Öppen depå Mantorp Park 4-5e juni 2025!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hej alla räsers & bandagsåkare!
Vi har ett par bandagar på Mantorp där vi har ett litet annat koncept än andra bandagsarrangörer.
Öppen depå 9-17, med "mjuk" indelning med lite långsammare förare de första 30 minutrarna och lite snabbare den andra halvtimmen varje timme MEN man får köra hela timmen om man vill men för att få lite fartindelning så har vi gjort såhär med bra resultat de senaste åren.
Ja, bandagen kostar lite mer än andra arrangörer, varför? antalet deltagare är max 40st, totalt! Vilket betyder mycket körning för alla som kommer och kör.

Så vill du maxa mängden körtid på en enda dag, så är det här bandagarna för dig.

Utöver det vanliga finns provkörning av några utvalda Royal Enfield och Suzuki på plats via Björsner MC Teknik.
En virtual trackwalk som hålls via teams den 28e maj, för att vara lite förberedd på hur man kan köra säkrare och fortare runt Mantorp Park

Mer information och anmälan finns här

Vi ses på banan!

Bifogat

• BandagLogo.jpg.webp
    BandagLogo.jpg.webp
    353.6 KB · Visningar: 17
@håkan
Det här är ju intressant, men mest tills nästa år.
Kör du liknande då?
Stilla undran är ju om det är gathojar också eller bara racehojar även under första halvtimmen per pass?

Tolkar jag det rätt?
Om man kör långsamt så får man köra hela tiden.

Tolkar jag det rätt?
Tolkar jag det rätt?

Jag vet inte riktigt hur kul det skulle vara? men visst, själv tror jag det skulle vara ganska trist.
Om man bara vill åka långsamt och länge finns det många fina kurviga 70 vägar att åka istället skulle jag då hellre rekommendera.
Vill man testa hur länge sin 24liters endurancetank räcker är det däremot ett bra tillfälle :-)

Jag vet inte riktigt hur kul det skulle vara? men visst, själv tror jag det skulle vara ganska trist.
Om man bara vill åka långsamt och länge finns det många fina kurviga 70 vägar att åka istället skulle jag då hellre rekommendera.
Vill man testa hur länge sin 24liters endurancetank räcker är det däremot ett bra tillfälle :-)
Jag menar att vi som behöver minst 1:30 på oss på Mantorp.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman