Nu är det helt vilt med popupannonser!

Är det tillängnat Sherwin som försvann från SH?

The Same.

Han var aldrig inne hos oss. Han arbetade på ett mycket större plan. Globalt, typ.
Fast i Amerika.

Många minns bara Shervin RRR för sitt banbrytande rambrytande forced induction cowl,

zx-10r-owner-modifies-his-bike-making-his-own-exhaust-and-cutting-holes-in-the-frame.jpg

...men det är verkligen han som även gjort megafonen i popnitad tunnplåt i bilden ovan.

Jag tyckte formen på systemet från Temufyndet påminde stort om Shervins blås.

The Same.

Han var aldrig inne hos oss. Han arbetade på ett mycket större plan. Globalt, typ.
Fast i Amerika.

Många minns bara Shervin RRR för sitt banbrytande rambrytande forced induction cowl,

View attachment 519059

...men det är verkligen han som även gjort megafonen i popnitad tunnplåt i bilden ovan.

Jag tyckte formen på systemet från Temufyndet påminde stort om Shervins blås.
H2R ser ut såhär:
1753897524515.jpeg

Upplever forumet som sämre än någonsin:

Screenshot_20250811-081546.png

Har svårt att läsa, och skriver man inlägg kommer det sura pop-ups ivägen man måste klicka bort för att komma vidare.

Sedan: aktualiteten...

Screenshot_20250811-081146.png

Alltid i ofas. The annonsträck of my life.

Så, fråga: var det så här det var tänkt?
Ett annat forum med denna densiteten reklam hade jag lämnat direCkt.

De där annonserna som ligger längst ner på skärmen så man inte kan se "skicka svar" är inte så väldesignade.

Screenshot_20250811-091839.png
Vidaxl fortsätter försöka sälja prylar av tveksam funktion. Temu vill att jag köper kvinnokläder. Oftast bh. Blocket tycker att jag vill köpa gamla amerikanare.

Men wtf typ, det finns lösningar mot popups, jag använder browsern "Brave" som har chrome som bas. Annonsfritt på SH och andra siter, enda nackdelen som jag har upplevt är att youtube fuckar upp ibland men det är ju bara att copypasta länken till nån annan browser (firefox).

www.brave.com finns till alla operativsystem
Get Brave

1754897326088.png

Jag ser gärna reklam om det är seriöst utfört och inte blockerar det jag är på sidan för att göra. Det kostar säkert pengar att ha ett forum tillgängligt för allmänheten, men jag tror inte man tjänar på att göra folk irriterade.

Nu börjar det faktiskt bli snudd på parodi, så frågan är om det snart är dags att ta en längre paus från denna dynga...?

Ett forum är ju bestående av användarna som står för innehållet. Bredd, spänst och attraktivitet för annonsörer bygger på att det är levande och dynamiskt samt att folk faktiskt gillar att ”vistas” där. Inget mer.

Ergo: Se till att användarupplevelsen är bra, då kommer användarna att stanna och fler tillkomma. Hur löser man det ekonomiska?

Lite reklam i form av enkel banner som ligger längst upp/ned är alltid okej.

Dynamiskt skit som måste klickas bort eller flyttas bort är aldrig okej. BIG nono!

Frivillig sponsring där användare får en liten badge på ikonen om man swishar en tjuga varje år är okej. Kan med fördel kombineras med verifierad identitet för att ytterligare försvåra för trollen.

Fokus på hoj och hojrelaterat. Ett absolut villkor för framgång. Självklart tillåtet med annat men det känns sjukt märkligt med ett hojforum där ämnet hoj inte ens platsar på topp 10…

advrider.com är ett mönster som jag ser det. Tolerant, bra fokus, inte massa skit. Många användare från hela världen och… uppenbarligen har de löst det ekonomiska på ett bra sätt.

Reklam är fördummande och förnedrar användaren som faktiskt är den som gör insatsen.

Skärp er nu Gerry mfl, det här duger inte. Alls.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fixa alla jävla popup-skit. Det får mig snart att ge upp detta forum helt. Så löjligt dåligt, 1998 ringde och ville ha tillbaka sin javascript-skit.

Håller med, popup reklamen är väldigt störande då den inte alls är mc relaterad.

Last edited:
Så bra, jag har varit här några gånger för att försöka notera att reklamen är stökig men mängden "roliga" gubbskämt fick mig att tro att tråden skiftat fokus.

Men wtf typ, det finns lösningar mot popups, jag använder browsern "Brave" som har chrome som bas. Annonsfritt på SH och andra siter, enda nackdelen som jag har upplevt är att youtube fuckar upp ibland men det är ju bara att copypasta länken till nån annan browser (firefox).

www.brave.com finns till alla operativsystem
Get Brave

View attachment 519595

Jag testar Brave nu och den fungerar utmärkt, det blir väldigt välstädat och snyggt :)

Jag har haft som princip att inte använda adblockers eftersom jag tycker att vissa hemsidor måste få leva och är då ofta beroende av sponsorer.
Men nu när det fullständigt exploderar med annonser på sporthoj så blir det för mycket, speciellt när jag är på telefonen vilket är det vanligaste för mig.
Problemet för redaktionen är ju att ju fler annonser som sprutar ut, desto fler av de tilltänkta mottagarna av reklamen kommer ju att använda ad-blocker och/eller browsers som Brave, och då kommer ju reklamen iallafall inte att komma målgruppen till gagn.

Det måste gå att kunna hitta ett stillsammare sätt att visa reklam på så att vi som är på forumet kan acceptera reklamen utan att behöva ta till motåtgärder? Det är ju iallafall 2025 nu... :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti