Nu är gruspiskaren köpt!

DwD skrev:
jepp hon är en riktigt kåt slyna som måste få smisk på rätt sätt annars får man inte rida :hihi

stövlarna ser ju bra ut, hur är det att gå med dom?är dom jätte styva eller?

Japp, jättestyva. Men de ska mjuka till sig efter ett tag. Men att gå på planmark är inget problem, trappor är roligare... :lol

Jag har redan märkt att man vänjer sig fort vid dem. :)

PutteLiten skrev:
Både och... :hihi

Men, för att starta är det en viss ritual man måste gå igenom. Man använder då den manuella decompen, och så smeker man hojen så hon blir riktigt k**, och kickar igång henne bestämt men ej våldsamt... :hihi

Jag har bara fått ont en gång, men sedan jag köpte mina Alpinestar Vector så behöver jag inte oroa mig längre. Och förspelet inför start är inte lika viktigt längre...

Röra gasen ska man som sagt itne på XRen heller, om man inte behöver motionen då förståss... :lol

hehe, jo jag har också märkt att förspelet är viktigt när man bara har kickstart, annars blir det ingenting av det, eller som du sa: såvida man inte absolut behöver motionen :D

Stövlarna såg riktigt fina ut! Vad fick du ge för dem? Jag kan tänka mej att det känns lite tryggare att köra i terräng och liknande med ordentliga skydd på fötterna! :tummenupp

TheDude skrev:
hehe, jo jag har också märkt att förspelet är viktigt när man bara har kickstart, annars blir det ingenting av det, eller som du sa: såvida man inte absolut behöver motionen :D

Stövlarna såg riktigt fina ut! Vad fick du ge för dem? Jag kan tänka mej att det känns lite tryggare att köra i terräng och liknande med ordentliga skydd på fötterna! :tummenupp

Jag har fått till det numera med kicken. Idag startade hon på första kicken, och då hade hon ändå stått i en vecka. :rock

Jag gav 2600kr för dem. De kostar igentligen 2900kr, men är man medlem i HMCK (Helsingborg crossklubb) så har man 10% på Yamma Center i Hbg. :)

Jag tycker det är otrolig skillnad att köra med dessa jämfört med sporthojs boots.
Med de vanliga kändes det inte riktigt säkert att slänga ner foten i tid och otid. men med dessa så är det inget man tänker på, man bara trycker ner foten och glider igenom kurvan. :)

Jag märkte att crossboots var generellt dyra, siktade på "billiga" först, runt 1500kr. Men upptäckte att de "billigaste" jag hittade kostade 1995:- Och då tyckte jag att jag kunde lägga till 600 och få de jag ville ha.

Jag och Blue var ute på en FETE runda idag. :yoparty
Blue visade fin fina grusvägar på åsen.
Så om du inte hittar grus där nere får du komma upp och åka en sväng med oss. :)
Tänk bara på att det mörknar vid 16.30 tiden eller så, och då ser man inte ett skit i skogen! Så vill man ha en "heldag" är det uppstigning "tidigt" som gäller. :)

PutteLiten skrev:
Jag har fått till det numera med kicken. Idag startade hon på första kicken, och då hade hon ändå stått i en vecka. :rock

Jag gav 2600kr för dem. De kostar igentligen 2900kr, men är man medlem i HMCK (Helsingborg crossklubb) så har man 10% på Yamma Center i Hbg. :)

Jag tycker det är otrolig skillnad att köra med dessa jämfört med sporthojs boots.
Med de vanliga kändes det inte riktigt säkert att slänga ner foten i tid och otid. men med dessa så är det inget man tänker på, man bara trycker ner foten och glider igenom kurvan. :)

Jag märkte att crossboots var generellt dyra, siktade på "billiga" först, runt 1500kr. Men upptäckte att de "billigaste" jag hittade kostade 1995:- Och då tyckte jag att jag kunde lägga till 600 och få de jag ville ha.

Så om du inte hittar grus där nere får du komma upp och åka en sväng med oss. :)
Tänk bara på att det mörknar vid 16.30 tiden eller så, och då ser man inte ett skit i skogen! Så vill man ha en "heldag" är det uppstigning "tidigt" som gäller. :)

Första kicken har jag inte lyckats med ännu, brukar bli andra eller tredje såvida man inte har tagit en adrenalinspruta innan, hehe :D

Det kanske blir till att skaffa ett par sådana såsmåningom...efter att man har jobbat lite, hehe :D

Jag kommer gärna upp och gasar med er så fort jag skaffat ett off-roaddäck bak till den :tummenupp.

Var det långa vägar? (ju längre desto bättre, hehe :D)

Ta det inte så bokstavligt. Men innan 12 måste ni nog lämna Malmö, om vi kör vintertid. Det blir mörkt vid 16....

Och, jag tänkte på er ungdommar, ni anser ju ofta att allt före 12 på förmiddagen är fortfarande natt... :D

:hej

Dude, vi körde 5-5.5 mil, mest grus, och det fanns mer att köra, men det blidde mörkt och i regnet såg man inget i mörkret...

PutteLiten skrev:
Ta det inte så bokstavligt. Men innan 12 måste ni nog lämna Malmö, om vi kör vintertid. Det blir mörkt vid 16....

Och, jag tänkte på er ungdommar, ni anser ju ofta att allt före 12 på förmiddagen är fortfarande natt... :D

:hej

Vadå? Är det inte natt då, då? :D

Nä, men skämt åsido så är den tiden lugnt för min del :tummenupp Jag ska bara få tummarna loss och fixa ett off-roadbakdäck :D

PutteLiten skrev:
Dude, vi körde 5-5.5 mil, mest grus, och det fanns mer att köra, men det blidde mörkt och i regnet såg man inget i mörkret...

Oj, då låter det väldigt najs :tummenupp (inte regnet alltså, utan vägarna, hehe) Man skulle haft inbyggd nightvision i dagens mc-hjälmar :D

Kan föressten säga att jag igår blev en erfarenhet rikare, att starta på blöta löv i en skog med SM-bakdäck är som att starta på is med banslicks, hehe

PutteLiten skrev:

Blue är han en busschaffis?

DwD skrev:
Blue är han en busschaffis?

Det brukar stå bussar på det stället som betalar min lön... :3freak

Ibland klär jag mig som en vanlig man och står parkerad vid Kaknästornet... :)

Blue skrev:

Då får man åka gratis när man befinner sej där uppe i trakterna då? haha :tungan :D

Blue skrev:

jepp .. träffade dig där.. tackar för tidningen!! :tummenupp

Någon av er som har något hum om vad ett off-roaddäck + fälg kan kosta?

TheDude skrev:
Någon av er som har något hum om vad ett off-roaddäck + fälg kan kosta?

Fälg vet ej, men ett bakdäck ligger väll ungefär på 600kr i affären.
Honda Center i Helsingborg har 30% rea just nu, om du har vägarna förbi. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT