Nu blir det nog "Varseljacka på!"...

• Thread starter Thread starter hrc
  • Start date Start date
Det enda sättet och få bilister och förstå är att det blir obligatoriskt och plocka A kort samtidigt som man tar B kort så förstår dom hur det är (1 månad kanske).

När jag tog mitt A kort så hade jag haft B kort i rätt många år och jag kan gott säga att jag har blivit en bra mycket säkrare bilförare då jag resonerar på ett helt annat sätt än innna hur skrämande det än låter! Inte tusan tänkte jag på allt "sånt" innan ..... :kocko

Och dessutom tycker min andra hälft att jag kör lungnare nu för tiden (med bil) :D

//Anders

Rocco skrev:
Och dessutom tycker min andra hälft att jag kör lungnare nu för tiden (med bil) :D

//Anders

:felämne
Jag kör lugnare med bil nu än innan jag hade hoj. Beror på att man får utlopp för köra fort med hojen istället (sen kan det bero på att det är lika många hk i bilen som hojen fast den väger 1000kg mer... boooooooring!)

existenz skrev:
Tacka vet jag att svänga upp brevid trafiksyndaren, se att bilisten i fråga har rutan nervevad, ge lite lagomt med gas på hojjen och sen pilla lite på den "röda knappen" på gashandtaget... :arsele :hihi

Vadå? Dödarknappen...? :va :tungan

supernaut skrev:
Jag funderar allvarligt :rolleyes: på att rikta avgasrören framåt. Bättre att avisera sin ankomst i tid
"Loud pipes saves lives" :brynad

existenz skrev:
Japp dödarknappen, fixa till en liten fin avgasknall brevid elake bilisten... brukar fånga deras uppmärksamhet :D

Aa oki, trodde att du kanske hade lustgas på hojen eller nåt. :)

som farsan sa första gången ja skulle övningsköra med han,
Bilister är som älgar, fast dom e fler.

de finns en tjej :tuttar på jobbet här i sthlm som tog B kortet för ca 1½ årsedan.. å har inte kört på ett helt år... är de så smart att ge sig ut då? näää troligen inte.. men de gör fanskapet iaf... GAAH håller er innomhus!

wdac skrev:
de finns en tjej :tuttar på jobbet här i sthlm som tog B kortet för ca 1½ årsedan.. å har inte kört på ett helt år... är de så smart att ge sig ut då? näää troligen inte.. men de gör fanskapet iaf... GAAH håller er innomhus!
Tja, vad ska hon göra då? För varje dag som går så glömmer hon mer och mer. Enda sättet att få erfarenhet är väl att köra? Ingen är perfekt bara för att man har kort. (Törs knappt tänka på mina tidiga bravader...) Vi får nog inse att det kommer att finnas både alla sorters medtrafikanter, och sen köra efter det. Alla, inklusive undertecknad, kan missa nån gång i trafiken...

hrc skrev:
Ånä, nu överdriver du allt. Hur många gånger har du sett en cyklist med skinnställ, ryggskydd och integralhjälm, va, va?

jag stuntar alltid i godkänd utrustning!!! :tungan

jag_p%e5_bakhjulet_igen.jpg

wdac skrev:
Min flickväns väninnas syster krockade fyra gånger på tre månader efter hon tog körkort. Aldrig att jag åker med henne igen efter jag fick reda på det.

jag var just ute och övningskörde (bil) med min mor idag, när raketkirurgen framför får för sig att, helt utan att blinka, på en tämligen vältrafikerad väg, tvärbromsa för att svänga vänster. är det det som kallas riskmedvetenhet, eller vad?

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!