Nostalgi, ungdomens pärla tillbakaköpt, GSXR 750 1996. Dags att få fason på den.

Nu var den blåaktig enligt vittnet, men om det är manligt så kör vi på det. Bra tråd!
Inget jag känner igen, lite svartrök vid gaspådrag är ändå inget jag hade brytt mig om.

Min är troligen på upphällningen i tätningarna, ryker bra när jag motorbromsar, känns manligt! :D
 
Nu går den riktigt mycket bättre.

Tidigare:

Needle clip in center of five possible.
Pilot Jet 12,5
Pilot Screw two turns out
Main 1 and 4 - 127,5
Main 2 and 3 - 125
Float height 7mm


Nu:

Needle clip one up from center of five possible.
Pilot Jet 15
Pilot Screw 2,5 turns out
Main 1 and 4 - 132,5
Main 2 and 3 - 130
Float height 7mm


Galen skillnad över hela registret. Mjuk och fin tomgång, bra drag direkt från start och sen drar den jämnt hela vägen till varvstopp.

Ska bli kul att se resultatet efter nästa bänkkörning, hoppas Ebos har en tid i veckan.
 
Nu går den riktigt mycket bättre.

Tidigare:

Needle clip in center of five possible.
Pilot Jet 12,5
Pilot Screw two turns out
Main 1 and 4 - 127,5
Main 2 and 3 - 125
Float height 7mm


Nu:

Needle clip one up from center of five possible.
Pilot Jet 15
Pilot Screw 2,5 turns out
Main 1 and 4 - 132,5
Main 2 and 3 - 130
Float height 7mm


Galen skillnad över hela registret. Mjuk och fin tomgång, bra drag direkt från start och sen drar den jämnt hela vägen till varvstopp.

Ska bli kul att se resultatet efter nästa bänkkörning, hoppas Ebos har en tid i veckan.

Det är riktigt kul när det blir sån skillnad mot innan bänkningen, gratulerar! Vad hoppas du på efter nästa bänkkörning? Är det nytt rör som ska justeras in?
 
Förra ägaren körde min 900rr -92 (slipon, dynojet) på Ebos bänk (MJP 2100) för 6 år sen när den gått ca 5000 mil, den gav 112hk/84nm!
Kanske intressant som jämförelse. Imponerad över dina siffror! :fyllisar
 
Jag har inga förhoppningar alls faktiskt, dock riktigt glad att den gav 120 med felbestyckning. Blir det högre nu kanske med rätt munstycken eller bara att det blir ett bredare användbart register?

Körde hojen ny precis inkörd 1996 med samma slipon i övrigt helt original i dyno hos Halmstad Gustav och på de papperna stod det 136,4 hp. Måste väl varit nåt omräknat till vevaxel eller liknande. :)

Inget är ändrat sen 1996 så det känns konstigt att behöva bestycka om så mycket, den gick riktigt fint förr helt original med bara slipon. Riktigt trevlig cykel att åka på ett hjul med då när man var ung och tuff... Nu för tiden räcker det med en fräsig rivstart eller två...

Har sett folk plöja mycket pengar i sina SRAD´s för att nå mina siffror så klart det är kul att den går så fint helt orörd med så många mil i ryggen.
 
Ingen större skillnad i effekt, upp några hästar till 122 men desto mer användbara.
Fortfarande riktigt fet i mellanregistret och en dipp vid 9000 varv.

Ska jag änka nålen ett steg till? Då är clipset på högsta spåret.

Så justeringarna gav mig detta:
 

Bifogat

  • _MG_0885.jpg
    _MG_0885.jpg
    40.2 KB · Visningar: 76
  • _MG_0886.jpg
    _MG_0886.jpg
    39.5 KB · Visningar: 102
nålhöjden har ingen påverkan på fullgas (bara1/3-2/3)
det börjar bli lit mer jobb att fixa, andra emulsjonsrör o om det finns luftkorrigerings munstycken på förgasarna
börjar bli dags att sitta nöjd med ett fint resultat :), eller spendera mycket pengar på bänk/munstycken o rör
 
Ska lacka grenröret i vinter, ser tyvärr lite skabbigt ut och sen blir det att renovera bromspumpen med en renoveringssats. Ska jag sen ta den längre i skick handlar det om att köpa nya originaldelar och det känns lite överkurs.

Allt som allt landade det strax under 30 pengar med inköp.
 

Bifogat

  • 20140818_184953.jpg
    20140818_184953.jpg
    248.3 KB · Visningar: 114
  • 20140818_185015.jpg
    20140818_185015.jpg
    246.2 KB · Visningar: 93
  • 20140818_185032.jpg
    20140818_185032.jpg
    246.8 KB · Visningar: 94
  • 20140818_185202.jpg
    20140818_185202.jpg
    248.3 KB · Visningar: 99
  • 20140818_185212.jpg
    20140818_185212.jpg
    246.6 KB · Visningar: 101
  • 20140818_185226.jpg
    20140818_185226.jpg
    228 KB · Visningar: 105
Hej, enligt Mikunis med fleras guide, börjar man med att se till att du har rätt på fullgas- huvudmunstycke då den påverkar de övriga områdena -mer eller mindre. Tror braigasen har instruktionerna på hemsidan
 
Ska lacka grenröret i vinter, ser tyvärr lite skabbigt ut och sen blir det att renovera bromspumpen med en renoveringssats. Ska jag sen ta den längre i skick handlar det om att köpa nya originaldelar och det känns lite överkurs.

Allt som allt landade det strax under 30 pengar med inköp.

Du har helt klart fått mycket hoj för pengarna. Och då är inte nostalgin inräknad.
 
Ska lacka grenröret i vinter, ser tyvärr lite skabbigt ut...

Hur ska du göra då, är det som att lacka vad som helst; slipa, grunda och måla? Och slipa med vad, sandpapper, stålull, eller vad?
 
Ska lacka grenröret i vinter, ser tyvärr lite skabbigt ut och sen blir det att renovera bromspumpen med en renoveringssats. Ska jag sen ta den längre i skick handlar det om att köpa nya originaldelar och det känns lite överkurs.

Allt som allt landade det strax under 30 pengar med inköp.

Hur gick det med grenröret, blev det lackat?
 
Nej inte än, har köpt hus för ett halvår sen som renoveras så just står det lite stilla med hojen.
Två små på dagis med alla sjukdomar det innebär tar en del tid också...
 
Nej inte än, har köpt hus för ett halvår sen som renoveras så just står det lite stilla med hojen.
Två små på dagis med alla sjukdomar det innebär tar en del tid också...

Okej, lite mycket nu mao. Men jag är riktigt nyfiken på resultatet, så glöm inte bort det bara! :hihi
 
Nej då, den ska strax börjas på.

Dock har jag en hel del att göra på huset så det tar sin tid. Just nu är det uppgradering av gammal självdrag som gäller med nya tilluftsdon, utluft i våtutrymmen, spiro med kanalfläkt på viden och sånt småpyssel.
Bytte ut pannan i huset mot kondenserande gas och där dog självdraget tyvärr med unken luft inne som resultat.
På fruns prioriteringslista har hojen en ganska tillbakadragen placering numera...
 
Nej då, den ska strax börjas på.

Dock har jag en hel del att göra på huset så det tar sin tid. Just nu är det uppgradering av gammal självdrag som gäller med nya tilluftsdon, utluft i våtutrymmen, spiro med kanalfläkt på viden och sånt småpyssel.
Bytte ut pannan i huset mot kondenserande gas och där dog självdraget tyvärr med unken luft inne som resultat.
På fruns prioriteringslista har hojen en ganska tillbakadragen placering numera...

Du får starta en byggtråd om huset också.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top