Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Kjelle skrev:2137512Kan bara hålla med Mattias, skulle också önska att familjeekonomin pallade för att åka en massa bana, men det kostar trots allt en tusing per gång, så tyvärr blir det till att prioritera.![]()
erik skrev:2137554Kan man tänka sig att byta sporthojen mot en motard anser jag att kostnaden inte blir speciellt hög.
För 2150:- är du medlem i Teknis OCH får ett årskort som ger fri träning på samtliga tillfällen (3 gånger per vecka normalt sett = kanske 50 träningar på ett år). Sporthojen byter man mot en motard så det går ungefär jämt upp kostnadsmäsigt. Däcken köper man begagnat och de håller faktiskt ganska länge om man inte har sm-ambitioner. Försäkringen är en piss i nilen jämfört med sporthojen, i alla fall för oss som inte passerat 35-strecket...
Ska man däremot åka sporthoj på bana pratar vi lite andra kostnader....

Kjelle skrev:2137577Å andra sidan får du tillbringa 6 timmar med att meka för varje timme du kör, och tid är OCKSÅ pengar...?![]()
ta det inte så.. säger bara att ni ska ta det lugnt.. och ja det överlever fler folk än vad det dör när det gäller mc körning men så är det med allt.. det överlever fler i krig oxå osv.. ta det nu lugnt och ha kul så ses vi kanske någon gång i framtiden på vägarnaKjelle skrev:2137512Tack Blomman för att du späder på alla funderingar man redan har, efter den här tragiska starten på säsongen.![]()
Jag kan inte riktigt förstå varför folk lägger ut bilder på stympade kroppar och kadaver längs med vägkanten, tycker det är jävligt respektlöst mot de drabbades familjer. Det räcker trots allt med att visa hur hojarna ser ut, så har de flesta nog fantasi att lista ut resten.![]()
Kan bara hålla med Mattias, skulle också önska att familjeekonomin pallade för att åka en massa bana, men det kostar trots allt en tusing per gång, så tyvärr blir det till att prioritera.![]()
Man får väl fortsätta att köra så "förståndigt" man kan, och sedan som vanligt intala sig att det inte händer mig...![]()
Med licens och medlemskap i KMF så får man ett årskort för 1800:-Kjelle skrev:2137512...
Kan bara hålla med Mattias, skulle också önska att familjeekonomin pallade för att åka en massa bana, men det kostar trots allt en tusing per gång, så tyvärr blir det till att prioritera.![]()
...

newstead skrev:2138418Med licens och medlemskap i KMF så får man ett årskort för 1800:-
![]()
Var inte så negativerik skrev:2138516Jag vet, men då är det 3 mil enkel resa längre per träning (samt att en rr träning kräver mer soppa än motardträningen). Du kan bara träna en gång i veckan (= c:a 20 tillfällen istället för 60), du måste ha licens eller gått kurs för att träna, det krävs inte i Örebro där det räcker att vara medlem i klubben. RR sliter mer däck, vurpor blir dyrare m.m.
Inget är gratis men motardkörning på bana är totalt sett mycket billigare än rr.

erik skrev:2138516Jag vet, men då är det 3 mil enkel resa längre per träning (samt att en rr träning kräver mer soppa än motardträningen). Du kan bara träna en gång i veckan (= c:a 20 tillfällen istället för 60), du måste ha licens eller gått kurs för att träna, det krävs inte i Örebro där det räcker att vara medlem i klubben. RR sliter mer däck, vurpor blir dyrare m.m.
Inget är gratis men motardkörning på bana är totalt sett mycket billigare än rr.

Hur som helst så är det bra bögigt att köra motard.erik skrev:2138516Jag vet, men då är det 3 mil enkel resa längre per träning (samt att en rr träning kräver mer soppa än motardträningen). Du kan bara träna en gång i veckan (= c:a 20 tillfällen istället för 60), du måste ha licens eller gått kurs för att träna, det krävs inte i Örebro där det räcker att vara medlem i klubben. RR sliter mer däck, vurpor blir dyrare m.m.
Eller hur blom.ja eller inte köra något allscrashtestdummy skrev:2138923Hur som helst så är det bra bögigt att köra motard.Eller hur blom.
jag dricker aldrig öl.....blom skrev:2139651ja eller inte köra något alls![]()
snart får du inte vara här inne när du har druckit öl dockan![]()
![]()

|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |