Gixxer-Anders
the story of my life..
Markus skrev:
http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10230127
EDIT: Lite konstigt att han inte vidrör själva mordanklagelsen alls, förutom att han konstaterar att han blivit frikänd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:
Japp! Det är helt sjukt att en rymning inte är något brott och inte leder till en längre strafftid. Kolla bara Milan Zevo (stavning) som tog några månaders semester och blir "straffad" med att inte få några permisionerkorvgubbe skrev:Rymmning borde i sig ge förlängt straff...

korvgubbe skrev:Det som jag däremot stör mig absolut mest på är att vi konstant väljer de påföljder som hamnar längst ner på straffskalan....
korvgubbe skrev:...och din vana trogen så fortsätter "lite svinn får vi räkna med"-retoriken!.. Eftersom du och dina reko-kompisar troligen aldrig lär misstänkas för något så gör det ju inget om några andra döms trots att de är oskyldiga... Det är ju "knappast guds bästa barn" som misstänks för elakheter...
korvgubbe skrev:Nåja.. om nivån är optimal vet jag inte...
korvgubbe skrev:Det som jag däremot stör mig absolut mest på är att vi konstant väljer de påföljder som hamnar längst ner på straffskalan....
Markus skrev:- Du vill ju själv dumpa bevisbördan på soptippen för våldtäkt, hur ska du ha det?
- Då kan du ju heller inte argumentera så bergfast som du gör för den rådande modellen. Eller vill du höja beviskraven?
- Vad händer...? Korvgubbe goes fascist?
Gixxer-Anders skrev:http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10230127
EDIT: Lite konstigt att han inte vidrör själva mordanklagelsen alls, förutom att han konstaterar att han blivit frikänd.
Gixxer-Anders skrev:Utom när det gäller ekonomisk brottslighet. Då JÄVLAR ska det skakas galler. Sjukt.....
korvgubbe skrev:Jag har inte sagt att vi ska höja bevisbördan ytterligare.

korvgubbe skrev:Men jag glömde iofs att det kanske inte är så tydligt för vissa när deras flickvänner vill eller inte... För mig brukar det framgå rätt tydligt vad tjejerna vill när de vill!
Markus skrev:Du har skrivit att du inte vill sänka den, rätt eller fel?
Du har skrivit att du inte vill höja den, rätt eller fel?
Du har skrivit att du inte vet om den är optimal som den är nu, rätt eller fel?
Om du får mer än ett JA på ovan frågor så är du villrådig och behöver tänka över sättet du formulerar dig på. Välkommen att PM:a Markus för vägledning.
![]()
Gixxer-Anders skrev:Och därför bör anklagelsen i sig räcka för en fällande dom?
korvgubbe skrev:Får väl citera mig själv:
"om nivån är optimal vet jag inte"
...därför vill jag inte propagera för varken en höjning eller sänkning utan att för den skull påstå att nuvarande nivå är den bästa.. Nivån kan således diskuteras och det är väl vad vi bl.a. gör här eller!?

korvgubbe skrev:Ett våldtäktsmål ska väl behandlas på samma sätt som vilket annat mål som helst!?
Markus skrev:Så du vill varken ta ställning för ett bibehållande eller en förändring? Det här kan bli intressant...![]()
korvgubbe skrev:Varför ska jag ta ställning nu när jag uttryckligen säger att jag är öppen för diskussion!?
korvgubbe skrev:Varför ska jag ta ställning nu när jag uttryckligen säger att jag är öppen för diskussion!?
Chris Ash skrev:Äh, det finns gott om figurer här som kan ta ställning i frågor som de inte vet ett skit om.
Hur kom detta in i en diskussion om bevisbörda ?korvgubbe skrev:Men jag glömde iofs att det kanske inte är så tydligt för vissa när deras flickvänner vill eller inte... För mig brukar det framgå rätt tydligt vad tjejerna vill när de vill!
Markus skrev:Men vad argumenterar du för eller kring? Man behöver inte alls tvärsäkert gå in i en debatt och redan vara bestämd angående svåra frågor (om de blir för svåra kan man ju alltid fråga någon som kan allt om t.ex. bortglömd musik och militärkläder), men man kan "inte säga nej, nej, nej, nej" och inget "kanske" eller "eventuellt" - något resonemang måste man väl ha?
korvgubbe skrev:Du är knappast konsekvens personifierad du heller...
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |