none
Ny medlem
Eftersom det krävs en specialbeställning av packningen så chansar helst inte, då pengar inte finns i överflöd.Enligt Amerikanska källor går det inte att ha mer än 3 originalpackningar till Blackbirdmotorn för då dör man DIREKKT
Funkade för mig med betydligt mer iaf
Kolla själv är mitt tips .
M
På min maskin skulle det inte rymmas nå mycket mer än 3 originalpackningar iaf, och det beror som sagt på kamkedjan.
Jag har svårt att tro att min motor är annorlunda, så då bör en 0.075" packning fungera och kanske lite till.
Cometic kunde inte heller rekommendera mer än 0.060" utifrån deras erfarenhet, förändringen i kompressionförhållandet är lite mellan de olika alternativen.
Med motorn händer det inte speciellt mycket just nu men nu är den iaf ordentligt rengjord

Bifogat
-
2013_10_27_0128.jpg231.7 KB · Visningar: 115 -
2013_10_27_0129.jpg228.8 KB · Visningar: 114 -
2013_10_27_0130.jpg233.1 KB · Visningar: 120 -
2013_10_27_0132.jpg233.4 KB · Visningar: 109 -
2013_10_27_0135.jpg234.3 KB · Visningar: 99 -
2013_10_27_0138.jpg227.1 KB · Visningar: 125 -
2013_10_27_0139.jpg225.5 KB · Visningar: 110 -
2013_10_27_0140.jpg225.3 KB · Visningar: 125
är att behålla orginal BTR som är på 3bar konstant och komplettera det med 1000cc spridare som ger 500hk på bensin. Picasso har ritat två skisser nedan, den undre visar på hur bränslesystemet är kopplat original och min tanke är då att komplettera med större spridare och en högre flödande pump. ![IMG_5339[1].jpg IMG_5339[1].jpg](https://www.sporthoj.com/forum/data/attachments/343/343142-c48c047612540cd0a516e310068f7702.jpg?hash=xIwEdhJUDN)


Jag hann väl säga något i stil med " Man kan INTE köra turbohoj och ha reflexväst"
om reflexvästar och att synas i trafiken...






