Här kommer uppdateringen från helgen
Först i med pinnbultarna och dra åt med rätt moment, sen på med packningen. Vi gjorde ett stopp för att hitta TDC men jag skiter i den varianten, utan köper en förlängning till indikatorklockan istället.
Vi monterade toppen och drog åt bultarna i toppen med 83 nm, och sen vara det bara att trixa i kamaxlarna. Kamaxlarna kom på plats relativt enkelt, och det går säkert med lite tjockare packning men 0,075" är väldigt nära den gränsen.
105/105 ställas kamaxlarna normalt, men efter att ha läst lite så verkar några säga att man skall öka avgaskamaxelns grader vid turbomatningen. Greg cope har skrivit på APE:s tech sida att 112 grader kan vara lämpligt att köra med.
http://www.aperaceparts.com/cope.html
http://horsepowercalculators.net/su...r-tuning-through-cam-selection-and-cam-timing
View attachment 403889View attachment 403890View attachment 403891View attachment 403892