Nu blir det nog "Varseljacka på!"...

• Thread starter Thread starter hrc
  • Start date Start date
Lossa lampan lite så den hoppar upponer , ser ut som att man kör fort som FAN!! Då får man uppmärksamhet...

Garret_Power skrev:
Köp Kawa! Har själv en illgrön zx9 och den syns, satt och körde bil när det kom en likadan i backspgeln, det går inte att missa =)

Kan man missa en 2-våningsbuss 2 meter bakom kofångaren
så kan man missa vad som helst! Var försiktiga där ute.

GibsonSG skrev:
Jag blir lite förvånad när folk skriver att de "håller på att bli överkörda/nermejade" flera gånger i veckan.
Det där har jag också funderat över. Mig händer det nämligen aldrig. Det kan iofs bero på mitt utseende men mer sannolikt är att det är rent skitsnack. Klart att det händer men att det skulle vara vanligt tror jag inte på ett ögonblick.

En del verkar tro att det är tufft att skriva om hur illa bilister kör - trots att vi alla är bilister. Löjligt!

Bingo skrev:
Det där har jag också funderat över. Mig händer det nämligen aldrig. Det kan iofs bero på mitt utseende men mer sannolikt är att det är rent skitsnack. Klart att det händer men att det skulle vara vanligt tror jag inte på ett ögonblick.

En del verkar tro att det är tufft att skriva om hur illa bilister kör - trots att vi alla är bilister. Löjligt!
Det ær mycket valigare att jag blir prejad/trængd nær jag kør hoj æn nær jag kommer med 740n, øverlevnadsinstinkt hos den andra føraren? (hoj? den skiter jag i, 740? aj!!)

frankof skrev:
Det ær mycket valigare att jag blir prejad/trængd nær jag kør hoj æn nær jag kommer med 740n, øverlevnadsinstinkt hos den andra føraren? (hoj? den skiter jag i, 740? aj!!)
Prejning är en annan sak. Det blir lätt trångt i stadstrafik. Personligen har jag dock aldrig blivit vare sig prejad eller trängd heller. Däremot har det blivit trångt någon gång.

Men håll med om att det är rätt konstigt att sånt som varken jag eller någon av mina hojåkande råkar ut för drabbar alla här hela tiden.

Garret_Power skrev:
Köp Kawa! Har själv en illgrön zx9 och den syns, satt och körde bil när det kom en likadan i backspgeln, det går inte att missa =)

Går aldeles utmärkt att missa jag vet. Åkte på en parkeringsplats utanför en affär vart tvungen att stanna då en bil hittat ett hål att komma in i det tar dock lite tid. Vad händer ett par i +80 stiger in i bilen bredvid mig och startar tanten börjar backa rakt mot mig har ingen stans att ta vägen hon bara fortsätter att backa jag dunkar frenetiskt i backluckan och rutan känner bilen trycka mot mitt ben till slut stannar hon och bara tittar mot motorhuven som om det var motorn som lät konstigt hade vid tillfället en KLR med BigGun helsystem.

gthyni skrev:

Öööh. Milda makter. Det här med mopeder har ju fullständigt spårat ur:

"Jo, jag håller med Teezer. Det finns många idioter. Min moppe går i ca. 80, vilket BEHÖVS om man ska köra i traffiken. Hade jag legat i 30-35 på t. ex. en 50 väg, skulle varje jävla bilist köra om mig, i tid och otid. Jag lovar, jag har också kört otrimmat, och DET är livsfarligt. Jag använder ALLTID blinkers i svängar och RONDELLER, vilket det verkar som om det är många bilister som inte vet att man ska. Jag har läst igenom traffikboken 2 gånger, eftersom jag vill göra det lätt för mig sedan när jag ska ta 125:a lapp, så jag kan fan reglerna.
Men sedan så finns det ju dom som råtrimmar sina moppeder, och skiter totalt i traffikregler, och traffik.
Jag tycker nog att man ska behöva få ta något slags körkort för vanlig 30, moppe, även om jag inte tror att det igentligen skulle hjälpa så mycket, dom som kör moppe i 60-80 blås på trottoarerna skulle säkert göra det i alla fall. Men något slags vett skulle det vela införa."

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!