PutteLiten skrev:Fälg vet ej, men ett bakdäck ligger väll ungefär på 600kr i affären.
Honda Center i Helsingborg har 30% rea just nu, om du har vägarna förbi.![]()
Oj, 30% lät ju onekligen mumma

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PutteLiten skrev:Fälg vet ej, men ett bakdäck ligger väll ungefär på 600kr i affären.
Honda Center i Helsingborg har 30% rea just nu, om du har vägarna förbi.![]()
PutteLiten skrev:Jag skulle gissa 100-150 assfalt mil. Men som sagt jag vet inte. Någon sa 50 mil, men jag har kört 60 nu och det finns gott om dubbar kvar.
Kört en del grus oxå, och det sliter annorlunda på dubbarna, mer på kanterna och mindre på toppen.
Grus är bara såååå jävla kul!!![]()
TheDude skrev:Då låter det som om man ska skaffa dubbar så fort som möjligt, hehe. Hur bra grepp har du t.ex i skog och gräs? Blir kanske hellre wheelies än sladdar, hehe?![]()
TheDude skrev:Då låter det som om man ska skaffa dubbar så fort som möjligt, hehe. Hur bra grepp har du t.ex i skog och gräs? Blir kanske hellre wheelies än sladdar, hehe?![]()
PutteLiten skrev:Skog och gräs??
Då har du missat kurvan...
Grus är roligast, och att ligga på sladd där kuligast det oxå, ibland kan man få till det och både spinna och wheela samtidigt.![]()
DwD skrev:jag tycker Xr650r är lite svår att köra i skogen, på vissa ställen så är det för mycket krut i den så det blir konstant hjulspin.
när jag var ute senast så var det en yamahaa 250(senaste 4taktaren),och en xr400 och jag,
250 vägde juh bara 100kg och var väldigt lätt att köra i skogen, xr400 är ju en skitbra slitvarg i skogen, sedan kommer jag med hjulspinn hela tiden. fan va jag fick jobba.. men sedan när vi kom ut på en grus väg, då var det bara säga "hastalavista" och spöa skiten ur dom båda!![]()
![]()
(dock måste jag säga att jag hade orginal enduro däcken på,tror det går bättre med riktiga crossdäck,fast det backdäcket lär man ju få byta kontstant)
TheDude skrev:Shäjt vad sugen man blir på att fräsa ut i skogen nuSlits crossdäck så mycket fortare än vanliga off-roaddäck trots att man kör i skog o på grus?
DwD skrev:vet inte.. skall prova snart, hörde att mitas hade gjort något bakdäck med 20-25mm dubb(alltså gummidubb) som skulle ge ett jävla fäste, men xr:en har för mycket pulver för att köra i skogen,
jag provade en gång att vrida på rullen på max i ett sandtag, och fan jag satt på baklyset när jag släpte rullen igen, det enda man behöver pulvret till igentligen är på asfalt när man kör med motard däcken,fast då vill man ha mer
![]()
DwD skrev:vet inte.. skall prova snart, hörde att mitas hade gjort något bakdäck med 20-25mm dubb(alltså gummidubb) som skulle ge ett jävla fäste, men xr:en har för mycket pulver för att köra i skogen,
jag provade en gång att vrida på rullen på max i ett sandtag, och fan jag satt på baklyset när jag släpte rullen igen, det enda man behöver pulvret till igentligen är på asfalt när man kör med motard däcken,fast då vill man ha mer
![]()
PutteLiten skrev:Jag höll på att loppa XRen efter en grusbus runda.
Kört grus i ett par timmar och sedan när jag kom ut på assfalt ville jag stajla lite, och jävlar, helt plötsligt greppade den hur bra som helst...
Pulver är kul på grusvägar oxå. kanske inte optimalt, men fan så kul att kunna dra loss baken när man vill.
Tycker jag har hittat en perfekt bajk kombination. En TLR som jagoch en XR som
fett.
Visst, ska man bara köra bana, finns det bättre, som en Gixxer 750 och en YZ450... men, jag siktar på att köra gata, och då är mina hojar perfekta. Imho, så klart.
Går ingen av dem sönder, elelr blir stula kommer jag inte byta hoj på flera år. Vilket känns skönt, för nu börjar det bli lite mycket pengar på dem... (XR har visserligen inte fått några delar monterade ännu... men det kommer)
Fixx skrev:mm.. saknar min xr lite... för ljudet...
450:n låter bara liten och rapp...
Du behöver inget bakdrev? tahlon självrensande
TheDude skrev:Typiskt att man inte har något sandtag här nere...eller rättare sagt något sandtag som man FÅR köra i, hehe
Lustgas tillsammans med motardhjulen kanske? höhö![]()
la ut en anonns med 180 munsticke och min original kolvPutteLiten skrev:Antal kuggar och pris?![]()
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |