en varje dag hoj ifall jag ska ha en streethoj, SD:en är för mycket race för varje dag hoj. CB1000R är perfekt.

Vet att ZX7R:en är kass för varje dag, men gamla superbikes är mycket förmånliga sett till försäkringen och prestandan.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Superduken har jag kollat på innan, varit lite intresserad, men vill minnas att den kostar ungefär lika mycket som en CB1000R, men kan ha fel. Är du verkligen säker på att det är samma klass som ST3?

Visst är den mycket roligare än en ZX7R, men långt ifrån lika snygg och speciell.

Tänk på att jag vill ha en varje dag hoj ifall jag ska ha en streethoj, SD:en är för mycket race för varje dag hoj. CB1000R är perfekt.

Vet att ZX7R:en är kass för varje dag, men gamla superbikes är mycket förmånliga sett till försäkringen och prestandan.

99% att det är samma som S3.. 110 resp 120 hk mot CB1000Rs närmare 150 väl. Gör skillnad i dödlighet påstår FB.

Kollar du 06or t.ex får du jäkligt mkt hoj för pengarna. Och ärligt talat funkar den kalas som pendlarklubba också, det är bara att man inte VILL det om man åker SD, för den är så jävla kul att man vet att den förtjänar att rastas REJÄLT! ;) :fakta

ZX7R är kult, och jag håller med om att det är den tidens snyggaste superbike. Däremot är det ju en värdelös hoj även per krona räknat jämfört med en SD..


Och HUR kan du tycka att den är ful???? :peta7 Stryk skaru ha
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Superduke R har snyggare röv helt klart. Ska kolla in lite på den hojen, har varit helsåld på den ett tag sen faktiskt. Läst mycket om att det ska vara en av de galnare hojarna :)

ZX7R:en är väl värd pengarna? Hittar en i okej skick för 20-25. Försäkring hoppas jag på inte mer än 600 kr i trafik / månad.

SD:en ligger på 50-60 tusen kanske, busar nog mycket bättre med en sådan... men Kawan har punch i motorn och lär ju åka ifrån en SD så fort man kommer upp lite i fart. Har faktiskt haft en ZX7R som jag gillade något enormt, men jävligt svår att busa med.

Kanske en SD och ZX7R istället? Måste bara ha en ZX7R.

Ska kolla in försäkringen på en SD. Är det jämnt mellan CB1000R och SD i kostnad så är ju CB:en en klar vinnare. Gillar Honda också, och inget stort fan av KTM's kvalitet (det man läst om givetvis).
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Tja!
Sitter i samma sits som du! Bor i Majorna, 23 vårar och körde RD350 från 87 som första hoj (äger den fortfarande)
Men så skaffa jag mig en XR650R för att jag ville börja köra fyrtakt som lite mer gatvänlig supermotard.

Visst är de godkänt att bara betala ca 8k per helår för trafik.
Men jag vill ändå ha den där Firebladen 954an.

Så jag kommer säkerligen "be min farbror med MC körkort att köpa en sådan som jag kan få låna" typ dygnet runt ;)

Känns som de är ända sättet om man vill köra hoj och ha mat på bordet :gnissla
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top