Nu är gruspiskaren köpt!

Bingo skrev:
Du har ju en vägningsstation på Stenberget, bara 9 km bort från dig. Precisionen på den kan dock vara något diskutabel eftersom den är till för att väga långtradare lastade med macadam :banana

Då får det bli där, det är ju nära och bra :tummenupp...det låter som om det är ett litet grustag också där? Om man ber snällt kanske man kan få...ja...ni vet :D :banana

Var brukar ni köra?

TheDude skrev:
Då får det bli där, det är ju nära och bra :tummenupp...det låter som om det är ett litet grustag också där? Om man ber snällt kanske man kan få...ja...ni vet :D :banana

Var brukar ni köra?
Det är iofs ett stenbrott men det går bra att köra omkring på området ändå. Inte just nere i själva brottet kanske. Eller jo, nere i brottet också. Det är schysst att spetta på nerifrån upp eftersom det är en enda lång högersväng. Man bör dock inte tappa fästet med hjulen...

Tyvärr gillade de inte att jag körde runt därinne så de satte stora stenbumlingar där jag brukade köra in. Jag kommer ändå in om jag vill men jag har ingen lust att jävlas med dem eftersom de är mina grannar.

Bingo skrev:
Det är iofs ett stenbrott men det går bra att köra omkring på området ändå. Inte just nere i själva brottet kanske. Eller jo, nere i brottet också. Det är schysst att spetta på nerifrån upp eftersom det är en enda lång högersväng. Man bör dock inte tappa fästet med hjulen...

Tyvärr gillade de inte att jag körde runt därinne så de satte stora stenbumlingar där jag brukade köra in. Jag kommer ändå in om jag vill men jag har ingen lust att jävlas med dem eftersom de är mina grannar.

Ok, det hade varit kul ifall de hade tillåtit en att köra där, fast där är väl bara dagdrömmar antar jag, hehe.

Hur var det nu? Du har både cross och lv-reggad offroad? Minns inte riktigt.

Napsyl skrev:
Öhhh du Bingo e du i från Skurup ???
Jepp bor i kommunen. Fast utanför, på Stenberget.

TheDude skrev:
Ok, det hade varit kul ifall de hade tillåtit en att köra där, fast där är väl bara dagdrömmar antar jag, hehe.

Hur var det nu? Du har både cross och lv-reggad offroad? Minns inte riktigt.
En cross har jag och en Aprilia Pegaso. Fast pegason är mer en off-road-lookalike.

TheDude skrev:
Skulle vara kul att väga min hoj någonstans för jag har ingen aning vad den väger, hehe. Men -04'an väger som du sa 168 kg torr. Sen saknar min batteri och elstart + annat avgassystem. Den känns inte så värst tung, så jag gissar på ca. 140 - 150 kanske :)

Hämta din badrumsvåg, kör upp framhjulet, läs av vikten,
kör upp bakhjulet, läs av och summera, kan inte bli enklare :rofl

Bingo skrev:
En cross har jag och en Aprilia Pegaso. Fast pegason är mer en off-road-lookalike.

Ok, typ Varadero, V-Strom och liknande? Det går väl ganska bra och köra långt på Pegason också? (syftar på körställningen)

Holy Rider skrev:
Hämta din badrumsvåg, kör upp framhjulet, läs av vikten,
kör upp bakhjulet, läs av och summera, kan inte bli enklare :rofl

Shäjt pomfräjt, var det SÅ enkelt, hehe :D Nästan bud på att testa det när man har vägt hojen bara för att se hur pass mycket/lite det slår fel :p :D

krattis!!!.. fan.. många märka märka att det är roligare med en offroad/motard!!

e lite full xå ursääkcta staavningen :fyllisar

DwD skrev:
krattis!!!.. fan.. många märka märka att det är roligare med en offroad/motard!!

e lite full xå ursääkcta staavningen :fyllisar

Jo, jag måste säga att det är kul som attan :tummenupp Får ju bra träning tack vare kickstarten också, höhö :D

Har du hittat några bra grusvägar där nere??

Jag skulle lätt köra 5 mil bara för att hitta en grymm lång och kurvig grusväg, som jag kan sladda omkring på utan att störa för många.

I dag var en Dålig XR dag...
Började med att wheela förbi en polisbil... :dummer
Som tur var satt de nog inte i bilen just då...

Fortsatte för att börna lite grus på ett favis stäle, men VAFAN! där stog en polisbil till parkerad!

Såg ytterligare en smurf är jag åkte omkring planlöst.

Nu vill jag hitta en BRA grusväg...

PutteLiten skrev:

Jag skulle lätt köra 5 mil bara för att hitta en grymm lång och kurvig grusväg, som jag kan sladda omkring på utan att störa för många.

Fortsatte för att börna lite grus på ett favis stäle, men VAFAN! där stog en polisbil till parkerad!

hehe, du får flytta in regplåten i hjulhuset... blir nått som jag skall göra under vintern,
du har en av marknadens bästa grushojjar,, snuten e nog inge problem på grusvägar :hihi

TheDude skrev:
Ok, typ Varadero, V-Strom och liknande? Det går väl ganska bra och köra långt på Pegason också? (syftar på körställningen)
Nja, det är en 650 cc enstånka. Den är väldigt bekväm kortare turer och inne i stan men man får lite träsmak om man kör långt - sadeln är ganska smal och man har hela kroppsvikten på rumpan. Inget allvarligt och jag skulle inte tveka att åka på semester med den. Jäkligt "snäll" båge på något sätt, svårt att inte tycka om den trots alla dess brister (brist på pulver, svampig fjädring osv).

PutteLiten skrev:

Jag letar fortfarande efter riktigt fina grusvägar här nere, jag ska hojta till om jag hittar något intressant! :tummenupp Det finns som sagt militärens lilla endurobana här nere som jag ska köra ut och provköra så snart som möjligt för att se om den är rolig att köra på!

Då får man säga att du hade lite tur samtidigt eftersom du inte blev stoppad, hehe :D

Finns det några fina vägar där uppe då?

Bingo skrev:
Nja, det är en 650 cc enstånka. Den är väldigt bekväm kortare turer och inne i stan men man får lite träsmak om man kör långt - sadeln är ganska smal och man har hela kroppsvikten på rumpan. Inget allvarligt och jag skulle inte tveka att åka på semester med den. Jäkligt "snäll" båge på något sätt, svårt att inte tycka om den trots alla dess brister (brist på pulver, svampig fjädring osv).

Aha, ok! Så det är ingen direkt grusbusare?

TheDude skrev:
Jag letar fortfarande efter riktigt fina grusvägar här nere, jag ska hojta till om jag hittar något intressant! :tummenupp Det finns som sagt militärens lilla endurobana här nere som jag ska köra ut och provköra så snart som möjligt för att se om den är rolig att köra på!

Då får man säga att du hade lite tur samtidigt eftersom du inte blev stoppad, hehe :D

Finns det några fina vägar där uppe då?

Inga bra direkt runt Hbg, men till helgen så ska vi upp till åsen, och Blue ska visa lite fina vägar. Där ska finnas bra vägar, har jag hört. :)

Jag letar dock oxå fortfaradne. Jag VET att det finns en bra väg, men jag hittar inte den igen. Man körde på den vid uppkörningen...

PutteLiten skrev:
Inga bra direkt runt Hbg, men till helgen så ska vi upp till åsen, och Blue ska visa lite fina vägar. Där ska finnas bra vägar, har jag hört. :)

Jag letar dock oxå fortfaradne. Jag VET att det finns en bra väg, men jag hittar inte den igen. Man körde på den vid uppkörningen...

Ok! Hittar ni något skojsigt där uppe så kommer jag upp någon dag och gasar med er :tummenupp

Har du manuell eller automatisk dekomp på XR'en? Jag minns inte riktigt hur det är på XR'en.

Jag har automatisk på min, men det har ändå hänt en gång att den "sparkade" när jag råkade göra misstaget att gasa när jag skulle starta den och den var helt kall. Men man lär sej snabbt att inte röra gasen, hehe :D

Både och... :hihi

Men, för att starta är det en viss ritual man måste gå igenom. Man använder då den manuella decompen, och så smeker man hojen så hon blir riktigt k**, och kickar igång henne bestämt men ej våldsamt... :hihi

Jag har bara fått ont en gång, men sedan jag köpte mina Alpinestar Vector så behöver jag inte oroa mig längre. Och förspelet inför start är inte lika viktigt längre...

Röra gasen ska man som sagt itne på XRen heller, om man inte behöver motionen då förståss... :lol

Bifogat

• vectorblk.jpg
    vectorblk.jpg
    18.4 KB · Visningar: 26
PutteLiten skrev:
Både och... :hihi

Men, för att starta är det en viss ritual man måste gå igenom. Man använder då den manuella decompen, och så smeker man hojen så hon blir riktigt k**, och kickar igång henne bestämt men ej våldsamt... :hihi

Jag har bara fått ont en gång, men sedan jag köpte mina Alpinestar Vector så behöver jag inte oroa mig längre. Och förspelet inför start är inte lika viktigt längre...

Röra gasen ska man som sagt itne på XRen heller, om man inte behöver motionen då förståss... :lol

jepp hon är en riktigt kåt slyna som måste få smisk på rätt sätt annars får man inte rida :hihi

stövlarna ser ju bra ut, hur är det att gå med dom?är dom jätte styva eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT