Noobs på Sjöborakan

varför måste alla danskar snacka med gröt i munnen?
detta är ett svenskt forum, ska man ha så mycket snack med så är det lämpligt att ha undertexter så svenskar fattar också.
Vet inte vad sporthoj heter på danska men det borde ju finnas sånna forum i Danmark också.

Så fort man passerar Värnamo på väg söderut så är det bara att börja snacka engelska med folk, fattar inte ett jota av va de säjer där nere...


Läses med en stor skopa ironi :D
 
oooo jo, det är bred Skånska även för oss norr om Helsingborg. Södra Sverige is the shit..=)

jag tror att ljudet i kameran gör att det låter bredare för inte fan pratar jag så! :va

varför måste alla danskar snacka med gröt i munnen?
detta är ett svenskt forum, ska man ha så mycket snack med så är det lämpligt att ha undertexter så svenskar fattar också.
Vet inte vad sporthoj heter på danska men det borde ju finnas sånna forum i Danmark också.

Så fort man passerar Värnamo på väg söderut så är det bara att börja snacka engelska med folk, fattar inte ett jota av va de säjer där nere...


Läses med en stor skopa ironi :D


synd att ni "norrlänningar" inte gillar skåne, det är här de fina flickorna finns! :tungan :tuttar :D
 
Last edited:
Dialekten förändras ju konstant över hela Skåne, ju längre ner man kommer ju grövre blir den. Landskrona har sina "ä", Malmö har sina "u/o" och Ängelholm har sina "å", jag finns nånstans där imellan. Så fort man passerar Hallandsåsen så blir människorna bara dummare och dummare ju längre upp i detta avlånga land man reser. =P Måste dock erkänna att den donna med dialekt från ~Luleå~ får mej att smälta som smöred po mina madar! ;)
 
Undrar hur många trådar disskutionen om hur mycket vi skåningar älskar skåne o hur "norrläningarna" tycker vi snackar grötigt o att allt över skåne är bättre har kommit upp:va

Jag menar...det blir inte bättre än vad det är här nere;)
 
så nästa gång blir det: spindel, mer "fina" vinklar och boobs på sjöborakan som någon efterfrågade. :D :D



hahahahahahahhaha :D

Jag kan stå för spindeln, så får du stå för boobsen! :D

Och JOO; du pratar visst så!

BTW: Suzukin låter helt klart skönast, finns ingen radfyra som slår det ljudet.
Tätt efter kommer Tazadar (inte hans hoj utan han) när han härmar Suzukin innan Sulis kör iväg! :D
 
Undrar hur många trådar disskutionen om hur mycket vi skåningar älskar skåne
För att överallt annars i Sverige så kan man snacka och förstå varandra men så fort man kommer till Skåne så är det Danska direkt och då behöver man tolk.

Sen är ju skåningar dryga som fan!


Tror jag ska ha min "Jag hatar skåningar" tröja på mc mässan ;)
 
Jag vill inte vara negativ men jag fattar verkligen ingenting. Förstår inte vad ni säger i filmen, vad ni skriver, eller ens vad filmen var tillför.

Men ni är väl från en annan planet (eller jag ) .

Peace out!
 
Jag kan stå för spindeln, så får du stå för boobsen! :D

Och JOO; du pratar visst så!

BTW: Suzukin låter helt klart skönast, finns ingen radfyra som slår det ljudet.
Tätt efter kommer Tazadar (inte hans hoj utan han) när han härmar Suzukin innan Sulis kör iväg! :D

haha varför ska jag stå för boobsen?? :tuttar

:D det låterfaktiskt jävligt roligt när han härmar suzukin!

Va söt hon är (i film nr 2) "vad gör du" :tummenupp

haha ja men han stod ju där och smög och filmade juu, klart man undrar :D
 
Last edited:
Jag vill inte vara negativ men jag fattar verkligen ingenting. Förstår inte vad ni säger i filmen, vad ni skriver, eller ens vad filmen var tillför.

Men ni är väl från en annan planet (eller jag ) .

Peace out!

vad den är till för?? för att roa, för att låta andra mc intresserade få en liten inblick i en utav ens många mc dagar! helt enkelt bara för att vi har samma intressen. sen om ni inte fattar vad vi säger är ju en annan sak! :pannkyss
 
vad den är till för?? för att roa, för att låta andra mc intresserade få en liten inblick i en utav ens många mc dagar! helt enkelt bara för att vi har samma intressen. sen om ni inte fattar vad vi säger är ju en annan sak! :pannkyss

Ja givetvis, jag menade som sagt inte att vara negativ. Undrade mer om det var något speciellt syfte ni hade med den? Kolla nå tider, hastigheter, testade ni något speciellt, skulle det hända nånting eller var det helt enkelt så att ni bara tyckte det var underhållande med raksträckor?
(tänkte om jag missade själva poängen)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top