Nu är det helt vilt med popupannonser!

Haft både höns och ankor.

Relevant...

Screenshot_20250926-055853.png

Det blir till sist inte mycket forum kvar att titta på:

Screenshot_20250925-073635.png

Jag trodde kanske att bristen på reaktioner i tråden kunde bero på att man valde att dansa efter den tyske Herrens pipa och lade sin semester i Augusti, men nu har vi September och inget händer.

Ett forum dör så lätt, om man verkligen anstränger sig och vill bli av med det...

Hur går det för forumägare, administratörer och moderatorer med att rensa upp DENNA JÄVLA SÖRJA…???

Ja. Jag är lite lätt irriterad. Jag skrev precis ett långt inlägg avsett för en tekniktråd. Sedan poppade en stor jävla banner upp med reklam för gaffeltruckar och pallställage. Mitt framför min text. I ivern att klicka bort denna lyckades jag stänga hela weblässren och nu är hela texten borta, naturligtvis.

Jag tänker inte skriva texten igen, för nu får det tamejfan vara nog. Giriga jävla forumägare som profiterar på andras kunskaper och erfarenheter utan att bry sig om att forumet håller på att bli till ren dynga…! Jag loggar ut på obestämd tid och i alla fall tills det blir någon förbättring.

Hur går det för forumägare, administratörer och moderatorer med att rensa upp DENNA JÄVLA SÖRJA…???

Ja. Jag är lite lätt irriterad. Jag skrev precis ett långt inlägg avsett för en tekniktråd. Sedan poppade en stor jävla banner upp med reklam för gaffeltruckar och pallställage. Mitt framför min text. I ivern att klicka bort denna lyckades jag stänga hela weblässren och nu är hela texten borta, naturligtvis.

Jag tänker inte skriva texten igen, för nu får det tamejfan vara nog. Giriga jävla forumägare som profiterar på andras kunskaper och erfarenheter utan att bry sig om att forumet håller på att bli till ren dynga…! Jag loggar ut på obestämd tid och i alla fall tills det blir någon förbättring.
Kan bara tala för mig själv men jag som simpel moderator kan inte påverka detta tyvärr.

Känns som man givit upp...?

Screenshot_20251006-162927.png

Edit:

Ja, åsso den där pop-uppen i nederkant som gör att man inte kommer åt att posta sitt inlägg utan att kryssa bort rutan - och 1 av 3 gånger hamnar man på skitreklamshelvetesstället istället.

Screenshot_20251006-163312.png

Jag ändrar mig från "givit upp" till "bestämt sig för att lägga ner."

Alltså, det där är ju inte okej på något sätt.

@Swedie, står MOTORRAD Sverige för det där?

Med vänlig hälsning,

Vad innebär lätt lokala tjejer? :va 😅

Sänk blodtrycket och kör adblock. Avaktiverar det på en del siter men har inga problem eller samvetskval att köra det på sidor där man implementerar annonsering dåligt.

Jag har inget att säga till om längre runt annonserna och har nämnt problemet.

Du får tyvärr höra av dig till Bike / Motorrad / Gerry.

Eller aktivera adblock.

Ja jag kör Tapatalk på mobilen till 99% (gissa varför?) så jag slipper se det. :)

Men jag tror nog att ägaren gärna slipper förknippas med trafficking och prostitution. I den mån det inte bara är bedrägerier.

Med vänlig hälsning,

Ja jag kör Tapatalk på mobilen till 99% (gissa varför?) så jag slipper se det. :)

Men jag tror nog att ägaren gärna slipper förknippas med trafficking och prostitution. I den mån det inte bara är bedrägerier.

Med vänlig hälsning,
Såklart jag håller med och annonserna har skjutits över på ett säljande företag och detta är förstås problematiskt.

Jag kommer meddela Gerry om denna tråd och se om han kan ta diskussionen med företaget i fråga som sköter försäljningen (ett "svenskt" vad jag vet).

Last edited:
Är det samma säljföretag som becknade kombilotter från spanien :va :hihi
Inte säkert det är dom.

Det finns tyvärr "smarta" nätverksannonsörer som trycker ut ren gojja i Google Adsense nätverk. Man måste då ibland per annonser blockera dom. Omvänt vore ju välja ut enbart vissa men det är omöjligt mycket tid.

Bästa är att som nu rapportera om det blir för mycket så kommer Gerry hantera det.

INGEN vill ha dom. Så mycket är jag säker på, detta är alltså ett misstag att "snuskannonser" kommer ut som är typiskt spam precis som alla dessa mails med dating hit och dit.

Givit upp, alltså?

Screenshot_20251016-112623.png

Jag sällar mig till Alatalos protest och tar en reklampaus.

Men först: ett försök att resonera:

Tyvärr kostar det en hel del att hålla sajten igång, så vi behöver annonsintäkter för att finansiera detta.
Hoppas på förståelse.
Hälsning
Gerry Nordström

Vilken sajt? Forumet?
Kanske det.
Något som absolut torde kosta pengar att hålla igång är Bike/Allt om MCs/Motorrad Nordics hemsida med nyheter och puffar för kommande nummer.

Lägg Googleannonserna och sexreklamen där då!

Inte så sugen på det...?
Det kanske till och med är så att forumet genererar mer trafik än huvudsidan?
...ännu så länge.

Hur som helst är ett forum ett levande väsen. Det är till allra största delen deltagarnas egna skrivande som drar besök till sidan.

Damn, vi är content creators hela bunten som skriver och bidrar här!
Hur belönas vi?
Per ord, per inlägg eller via de reaktioner våra inlägg genererar?

Eller inte alls?
Eller straffas vi rent av med idiotreklam och popupper underifrån som förhindrar oss att posta våra inlägg...?

Jag tar reklampaus, och hoppas innerligt kunna komma tillbaka.

Sporthoj.com var det sista fungerande motorcykelforumet.

Hur vill du bli ihågkommen, Gerry?
Som tidningstycoon med förmåga att navigera sin skuta på ett oroligt hav - och dessutom lämna sina konkurrenter bakom sig i stiltjebältet...?

...eller den som sumpade sporthoj.com utan att ens tjäna några stålars på det?

Trist och tråkigt. Egoistiskt kan jag säga att jag alltid har adblock uppdaterad o fräsch. Det är olidligt idag 2025 att surfa på Internet utan fungerande adblock. Synd om sajterna. Men tja, jag bryr mig inte.

Finns det inte reklam som inte stör? Jag kör med Brave webläsare och den tar ju till och med annonserna på Youtube. Försökte stänga av blockerare här på Sporthoj men det går ju fan inte. För länge sedan fanns det banner annonser. Dom var inte svinjobbiga som dagens. Jag bara utgår från att de allra flesta har adblockers på sina läsare. Ingen orkar väl se på all skitreklam på nätet och annonsörerna antar jag räknar med detta? Eller är det bara jag och tre till?

Finns det inte reklam som inte stör? Jag kör med Brave webläsare och den tar ju till och med annonserna på Youtube. Försökte stänga av blockerare här på Sporthoj men det går ju fan inte. För länge sedan fanns det banner annonser. Dom var inte svinjobbiga som dagens. Jag bara utgår från att de allra flesta har adblockers på sina läsare. Ingen orkar väl se på all skitreklam på nätet och annonsörerna antar jag räknar med detta? Eller är det bara jag och tre till?
Närå vi är inte ensamma, många kör så. Kör som du Brave/adblock då funkar till och med Youtube som du säger. Annars är det segt som smör o titta på nåt där. Annonsörerna tar kål på sin egen marknad, och nu med AI sammanfattning så försvinner mer o mer trafik från många sajter. Tidigare funkade väl annonser okayish även om jag ändå blockade dem. Men numera är det galet.

Nyheter
GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back