Nitisk granne gör att jag inte får parkera i cykelrummet

Att varva hojen (eller ens ha igång motorn) på innergården var nog inte heller så taktiskt.
Eller att skicka grannen till bovärden när man själv inte vet vad som gäller...

Fan jag hade också blivit galen om nån parkerat en hoj i ett trångt förråd där jag har min cykel.
Men det var ju bussigt av grannen att skriva en lapp istället för att välta omkull hojen. Men det gick ju inte hem såklart...

Sa FireSalle. . . :glömdet
Skrev goranforit... Så kan vi fortsätta här.

Jag tycker du missar poängen. Det var inte jag som skrev på forumet om hur "sjukt fegt och ryggradslöst" det är att inte skriva under med sitt namn, eller hur?

Vi kan byta namn och adress via PM :krama

Last edited:
Angående allmängarage så är det ju inte så komplicerat, bara hyr en P-plats och ställ hojen på så sliper man allt gnäll. Jag har också haft folk som gnällt på mig angående samma sak förut, men flyttade ut bilen på gatan och ställde hojen i rutan så blev det tyst.
I cykelrum brukar man inte få ha MC stående hos de flesta större Hyresvärdar så jag ser inget direkt konstigt med det. Visst är det tråkigt att folk tycker att det är viktigt att andra inte får ha roligt och ska gnälla men de har väl helt enkelt inget liv.
Han med lappen om att man inte får kör MC när man har glasögon måste ju vara nåt fel på. Man kan ju bara säga att man har glasögonen för att det är snyggt och att man har perfekt syn så kan han ju stå där med sitt papper.

*snip* Då säger han "-Är det ett hot eller? Då svarar jag "-Nej det är inget hot men jag kan inte se något positivt om du inte gör det" Han står då och stirrar på mig och först tror jag att, "Nu hoppar han på mig och tar hojjen". Jag vänder mig om och kollar tillbaka då är han allt borta. *snip*

Tror nog att han ville slåss, tycker du var taskig som berövade honom det. :crash

Hur som helst så kan en brinnande barnvagn ställa till med en hel del oreda.
http://op.se/lanet/ostersund/1.4977475-polisen-misstanker-mordbrand

Det betvivlar jag inte alls, jag ifrågasatte enbart siffrorna. 60L bensin innehåller ju en jäkla massa energi och borde bli en rätt rejäl explosion om det vill sig åt det hållet.

Fast borde inte barnvagnen brinna upp relativt snabbt och om man inte har något annat brännbart i trapphuset borde elden slockna rätt fort? :va Vårt trapphus är ju t.ex. metaldörr, marmorgolv och måladebetongväggar. I ett sånt läge borde inte elden sprida sig?

Skrev goranforit... Så kan vi fortsätta här.

Jag tycker du missar poängen. Det var inte jag som skrev på forumet om hur "sjukt fegt och ryggradslöst" det är att inte skriva under med sitt namn, eller hur?

Vi kan byta namn och adress via PM :krama

Du menar att du likställer ett inlägg på ett internetforum med en lapp i ett hyreshus, en lapp direkt riktad till en annan person i samma hyreshus? Dessutom, hade personen skrivit under med förnamn samt första bokstaven i efternamnet hade det varit en bra bit på vägen.

Antar att det var du som skrev lappen? :brynad alt. känner igen dig i lappmarodörens sits :hej

Har en positivare story. Parkerade min båge inne på gården. Det uppskattades inte av ordföranden i föreningen, (ingen entusiast av 2-hjuliga lekopeder). Genast målades det upp nya MC-rutor i garaget. Problem solved.

Du kan ju alltid parkera på innergården och gå upp varje morgon kl 5 o varva hojen i 30min och om nån säger nåt så säger du bara att den står kallt utomhus och du måste få upp temperaturen innan du kör iväg.

O så kan du typ mumla: "Om jag ändå hade nånstans INOMHUS att ställa hojen så vi kunde slippa detta bekymmer..." :banana

Det verkar som Orecic är på väg att slippa sin granne lappmarodören :fakta

http://www.bltsydostran.se/nyheter/TT_inrikes/vraktes-for-sina-otrevliga-lappar(3424265).gm

"Vräktes för sina otrevliga lappar
I flera år satte kvinnan upp massor av lappar i sin trappuppgång, lappar med nedlåtande och kränkande omdömen varav flertalet var riktade mot en och samma granne. Svea hovrätt ger nu hyresvärden rätt att vräka den lätt förståndshandikappade och lätt autistiska kvinnan, rapporterar Hyresgästföreningens tidning Hem och hyra på nätet.
Tre gånger har bostadsbolaget sagt upp kvinnans kontrakt. De två första gångerna fick kvinnan ändå bo kvar, efter som det bedömdes att hon skulle kunna bättra sig med hjälp av bland annat boendestödjare."

Du kan ju alltid parkera på innergården och gå upp varje morgon kl 5 o varva hojen i 30min och om nån säger nåt så säger du bara att den står kallt utomhus och du måste få upp temperaturen innan du kör iväg.

O så kan du typ mumla: "Om jag ändå hade nånstans INOMHUS att ställa hojen så vi kunde slippa detta bekymmer..." :banana

Garanterat bra idé om man vill bli bannlyst från innergården också...

Orecic: Snygg hoj. Har du fler bilder?

Tackar!

widow.jpg

Ska ta lite fler när jag har tid och med bättre kamera. Tyvärr är detaljerna inte lika bra som "over all" looken. Lacken är rätt sliten och amatörmålad. Sadeln behöver jag klä om och färgn på styret har en massa flagnor.

Sen funderar jag på att köra stålomspunnet på ALLA sladdar och slangar, sedan aluminium över kylarslangen.

Fixar jag det så är det nog en utav de snyggare hojarna i Sverige, i alla fall enligt mig. ;)

Ptja... Orkade läsa första sidan!

Förstår att du är irriterad men så är det när man bor i kollektiv där 95% är av kollektivet är sura/avundsjuka/irriterade på brum-brum/sexuellt otillfredsställda...

Jag hade min i lägenheten, funkade klockers även om det var jävligt jobbigt att släpa in/ut den. Dock markplan!

Ställ den i cykelstället på gården utanför (retar lika många, tro mig) tills frågan har dryftats klart. Jag skulle föra samtalet med "bovärden" att en MC, precis som en bil, skall ha en plats i området. Finns det P-platser för bilar så borde det finns för MC? De är varken förbjudna eller särdeles ovanliga - du kan ju föra "diskriminering" på tal.

Även om detta inte är fallet ryggar de flesta tillbaka - lite av ett "carte blanche", precis som miljö/etnicitet och annat dravel.

Lycka till - men ge inte upp! :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...