Pelle
Musteridirektör
Själv blev man förvånad förra veckan efter att man slutat skolan.. satt och surfade lite på mobilen samtidigt som jag satt lutad mot hojjen. Då kmr det fram en kille i 25års åldern, 1.90 och säger "- Du får inte köra motorcykel för du har glasögon och ser dåligt" Jag blev helt paff och trodde det var någon som hade tagit kontakt med fel person men han sträcker fram ett riktigt A4 papper med transportstyrelsens logga upptill. Jag kollar lite snabb utan att läsa och han säger igen "- Du får inte köra motorcykeln härifrån, för du ser dåligt" Jag sitter där på hojjen helt paff och tror det är dolda kameran. Tillslut ber jag han sticka därifrån. Då säger han "-Är det ett hot eller? Då svarar jag "-Nej det är inget hot men jag kan inte se något positivt om du inte gör det" Han står då och stirrar på mig och först tror jag att, "Nu hoppar han på mig och tar hojjen". Jag vänder mig om och kollar tillbaka då är han allt borta. Först fattar jag inte vad som hänt men tillslut så inser jag att han nog var psykisk sjuk eller som jag först tänkte, han är väl bara AVUNDSJUK för jag kör motorcykel. Det roliga var även att folk gick förbi och säkert undrade "vad fan händer här?"
Med detta menar jag, finns nog alla sorter och en del som verkligen vill ha hoj =)
Det är nollningstider nu....