Ni som kör ERF eller ska börja

Vi vill

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hur vill ni ha det, ERF växer och snart kommer det att bli utkvalning till många tävlingar, endast dom snabbaste får tävla.

Last edited:
Klart det ska vara blandat! Känslan när man blir omkörd av dom snabba grabbarna är otrolig. Bra inkörsport för rookies!

baronen skrev:
Bara A-förare. Inga trötta, slitna och trista B-förare.
Snackar vi slitna och trista så är det a-förarna som lyser med dom egenskaperna. B-förarena har fortfarande ungdomlig glädje och förstår att ha kul medans pengarna rinner iväg :huvet

Nr:18 skrev:
Snackar vi slitna och trista så är det a-förarna som lyser med dom egenskaperna. B-förarena har fortfarande ungdomlig glädje och förstår att ha kul medans pengarna rinner iväg :huvet

Detta var menat som ett helt oseriöst inlägg i en av GSXR1100R 10-tusentals trådar.

Givetvis skall det vara öppet för både B och A förare. Om det inte finns någon som får vara snabbast hur skall man då kunna bli snabbare.

Eftersom jag är emot utkvalning och har planer på ERF röstade jag på delade race. Borde bli bäst för alla parter!

baronen skrev:
Detta var menat som ett helt oseriöst inlägg i en av GSXR1100R 10-tusentals trådar.

Givetvis skall det vara öppet för både B och A förare. Om det inte finns någon som får vara snabbast hur skall man då kunna bli snabbare.
Ironi :tummenupp :)

baronen skrev:
Pollen handlade inte om det, läs igen :7peta

baronen skrev:

Man blir dock inte så snabb av att bli utkvalad och sitta på läktaren...

som sagt ett positivt problem, bil serien SLC växte ju och har labbat mkt med olika klasser mm..
Tyvärr så kommer detta att drabba ERF också, mer i form av "för många" anmälda då.
Vad serien behöver är ett tydligt reglemente ( vilket är i görningen) för att bla behålla For Fun utformningen, men till sist blir det helt enkelt så många som vill köra att alla inte får start.
Dela på på A och B förare, många team består av blandade, blir svårt. annars skulle ju det va en tänkbar möjlighet.
Dock tycker jag att alla ska köra samtidigt och lika länge.

Håller med om att B förare har mer glädje i sina satsningar,
dock så är nog jag den enda som klarar två timmar själv.. :hihi

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Man blir dock inte så snabb av att bli utkvalad och sitta på läktaren...

Nu är jag inte speciellt uppdaterad på reglementet. Kan man anmäla sig till en ERF serie/cup eller.....?
Om så är fallet så borde ju dom som är anmälda till serien/cupen ej behöva kvala. Resterande kunde ju få köra kval om de återstående platserna (om det finns några) De serie/cup-anmälda kunde få kvaltiden som träning.

Men va vet jag. Skall ju ändå inte köra nånting i år.

R2 skrev:
som sagt ett positivt problem, bil serien SLC växte ju och har labbat mkt med olika klasser mm..
Tyvärr så kommer detta att drabba ERF också, mer i form av "för många" anmälda då.
Vad serien behöver är ett tydligt reglemente ( vilket är i görningen) för att bla behålla For Fun utformningen, men till sist blir det helt enkelt så många som vill köra att alla inte får start.
Dela på på A och B förare, många team består av blandade, blir svårt. annars skulle ju det va en tänkbar möjlighet.
Dock tycker jag att alla ska köra samtidigt och lika länge.

Håller med om att B förare har mer glädje i sina satsningar,
dock så är nog jag den enda som klarar två timmar själv.. :hihi

Om alla kvalar på Lördagen och sedan delas det upp i A samt B race då?

baronen skrev:
Nu är jag inte speciellt uppdaterad på reglementet. Kan man anmäla sig till en ERF serie/cup eller.....?
Om så är fallet så borde ju dom som är anmälda till serien/cupen ej behöva kvala. Resterande kunde ju få köra kval om de återstående platserna (om det finns några) De serie/cup-anmälda kunde få kvaltiden som träning.

Men va vet jag. Skall ju ändå inte köra nånting i år.
Man försökte med detta på Åsen men fick kalla handen, även serieanmälda lag fick sitta på bänken.

GSXR1100R skrev:
två olika race? finns det inte tid till.
samtidigt, ok, procentuell utkvalning då eller?
och de team som har blandade licencer?

R2 skrev:
två olika race? finns det inte tid till.
samtidigt, ok, procentuell utkvalning då eller?
och de team som har blandade licencer?
Tiden är ett problem, att hyra banan två dagar är dyrt, men om vi får två klasser så kommer det att locka flera A samt B förare, att vinna i A klassen kunde ge SM status och B klassen kör som Rookies.

Troligen är det dock inte fullt på våren/hösten pga vädret.

jag tycker att det har funkat bra att köra tillsamans
med 2 långsama A-förare i teamet i år :D

GSXR1100R skrev:
Man försökte med detta på Åsen men fick kalla handen, även serieanmälda lag fick sitta på bänken.

Dessutom skulle väl team kunna köra bara dom race dom ville, och hoppa över vissa, men ända veta att dom fick köra.

Tycker det vore bra med en serie - på riktigt - anmäl dig och kör serien - eller låt bli. det är ju mest enstaka ejs som blir fulla !

GSXR1100R skrev:
Då spricker hela tanken med ERF-helg. Bilarna kör på söndagen. En direkt följd av 2-dagars arrangemang är att startavgifterna fördubblas. Dessutom måste man vara hemifrån en extra dag så då kommer du bara att skylla på det när du låter bli att starta.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti