ni som fortfarande tänker köra gata

såg det däri en annan tråd, fan det är så man nästan spyr, säger som blom ta det lugnt
 
Inte roligt att se. :(
Det man inte får glömma bort är att det forfarande är fler mc-åkare som överlever än dör varje år... Men man funderar ju klart om det är värt det.

Tyvärr är inte banåka ett alternativ för min del. Har inte den tiden eller det mek-intresset. Så antingen blir det några få gatsvängar eller inget alls.
 
Tack Blomman för att du späder på alla funderingar man redan har, efter den här tragiska starten på säsongen. :va

Jag kan inte riktigt förstå varför folk lägger ut bilder på stympade kroppar och kadaver längs med vägkanten, tycker det är jävligt respektlöst mot de drabbades familjer. Det räcker trots allt med att visa hur hojarna ser ut, så har de flesta nog fantasi att lista ut resten. :död

Kan bara hålla med Mattias, skulle också önska att familjeekonomin pallade för att åka en massa bana, men det kostar trots allt en tusing per gång, så tyvärr blir det till att prioritera. :(

Man får väl fortsätta att köra så "förståndigt" man kan, och sedan som vanligt intala sig att det inte händer mig... :gnissla
 
Kjelle skrev:
2137512Kan bara hålla med Mattias, skulle också önska att familjeekonomin pallade för att åka en massa bana, men det kostar trots allt en tusing per gång, så tyvärr blir det till att prioritera. :(

Kan man tänka sig att byta sporthojen mot en motard anser jag att kostnaden inte blir speciellt hög.

För 2150:- är du medlem i Teknis OCH får ett årskort som ger fri träning på samtliga tillfällen (3 gånger per vecka normalt sett = kanske 50 träningar på ett år). Sporthojen byter man mot en motard så det går ungefär jämt upp kostnadsmäsigt. Däcken köper man begagnat och de håller faktiskt ganska länge om man inte har sm-ambitioner. Försäkringen är en piss i nilen jämfört med sporthojen, i alla fall för oss som inte passerat 35-strecket...

Ska man däremot åka sporthoj på bana pratar vi lite andra kostnader....
 
erik skrev:
2137554 Kan man tänka sig att byta sporthojen mot en motard anser jag att kostnaden inte blir speciellt hög.

För 2150:- är du medlem i Teknis OCH får ett årskort som ger fri träning på samtliga tillfällen (3 gånger per vecka normalt sett = kanske 50 träningar på ett år). Sporthojen byter man mot en motard så det går ungefär jämt upp kostnadsmäsigt. Däcken köper man begagnat och de håller faktiskt ganska länge om man inte har sm-ambitioner. Försäkringen är en piss i nilen jämfört med sporthojen, i alla fall för oss som inte passerat 35-strecket...

Ska man däremot åka sporthoj på bana pratar vi lite andra kostnader....

Å andra sidan får du tillbringa 6 timmar med att meka för varje timme du kör, och tid är OCKSÅ pengar...? :va
 
Kjelle skrev:
2137577 Å andra sidan får du tillbringa 6 timmar med att meka för varje timme du kör, och tid är OCKSÅ pengar...? :va

Lagning av vurpskador kan vi bortse från, det är ju desstuom svårare och dyrare på en sporthoj.

Olja byter du på ett par minuter, detta görs efter 1-5 träningar beroende på hojtyp och grad av noggranhet hos föraren. Oavsett var du köper olja finns det bra helsyntet för under 100 kr/liter. Filtret kan du byta varannnan gång. Var tredje eller var fjärde service kan du kolla ventilerna, tar c:a 30-45 min om man tar det lugnt och är ovan. Att det måste servas en del kommer man inte ifrån om man ska åka rejsmotard men å andra sidan låter det värre än vad det är. 5 timmar effektiv bankörning är mer än vad man tror...
 
Kjelle skrev:
2137512 Tack Blomman för att du späder på alla funderingar man redan har, efter den här tragiska starten på säsongen. :va

Jag kan inte riktigt förstå varför folk lägger ut bilder på stympade kroppar och kadaver längs med vägkanten, tycker det är jävligt respektlöst mot de drabbades familjer. Det räcker trots allt med att visa hur hojarna ser ut, så har de flesta nog fantasi att lista ut resten. :död

Kan bara hålla med Mattias, skulle också önska att familjeekonomin pallade för att åka en massa bana, men det kostar trots allt en tusing per gång, så tyvärr blir det till att prioritera. :(

Man får väl fortsätta att köra så "förståndigt" man kan, och sedan som vanligt intala sig att det inte händer mig... :gnissla
ta det inte så.. säger bara att ni ska ta det lugnt.. och ja det överlever fler folk än vad det dör när det gäller mc körning men så är det med allt.. det överlever fler i krig oxå osv.. ta det nu lugnt och ha kul så ses vi kanske någon gång i framtiden på vägarna :)
 
Kjelle skrev:
2137512 ...
Kan bara hålla med Mattias, skulle också önska att familjeekonomin pallade för att åka en massa bana, men det kostar trots allt en tusing per gång, så tyvärr blir det till att prioritera. :(
...
Med licens och medlemskap i KMF så får man ett årskort för 1800:- :fakta


:hihi
 
newstead skrev:
2138418 Med licens och medlemskap i KMF så får man ett årskort för 1800:- :fakta


:hihi

Jag vet, men då är det 3 mil enkel resa längre per träning (samt att en rr träning kräver mer soppa än motardträningen). Du kan bara träna en gång i veckan (= c:a 20 tillfällen istället för 60), du måste ha licens eller gått kurs för att träna, det krävs inte i Örebro där det räcker att vara medlem i klubben. RR sliter mer däck, vurpor blir dyrare m.m.

Inget är gratis men motardkörning på bana är totalt sett mycket billigare än rr.
 
erik skrev:
2138516 Jag vet, men då är det 3 mil enkel resa längre per träning (samt att en rr träning kräver mer soppa än motardträningen). Du kan bara träna en gång i veckan (= c:a 20 tillfällen istället för 60), du måste ha licens eller gått kurs för att träna, det krävs inte i Örebro där det räcker att vara medlem i klubben. RR sliter mer däck, vurpor blir dyrare m.m.

Inget är gratis men motardkörning på bana är totalt sett mycket billigare än rr.
Var inte så negativ :tungan
 
erik skrev:
2138516 Jag vet, men då är det 3 mil enkel resa längre per träning (samt att en rr träning kräver mer soppa än motardträningen). Du kan bara träna en gång i veckan (= c:a 20 tillfällen istället för 60), du måste ha licens eller gått kurs för att träna, det krävs inte i Örebro där det räcker att vara medlem i klubben. RR sliter mer däck, vurpor blir dyrare m.m.

Inget är gratis men motardkörning på bana är totalt sett mycket billigare än rr.
:yoparty
 
erik skrev:
2138516 Jag vet, men då är det 3 mil enkel resa längre per träning (samt att en rr träning kräver mer soppa än motardträningen). Du kan bara träna en gång i veckan (= c:a 20 tillfällen istället för 60), du måste ha licens eller gått kurs för att träna, det krävs inte i Örebro där det räcker att vara medlem i klubben. RR sliter mer däck, vurpor blir dyrare m.m.

Inget är gratis men motardkörning på bana är totalt sett mycket billigare än rr.
Hur som helst så är det bra bögigt att köra motard. :hihi Eller hur blom.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top