Nitisk granne gör att jag inte får parkera i cykelrummet

Se nu till att få bort mopederna från cykelrummet så kanske det blir fler som tycker att det borde fixas utrymme för tvåhjuliga motorfordon att förvaras inlåsta i ;)

MC i cykelförråd är ju ett känsligt ämne som väcker mycket ont blod hos många, framförallt s.k. miljövänner och annat löst sälkramarfolk, då deras livskvalitet av nån outgrundlig anledning försämras i kvadrat med närheten räknat i meter till tvåhjuliga dödsmaskiner. Det är den känslomässiga sidan. Men, med förnuftet till hands och fakta på bordet, att det skulle ha någon nämnvärd påverkan på föreningens brandsäkerhet är väl att blåsa upp det hela en smula.
Visste du tex att;
- man får ha 100 (etthundra) liter bensin hemma i sin lägenhet utan att ha inhämtat särskilt tillstånd från kommunen,
dock med restriktionen att det skall vara uppdelat i mindre kärl om max 10 liter,
dock 4x25 liter om man har det på balkongen...

(i föreningen jag bor skulle det alltså, rent teoretiskt, helt lagligt, vid varje givet tillfälle, kunna förvaras 18000 (arton tusen!) liter bensin (observera - drivmedel i fordon och reservdunk oräknat) vilket gör det sådär extra tryggt att gå till sängs på kvällarna när grannen står och tänder en cigg på balkongen ovanför...)

Eller visste du att;

en barnvagn innehåller brännbar energi motsvarande 60 liter bensin...
en genomsnittlig tvåsitssoffa innehåller brännbar energi motsvarande 200 liter bensin...
en dubbelsäng innehåller brännbar energi motsvarande 180 liter bensin...

Osv osv.. På vilket sätt påverkar din moppe med 7 liter bensin i tanken den här ekvationen nu igen?

Hur vet jag nu allt detta?
Jag byggde ett garage för MC-platser i föreningens fastighet och var i personlig kontakt med alla berörda parter i processen - försäkringsbolag, kommunen, brandförsvaret etc..

Det enda kravet som finns (fanns..) är att det räknas som en separat brandcell med angreppsväg direkt från gatan.

OaO

KK

Edit;

Kan vara bra att läsa igenom vid eventuell diskussion med hyresvärd om MC:ns farlighet
http://www.msb.se/Upload/Forebyggan... Info/SÄI-INFO Informationsblad nr 3 1996.pdf

Last edited:
Jävla grann-nötter. :smasha
Har ställt min hoj på innergården i två dygn bara för att reta grannarna och för att visa sympati med dig. :fyllisar
(För alla grannar läser ju sporthoj.com)

Kanske är det så att herr lapp-lisa jobbar för Expressen :hojraket
Och börjar få kalla fötter nu när sporthojsbladet flanerar runt offentligt :lol

Snabblösning tjÖpp en el-hoj, sen smyger du runt som en ninja på bakgården.

Det är inte bara ur brandsäkerhetssynpunkt man får kolla. Kolla även med husets försäkringsbolag om vad som gäller för deras hus. Det kan vara så, att det inte är tillåtet pga detta. Tillåter inte försäkringsbolaget att ha något liknande där och det händer något, finns risken att husägaren inte får ersättning för detta. Då riskerar DU att bli ersättningsskyldig för detta. Ingen kul grej isf.

Jävla grann-nötter. :smasha
Har ställt min hoj på innergården i två dygn bara för att reta grannarna och för att visa sympati med dig. :fyllisar
(För alla grannar läser ju sporthoj.com)

In med den i cykelstället om du törs :D
Edit
Gör inte det

/G

Beställa customklibbor..

"Typ en vahetere cykel lixom, lol"

En på var sida och saken är biff? :)

OM du skulle gå förlorande ur denna striden hoppas jag att du skaffar en sån här och ställer i cykelrummet!

"Vadå tar mycket plats det e ju en cykel!"

Bifogat

• coop_l44_53054904.jpg
    coop_l44_53054904.jpg
    51.6 KB · Visningar: 663
Skulle nån parkera en jävla motorcykel i det cykelförråd som användes och dessutom köra skiten på innergården så är det bara en tidsfråga innan nån lackar ur. Du ska snarare vara glad för att ingen punkterat däcken för dig än.
Hyr ett garage din snåljåp.

Nää, en "fUck yoU burnis!" varje gång du startar upp det två-hjuliga-odjuret :yoparty
Hela jefla innergården skall kännas som slaget vid lutzen :hihi

Nää, en "fUck yoU burnis!" varje gång du startar upp det två-hjuliga-odjuret :yoparty
Hela jefla innergården skall kännas som slaget vid lutzen :hihi

En fUcK-U-börnis med tillhörande avgassmällar från de raka rören och sedan en KjEtTinG diReCkt i fönstret när man ser vilken granne som skriker från fönstret först. SH-Style :banana:hihi

Även jag har problem med nitiska sladdertackor till grannslödder som stör sig på att jag har hojjen i garaget. Det är ett flerbilsgarage där jag även har bilen, i garaget finns en liten avdelning för cyklar där jag parkerar hojen. Den är inte ivägen för någon, stör ingen och jag varvar aldrig i garaget. Trots allt detta finns en riktig surfitta till bostadsrättinnehavare i min förening som tycker att "den ska bort". När jag konfronterade denna pisslurpa till sliddjur fick jag inga vettiga argument för varför hojen inte kan stå där, bara ett upprepande av mantrat "den ska bort". Blir så innihelve leds på surkärringar att jag kan kräkas!

Även jag har problem med nitiska sladdertackor till grannslödder som stör sig på att jag har hojjen i garaget. Det är ett flerbilsgarage där jag även har bilen, i garaget finns en liten avdelning för cyklar där jag parkerar hojen. Den är inte ivägen för någon, stör ingen och jag varvar aldrig i garaget. Trots allt detta finns en riktig surfitta till bostadsrättinnehavare i min förening som tycker att "den ska bort". När jag konfronterade denna pisslurpa till sliddjur fick jag inga vettiga argument för varför hojen inte kan stå där, bara ett upprepande av mantrat "den ska bort". Blir så innihelve leds på surkärringar att jag kan kräkas!

hahaha skrivet med sann ilska!!

Har också en sån där sjuk "bestämmelse" i garaget. Ingen får utnyttja den heliga lilla fyrkanten till höger om sista platsen i längan. En gubbe i föreningen ställde därmed dit sin kärrings cykel för att markera, fullt logiskt! :huvet

Bifogat

• ara.jpg
    ara.jpg
    77.2 KB · Visningar: 241
Last edited:
Själv blev man förvånad förra veckan efter att man slutat skolan.. satt och surfade lite på mobilen samtidigt som jag satt lutad mot hojjen. Då kmr det fram en kille i 25års åldern, 1.90 och säger "- Du får inte köra motorcykel för du har glasögon och ser dåligt" Jag blev helt paff och trodde det var någon som hade tagit kontakt med fel person men han sträcker fram ett riktigt A4 papper med transportstyrelsens logga upptill. Jag kollar lite snabb utan att läsa och han säger igen "- Du får inte köra motorcykeln härifrån, för du ser dåligt" Jag sitter där på hojjen helt paff och tror det är dolda kameran. Tillslut ber jag han sticka därifrån. Då säger han "-Är det ett hot eller? Då svarar jag "-Nej det är inget hot men jag kan inte se något positivt om du inte gör det" Han står då och stirrar på mig och först tror jag att, "Nu hoppar han på mig och tar hojjen". Jag vänder mig om och kollar tillbaka då är han allt borta. Först fattar jag inte vad som hänt men tillslut så inser jag att han nog var psykisk sjuk eller som jag först tänkte, han är väl bara AVUNDSJUK för jag kör motorcykel. Det roliga var även att folk gick förbi och säkert undrade "vad fan händer här?"

Med detta menar jag, finns nog alla sorter och en del som verkligen vill ha hoj =)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra