Ni som kör ERF eller ska börja

Vi vill

• Antal röstningar
    0
sandstream skrev:
Jag fick känslan av att du var med och organiserade ERF på något sätt och därför vart lite sne. :tummenupp
Nej, jag arrangerar inte ERF, däremot gillar jag formen. Enkelt reglemente, mycket körtid och roligt. Har kört de flesta ERF:en de 2 senaste säsongerna.

Nr:18 skrev:
Bli inte deppig för att gnällgubben drar igång en massa trådar om utkvalning. Det har hitills endast inträffat på gelleråsen en enda gång! Dessutom har som tidigare sagts kvalreglerna ändrats så att hela laget måste kvala, det hjälper med andra ord inte att ha en raketförare utan det är lagets genomsnitt som räknas.
Det låter toppen! Då blir det ju "rätt". Sen försår även jag att det handlar om "pjåårr rejsing" och att man måste hålla en viss klass och kunna åka rätt fort för att vara med i detta. Det är trots allt RR och en tävling i grund och botten.
Micke skräms inte alls, han ställer en fråga som är värd att diskutera tycker jag. Det viktiga här ligger i For Fun
Tycker alla inlägg i ERF forumet håller rätt hög klass för övrigt. Credit till alla som tar sig tid att säga nåt vettigt här på SH. För en gångs skull...

Maverick_ou812 skrev:
Det låter toppen! Då blir det ju "rätt". Sen försår även jag att det handlar om "pjåårr rejsing" och att man måste hålla en viss klass och kunna åka rätt fort för att vara med i detta. Det är trots allt RR och en tävling i grund och botten.
Micke skräms inte alls, han ställer en fråga som är värd att diskutera tycker jag. Det viktiga här ligger i For Fun
Tycker alla inlägg i ERF forumet håller rätt hög klass för övrigt. Credit till alla som tar sig tid att säga nåt vettigt här på SH. För en gångs skull...

Enligt Nr:18 så är man gnällig så fort som man ventilerar lite tankar, visst funkar ERF kanonbra som det är nu och man brukar inte bli utkvalad, men rent hypotetiskt så kommer kanske många att vilja prova på ERF innan dom ger sig på R-600/1000, jag skriver ju att detta skall ses som ett positivt problem, sen vet man inte heller om många bara snackar och aldrig kommer in i matchen, trots allt ska man ju ha både tid och pengar samt några polare att teama med.

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Enligt Nr:18 så är man gnällig så fort som man ventilerar lite tankar, visst funkar ERF kanonbra som det är nu och man bruker inte bli utkvalad, men rent hypotetiskt så kommer kanske många att vilja prova på ERF innan dom ger sig på R-600/1000, jag skriver ju att detta skall ses som ett positivt problem, sen vet man inte heller om många bara snackar och aldrig kommer in i matchen, trots allt ska man ju ha både tid och pengar samt några polare att teama med.
MAN är inte gnällig, DU är gnällig :fatta!

Nr:18 skrev:
MAN är inte gnällig, DU är gnällig :fatta!
Med två A-förare i laget så kan du ju raljera och snacka tufft, ni ligger ju och krigar om pallplaceringar medans vi kör så fort som vi kan, vi är jättenöjda med vår 18:de plats bland alla dessa team.

Nästan ingen aktivitet i ERF forumet fram tills nu, och då säger du att jag gnäller, vad får man skriva då?

Döda inte tråden med att kalla mig gnällgubbe :mad:

GSXR1100R skrev:
Med två A-förare i laget så kan du ju raljera och snacka tufft, ni ligger ju och krigar om pallplaceringar medans vi kör så fort som vi kan, vi är jättenöjda med vår 18:de plats bland alla dessa team.

Nästan ingen aktivitet i ERF forumet fram tills nu, och då säger du att jag gnäller, vad får man skriva då?

Döda inte tråden med att kalla mig gnällgubbe :mad:
Se där!
En 18:e plats är inte kattskit, varför påstår du då hela tiden att du är så långsam? :7peta

Jag tycker också att ERF borde vara öppen för A + B förare. Som B-förare blir jag mäkta imponerad av dessa ruskigt snabba A-förare som flyger förbi i inbromsningen och med ett mega-nerlägg klarar av att hålla sitt spår (som jag definitivt hade kört i grusen i) och fullständigt flyga i från en vid utgången.

Jag som B-förare har mycket att lära av A-förarna men jag ser de seriöst satsande teamens problem med långsamma nybörjare. Min åsikt är att den snabbare föraren alltid hittar en väg förbi mig och att om den långsamme (läs jag) bara håller sitt spår, samt kör förutsigbart, så blir det inga problem.

Mitt förslag är annars att ERF blir minst 6 timmars race vid varje tillfälle och att det vid ökande intresse eventuelt görs 12/24 timmars med SM status för seriöst satsande A-förare/team.

Årets regeländring (2005) med genomsnittskvaltid är bra! Då är det hela teamet som räknas...

Årets regeländring (2005) med att de serieanmälda med poäng får plats först är också positiv. Då prioriteras inte "show-off team".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT