Nu är det helt vilt med popupannonser!

Lägg till att Tapatalk strular med tvåfaktorsinloggningen så den skickar SJU (7) mejl med olika koder som inte fungerar så man måste logga ut manuellt och logga in igen, först då får man EN (1) kod och kan logga in. Nästa dag, om igen trots att det skall funka i 30 dagar.

Webversionen stod jag ut med i exakt tre minuter.

Så dödar man ett forum. Tack och godnatt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag tror inte att det finns några gratis luncher någonstans och jag är därför väldigt tveksam till adblockers eller annan ful-programvara. Eller påstår ni att någon skapar dessa helt gratis och delar ut dem gratis utan några som helst intäkter…?
Det kan ju trots allt vara så att andra har mulnat totalt på reklam och byggt ad blockers och som hämnd mot reklamen sprider dom gratis. Det hade jag gjort om jag hade tid och energi till det.

Jag kör DuckDuckGo på både iPhone och PC, tror det är något tillägg med blockerar också. Ser inte någon annons tror jag.

Andra forum, ex. Robsoft, https://forum.robsoft.nu/index.php
Så är det ingen reklam alls. Är det beroende på vilken väg/hur man väljer att drifta sidan som avgör om det ska vara reklam? Kanske just Robsoft betalas av ägarens firma?

När man kör ifån så blir det humoristiskt dåligt, då lägger sig reklam över reklamen, så att man inte kan se reklamen för att reklamen är i vägen.
Jag kör på iPhone och det funkar rätt bra när man har nån slags adblocker , jag får väldigt lite popup reklam
Kör genom Safari webläsare med, är väl den som är standard

Det kan ju trots allt vara så att andra har mulnat totalt på reklam och byggt ad blockers och som hämnd mot reklamen sprider dom gratis. Det hade jag gjort om jag hade tid och energi till det.

Hämnd är en stark drivkraft, men inte ens nära drivkraften i ekonomisk vinning…så det tror jag helt enkelt inte på.

Hämnd är en stark drivkraft, men inte ens nära drivkraften i ekonomisk vinning…så det tror jag helt enkelt inte på.
Finns det ett företag bakom så måste det ju dras in pengar. Är det en ensam autist som tröttnat på reklam kan det mycket väl vara ren hämnd eller närmast religiös drivkraft.
Många av reklamblockerarna började ju som något sånt, men de flesta ägs av företag nu.

Det filter jag har i min router är bara brandväggsregler som blockerar urlar baserat på logik och kända reklamcdner. Hyfsat enkelt, och tar det mesta irriterande skit.
Det är en blockering på hög med datainsamlingsservrar som blockerade med, för att göra det lite svårare för pervobolagen att flukta.

Last edited:
Jag har Adblock i Firefox och ser sällan annonser men får ibland frågan om ekonomiskt bidrag (tror jag).

Alltså vem klickar på en sådan banner? ”Nästan ingen klarar detta test?” Det måste ju vara en så ofantlig låg ROI på det där.

Alltså vem klickar på en sådan banner? ”Nästan ingen klarar detta test?” Det måste ju vara en så ofantlig låg ROI på det där.

Folk med hybris och risig självkontroll?
Typ någon av alla 85% som kör bil bättre än genomsnittet?

Sådana kan nog känna en utmaning i det läget...

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul