Nr:18
Snabbare än Don Queer
Tycker jag oxåslowmotion skrev:jag tycker att det har funkat bra att köra tillsamans
med 2 långsama A-förare i teamet i år![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tycker jag oxåslowmotion skrev:jag tycker att det har funkat bra att köra tillsamans
med 2 långsama A-förare i teamet i år![]()
Kan man inte kvala på fredagen (bil och mc) och köra 2 st 3 timmars race för mc på lördagen?Nr:18 skrev:Då spricker hela tanken med ERF-helg. Bilarna kör på söndagen. En direkt följd av 2-dagars arrangemang är att startavgifterna fördubblas. Dessutom måste man vara hemifrån en extra dag så då kommer du bara att skylla på det när du låter bli att starta.
bra tanke men nej usch, 3timmar ... minst 6timmars säger jag.sandstream skrev:Kan man inte kvala på fredagen (bil och mc) och köra 2 st 3 timmars race för mc på lördagen?
Då har bilarna hela söndagen att leka.
Är man 3 i teamet så blir det ju 1 timmes körning var och det borde väl räcka för de flesta eller?R2 skrev:bra tanke men nej usch, 3timmar ... minst 6timmars säger jag.
häri ligger en del av problemet, vissa är nöjda med det.sandstream skrev:Är man 3 i teamet så blir det ju 1 timmes körning var och det borde väl räcka för de flesta eller?
3 timmar är inte endurance. Minst 6 timmar för att det ska vara utslagsgivande. Varför förstöra ett bra koncept? ERF är en utmärkt tävlingsform, mycket köra för rimliga pengar.sandstream skrev:Kan man inte kvala på fredagen (bil och mc) och köra 2 st 3 timmars race för mc på lördagen?
Då har bilarna hela söndagen att leka.
Då kanske man kunde köra ett 3 timmars B-race och ett 4-6 timmars A-race?R2 skrev:häri ligger en del av problemet, vissa är nöjda med det.
andra vill helst köra 10 eller fler timmar.
vissa satsar och andra tar det på skoj, det går alltid så här, rejsing är rejsing, det ballar ur till sist.
Visst ERF är den serien som inte borde balla ur..
Nej, det är för lite. En vanlig sprinttävling erbjuder 1,5 timme, men då måste man vara hemifrån 3 dar.sandstream skrev:Är man 3 i teamet så blir det ju 1 timmes körning var och det borde väl räcka för de flesta eller?
Min tanke var absolut inte att förstöra något koncept utan att komma med lite alternativa idéer för att tillgodo se alla inblandade.Nr:18 skrev:3 timmar är inte endurance. Minst 6 timmar för att det ska vara utslagsgivande. Varför förstöra ett bra koncept? ERF är en utmärkt tävlingsform, mycket köra för rimliga pengar.
Precis! Det är så det är idag, hela denna diskussionen har ett stort fel, den förutsätter att det blir utkvalning. Hitills har detta endast inträffat 1(EN) gång! Inget stort problem, så varför göra det så märkvärdigt?sandstream skrev:ERF borde ju vara perfekt för dem som är nyfikna på RR och inte vill satsa på R600 eller R1000 direkt. Finns väl alltid nåt team som man kan få köra med.
Visst! Starta en sån serie! Vem som helst kan göra det!sandstream skrev:Min tanke var absolut inte att förstöra något koncept utan att komma med lite alternativa idéer för att tillgodo se alla inblandade.
(Att de sen kanske inte är så bra är en annan femma)
En serie om tex 40 team som alla är garanterade att få köra?
Då håller vi tummarna för att det inte blir någon utkvalning nästa säsongNr:18 skrev:Precis! Det är så det är idag, hela denna diskussionen har ett stort fel, den förutsätter att det blir utkvalning. Hitills har detta endast inträffat 1(EN) gång! Inget stort problem, så varför göra det så märkvärdigt?
Anar lite ironi här. Ta inte min förslag/frågor som kritik, de är inte menade så.Nr:18 skrev:Visst! Starta en sån serie! Vem som helst kan göra det!![]()
Det hade varit något!Nr:18 skrev:Finns ingen anledning att tillgodose nåt som redan finns. Fråga alla som kört erf om dom vill öka eller minska rejstiden. Jag garanterar att huvuddelen kommer att önska längre rejs, inte kortare. Drömmen vore minst ett 24-timmars under säsongen.
6 timmar är lagomt, man vill inte köra hoj i minst en vecka after race, 4 timmar är för kort för att vara utslagsgivande.Nr:18 skrev:3 timmar är inte endurance. Minst 6 timmar för att det ska vara utslagsgivande. Varför förstöra ett bra koncept? ERF är en utmärkt tävlingsform, mycket köra för rimliga pengar.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1091443&postcount=14Mam skrev:Är några datum färdiga inför 2005?
Ingen ironi! Jag hade gärna kört en sån serie också, men inte på bekostnad av längre rejs.sandstream skrev:Anar lite ironi här. Ta inte min förslag/frågor som kritik, de är inte menade så.
Det hade varit något!![]()
Jag fick känslan av att du var med och organiserade ERF på något sätt och därför vart lite sne.Nr:18 skrev:Ingen ironi! Jag hade gärna kört en sån serie också, men inte på bekostnad av längre rejs.
Maverick_ou812 skrev:Postade detta inlägget i den andra tråden oxå men jag tycker det är så bra att jag lägger in det här också![]()
Skämt åt sido, vet inte riktigt var det hör hemma bäst men så här resonerar jag.
Fan vad deppig man kan bli av de senaste två trådarna här i ERF- forumet. Jag som såg en framtid som "motions förare" inom ERF framför mig.
Om det handlar om utkvalning i ERF där det ju skall vara "for fun" var är detta då på väg? Tycker ett ERF skall var på 6 timmar, det bör då krävas tre förare. Eller? Om en av dessa är raket och sätter teamets kvaltid måste det ju vara fel? Endurance betyder ju uthållighet d.v.s lagets uthållighet och en enskild förares skicklighet skall ju inte avgöra hurvida hela laget ska få köra eller ej. Dessutom är det inte alltid det lag med snabbaste förare som vinner, ett lag som har en bra strategi, bra materiel och inte vurpar ska ju också kunna vinna tycker jag.
Lösningen på det hela heter väl serie (se Webspys förslag) där det max får finnas ett antal efteranmälda s.k. tillfälliga lag till varje race. Gärna då med en veckas bäst före datum så att ingen åker till racet och inte får plats. De serieanmälda lagen bör också kunna avanmäla sig om dom vet att dom inte kan / vill åka en helg. Mo i Rana kan ju bli ett sånt tillfälle där "söderlagen" drar sig för att åka 150 - 160 mil enkel resa för ett 10- timmars ERF.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |