Nu är gruspiskaren köpt!

PutteLiten skrev:
Fälg vet ej, men ett bakdäck ligger väll ungefär på 600kr i affären.
Honda Center i Helsingborg har 30% rea just nu, om du har vägarna förbi. :)

Oj, 30% lät ju onekligen mumma :kär Vet du hur länge har de erbjudandet? :)
 
Ingen aning. Tills jag ska ha nytt däck hoppas jag... :lol
 
haha, då får jag hoppas detsamma får min del :D Hur ofta behöver du byta däck på XR'en? Kanske svårt att svara på om du inte behövt byta än, hehe :)
 
Jag skulle gissa 100-150 assfalt mil. Men som sagt jag vet inte. Någon sa 50 mil, men jag har kört 60 nu och det finns gott om dubbar kvar. :)
Kört en del grus oxå, och det sliter annorlunda på dubbarna, mer på kanterna och mindre på toppen. :)

Grus är bara såååå jävla kul!! :yoparty
 
PutteLiten skrev:
Jag skulle gissa 100-150 assfalt mil. Men som sagt jag vet inte. Någon sa 50 mil, men jag har kört 60 nu och det finns gott om dubbar kvar. :)
Kört en del grus oxå, och det sliter annorlunda på dubbarna, mer på kanterna och mindre på toppen. :)

Grus är bara såååå jävla kul!! :yoparty

Då låter det som om man ska skaffa dubbar så fort som möjligt, hehe. Hur bra grepp har du t.ex i skog och gräs? Blir kanske hellre wheelies än sladdar, hehe? :D
 
TheDude skrev:
Då låter det som om man ska skaffa dubbar så fort som möjligt, hehe. Hur bra grepp har du t.ex i skog och gräs? Blir kanske hellre wheelies än sladdar, hehe? :D


Det beror helt på vad du vill ha sitter du långt bak så blir det en wheelie när du sedan flyttar fram så övergår det till att spinna! :rock :D
 
TheDude skrev:
Då låter det som om man ska skaffa dubbar så fort som möjligt, hehe. Hur bra grepp har du t.ex i skog och gräs? Blir kanske hellre wheelies än sladdar, hehe? :D


Skog och gräs??
Då har du missat kurvan... :hihi

Grus är roligast, och att ligga på sladd där kuligast det oxå, ibland kan man få till det och både spinna och wheela samtidigt. :D
 
jag tycker Xr650r är lite svår att köra i skogen, på vissa ställen så är det för mycket krut i den så det blir konstant hjulspin.

när jag var ute senast så var det en yamahaa 250(senaste 4taktaren),och en xr400 och jag,
250 vägde juh bara 100kg och var väldigt lätt att köra i skogen, xr400 är ju en skitbra slitvarg i skogen, sedan kommer jag med hjulspinn hela tiden. fan va jag fick jobba.. men sedan när vi kom ut på en grus väg, då var det bara säga "hastalavista" och spöa skiten ur dom båda! :yoparty :banana

(dock måste jag säga att jag hade orginal enduro däcken på,tror det går bättre med riktiga crossdäck,fast det backdäcket lär man ju få byta kontstant :D )
 
jo.. det är en jävla skillnad mellan orginal och crossdäck...
Jag trodde inte det skulle vara så tydligt.

Det är sant.. det är svårt att inte köra på hjulspin med xr:en
 
PutteLiten skrev:
Skog och gräs??
Då har du missat kurvan... :hihi

Grus är roligast, och att ligga på sladd där kuligast det oxå, ibland kan man få till det och både spinna och wheela samtidigt. :D

Då kan man börja sjunga på "Vart tog vägen vägen när vi ut på en åker åker" hehe :D

Spinna o wheela samtidigt...det lät ju som något det, hehe...har XR'en så grymt med pulver? :)
 
DwD skrev:
jag tycker Xr650r är lite svår att köra i skogen, på vissa ställen så är det för mycket krut i den så det blir konstant hjulspin.

när jag var ute senast så var det en yamahaa 250(senaste 4taktaren),och en xr400 och jag,
250 vägde juh bara 100kg och var väldigt lätt att köra i skogen, xr400 är ju en skitbra slitvarg i skogen, sedan kommer jag med hjulspinn hela tiden. fan va jag fick jobba.. men sedan när vi kom ut på en grus väg, då var det bara säga "hastalavista" och spöa skiten ur dom båda! :yoparty :banana

(dock måste jag säga att jag hade orginal enduro däcken på,tror det går bättre med riktiga crossdäck,fast det backdäcket lär man ju få byta kontstant :D )

Shäjt vad sugen man blir på att fräsa ut i skogen nu :kär Slits crossdäck så mycket fortare än vanliga off-roaddäck trots att man kör i skog o på grus?
 
TheDude skrev:
Shäjt vad sugen man blir på att fräsa ut i skogen nu :kär Slits crossdäck så mycket fortare än vanliga off-roaddäck trots att man kör i skog o på grus?

vet inte.. skall prova snart :D , hörde att mitas hade gjort något bakdäck med 20-25mm dubb(alltså gummidubb) som skulle ge ett jävla fäste, men xr:en har för mycket pulver för att köra i skogen,

jag provade en gång att vrida på rullen på max i ett sandtag, och fan jag satt på baklyset när jag släpte rullen igen :yoparty , det enda man behöver pulvret till igentligen är på asfalt när man kör med motard däcken,fast då vill man ha mer :lol
 
DwD skrev:
vet inte.. skall prova snart :D , hörde att mitas hade gjort något bakdäck med 20-25mm dubb(alltså gummidubb) som skulle ge ett jävla fäste, men xr:en har för mycket pulver för att köra i skogen,

jag provade en gång att vrida på rullen på max i ett sandtag, och fan jag satt på baklyset när jag släpte rullen igen :yoparty , det enda man behöver pulvret till igentligen är på asfalt när man kör med motard däcken,fast då vill man ha mer :lol


Jag höll på att loppa XRen efter en grusbus runda.
Kört grus i ett par timmar och sedan när jag kom ut på assfalt ville jag stajla lite, och jävlar, helt plötsligt greppade den hur bra som helst... :lol


Pulver är kul på grusvägar oxå. kanske inte optimalt, men fan så kul att kunna dra loss baken när man vill. :rock

Tycker jag har hittat en perfekt bajk kombination. En TLR som jag :kär och en XR som :rock fett. :)
Visst, ska man bara köra bana, finns det bättre, som en Gixxer 750 och en YZ450... men, jag siktar på att köra gata, och då är mina hojar perfekta. Imho, så klart. :)
Går ingen av dem sönder, elelr blir stula kommer jag inte byta hoj på flera år. Vilket känns skönt, för nu börjar det bli lite mycket pengar på dem... (XR har visserligen inte fått några delar monterade ännu... men det kommer)
 
Last edited:
mm.. saknar min xr lite... för ljudet...

450:n låter bara liten och rapp...


Du behöver inget bakdrev? tahlon självrensande
 
DwD skrev:
vet inte.. skall prova snart :D , hörde att mitas hade gjort något bakdäck med 20-25mm dubb(alltså gummidubb) som skulle ge ett jävla fäste, men xr:en har för mycket pulver för att köra i skogen,

jag provade en gång att vrida på rullen på max i ett sandtag, och fan jag satt på baklyset när jag släpte rullen igen :yoparty , det enda man behöver pulvret till igentligen är på asfalt när man kör med motard däcken,fast då vill man ha mer :lol

Typiskt att man inte har något sandtag här nere...eller rättare sagt något sandtag som man FÅR köra i, hehe :D

Lustgas tillsammans med motardhjulen kanske? höhö :D
 
PutteLiten skrev:
Jag höll på att loppa XRen efter en grusbus runda.
Kört grus i ett par timmar och sedan när jag kom ut på assfalt ville jag stajla lite, och jävlar, helt plötsligt greppade den hur bra som helst... :lol


Pulver är kul på grusvägar oxå. kanske inte optimalt, men fan så kul att kunna dra loss baken när man vill. :rock

Tycker jag har hittat en perfekt bajk kombination. En TLR som jag :kär och en XR som :rock fett. :)
Visst, ska man bara köra bana, finns det bättre, som en Gixxer 750 och en YZ450... men, jag siktar på att köra gata, och då är mina hojar perfekta. Imho, så klart. :)
Går ingen av dem sönder, elelr blir stula kommer jag inte byta hoj på flera år. Vilket känns skönt, för nu börjar det bli lite mycket pengar på dem... (XR har visserligen inte fått några delar monterade ännu... men det kommer)

Dina hojar har ju en likhet oxå...båda två låter riktigt fint ;) Blir det slip-on till XR'en till våren/sommaren kanske? :) (du skulle ju kunna låna en dämpare från tillern och montera på XR'en, hehe :D)
 
TheDude skrev:
Typiskt att man inte har något sandtag här nere...eller rättare sagt något sandtag som man FÅR köra i, hehe :D

Lustgas tillsammans med motardhjulen kanske? höhö :D

hehe det vore nått! :D
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top